וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הילד מטבריה שהפך לרמטכ"ל: הדרך של איזנקוט מהצבא לפוליטיקה

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 5:56

הרמטכ"ל ה-21 גדל להורים שעלו ממרוקו וצמח בחטיבת גולני. הוא שימש מזכירו הצבאי של שרון, מפקד פיקוד הצפון וסגנו של גנץ, שאליו חבר עכשיו בשנית. כרמטכ"ל, הוא ספג ביקורת מחלקים בימין על התייצבותו נגד אלאור אזריה ופיקד על המאבק במנהרות חמאס וחיזבאללה ובאיראן

בווידאו: השרות שקד וכהן מתייחסות להצטרפות הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט וח"כ מתן כהנא למפלגתם של גנץ וסער/מערכת וואלה!

כניסתו של גדי איזנקוט לחיים הפוליטיים השלימה את המעבר שלו מהחיים הצבאיים אל החיים הציבוריים, יותר משלוש וחצי לאחר סיום תפקידו כרמטכ"ל ה-21 של צה"ל. מאז, הוא כיהן כדירקטור בכמה חברות ושימש עמית במכוני מחקר.

בחירות 2022 בוואלה!

במהלך כהונתו כרמטכ"ל, אירע גל "טרור הסכינים". הוא ספג ביקורת מגורמים בימין בעקבות הגינוי שלו לחייל אלאור אזריה, שהרג מחבל פצוע וריצה תשעה חודשי מאסר. בנוסף לכך, איזנקוט הוביל את פרויקט הקמת המכשול התת-קרקעי בגבול רצועת עזה ואת מבצע "מגן צפוני" נגד מנהרות חיזבאללה בגבול לבנון, וכן הרחיב את המאבק באיראן במסגרת המערכה שבין המלחמות.

גדי איזנקוט 12 ביולי 2022. ראובן קסטרו
השלים את המעבר מהצבא לפוליטיקה. איזנקוט/ראובן קסטרו

איזנקוט, בן 62, נולד בטבריה להורים שעלו ממרוקו, השני מבין ארבעה אחים. הוא התגייס לחטיבת גולני בשנת 1978. הוא עבר דרך שרשרת הפיקוד של לובשי הכומתות החומות, שובץ לגדוד 51 ובשנות ה-80' מונה לסגן מפקד הפלוגה הרובאית בגדוד. לאחר מכן, הוא מונה למפקד גדוד 13 וב-1997 קיבל לידיו את הפיקוד על החטיבה כולה.

בהמשך, הוא נבחר על ידי ראש הממשלה אהוד ברק למזכירו הצבאי. לאחר שברק הפסיד בבחירות, המשיך איזנקוט בתפקיד עוד כחצי שנה תחת אריק שרון כראש ממשלה. אחר כך מונה איזנקוט למפקד אוגדת המילואים 366 ולבסוף קיבל את הפיקוד על אוגדת יהודה ושומרון. בשנת 2005 מונה לראש אגף המבצעים ולאחר מלחמות לבנון השנייה הפך למפקד הפיקוד הצפוני. לפני מינויו לרמטכ"ל, הוא היה סגנו של בני גנץ במשך שנתיים. עכשיו הם משתפים שוב פעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully