וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גולן נגד גלאון וההתלבטות של סמוטריץ': הפריימריז במרצ ובציונות הדתית יוצאים לדרך

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 19:39

כ-18 אלף מתפקדי מרצ יבחרו מי ייצג אותם בבחירות - זהבה גלאון שכבר הובילה בעבר את המפלגה או סגן שרת הכלכלה וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן. בצד הימני של המפה הפוליטית יו"ר הציונות הדתית רוצה להבטיח מקומות ריאליים לאנשי אמונו לפני המשך המו"מ עם בן גביר

בווידאו: סגן השר יאיר גולן בריאיון לטל שלו באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

כ-18 אלף מתפקדים יבחרו היום את רשימת מפלגת מרצ והעומד בראשה בבחירות לכנסת ה-25. 39 הקלפיות ייפתחו בשעה 14:00 וייסגרו ב-22:00, והתוצאות צפויות להגיע כשעה לאחר מכן. המתפקדים יוכלו להצביע ליו"ר המפלגה ולארבעה מועמדים.

על הובלת המפלגה יתחרו זהבה גלאון ויאיר גולן. גלאון, שהייתה בעבר יו"ר מרצ, נחשבת למועמדת המועדפת על מנגנון המפלגה וחברי הכנסת המכהנים, בעוד גולן, סגן שרת הכלכלה וסגן הרמטכ"ל לשעבר, זוכה לתמיכה נרחבת בקיבוצים וגייס מפקד משלו. חלק מהפקודים שרתם הם בדואים מהנגב, שקרוב לאלף מהם נפסלו על ידי המפלגה בטענה למפקד פיקטיבי. "מאז שזהבה חזרה כל הטריקים, הקבלנות, העסקנות והכספים הזרים חזרו למפלגה. הגיע הזמן לנקות את השורות", כתב אתמול בטוויטר גולן. "התשובה לשקרים שלו - מחר בקלפי", השיבה גלאון.

זהבה גלאון. אבשלום ששוני, פלאש 90
מנסה לחזור לראשות מרצ. זהבה גלאון/פלאש 90, אבשלום ששוני
יאיר גולן הכריז על התמודדות לראשות מרצ. בית ציוני אמריקה, ת"א, 6 ביולי 2022. ראובן קסטרו
השיג את תמיכת הקיבוצים. יאיר גולן/ראובן קסטרו

אם לא יזכה בקרב על הראשות, הילת ההתמודדות עשויה להעניק לגולן מקום גבוה בהתמודדות לרשימה. יו"ר המפלגה היוצא ניצן הורוביץ ינסה גם הוא להישאר באחד המקומות הראשונים, למרות אי-שביעות רצון מתפקודו בשנה האחרונה בקרב חלק מהמתפקדים וכתם חברת הכנסת הפורשת ג'ידא רינאוי-זועבי שנדבק אליו.

במקום 4 ו-6 מובטח ייצוג לאישה אם לא תיבחר אחת קודם. אם לא ייבחרו במקום גבוה יותר, הקרב יהיה בין מיכל רוזין לגבי לסקי, כשההערכה היא שהראשונה חזקה יותר בקרב המתפקדים. רוזין מקודמת גם על ידי האדומים, המחנה ה"חברתי" שזוהה עם אילן גילאון, שלו כוח משמעותי במפלגה. לצדה, האדומים החליטו להמליץ לבחור בעלי סלאלחה, כנראה המועמד הערבי היחיד עם סיכוי להיכנס למקום ריאלי. חבר הכנסת האחרון שמתמודד הוא מוסי רז, שלפי ההערכות יתברג בחמישייה הראשונה.

עוד בוואלה!

יאיר גולן: למרצ יש תדמית של מפלגה תל אביבית סגורה וחמוצה, חייבים לשנות את זה

לכתבה המלאה
/

18 מתמודדים נוספים ינסו להשתחל לרשימה ולעקוף את חברי הכנסת המכהנים. הבולט שבהם הוא אורי זכי, שהצטרף למפלגה לפני כ-20 שנה ושימש יו"ר צעירי מרצ ויו"ר נשיאות המפלגה. זכי עלה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות תחקיר של קלמן ליבסקינד שהעלה שאלות על הקשר בין הזוגיות שלו עם תמר זנדברג, שלא תתמודד הפעם, למינויו לתפקיד בהסתדרות הציונית העולמית. מי שלפי התחקיר סייע בכך היה דרור מורג, ראש המטה של זנדברג. חברת מועצת העיר בת ים קטי פיאסצקי, אשתו של מורג, תתמודד גם היא על מקום ברשימה.

עומר שכטר ואלירן ביחובסקי הצעירים קיבלו גם הם את תמיכת האדומים וינסו להפתיע בפריימריז. שכטר בן ה-30 מכהן כסגן ראש העיר ראש העין, וביחובסקי בן ה-25, המתמודד הצעיר ביותר, הוא רכז סיעת מרצ בכנסת. מועמד נוסף לרשימה הוא יריב אופנהיימר, שמניף את הדגל המדיני. אופנהיימר מילא שורת תפקידים בכירים בשלום עכשיו וכיום הוא חבר הנהלה בארגון ומנהל קואליציית שתי המדינות ביוזמת ז'נבה.

סמוטריץ' רוצה להבטיח שאנשי אמונו יוצבו במקומות ריאליים

במקביל, בחירות פנימיות ייערכו גם במפלגת הציונות הדתית. ההצבעה, שתיערך לראשונה באופן דיגיטלי, תתחיל בשעה 10:00 ותסתיים בשעה 20:00. כ-24 אלף מתפקדי המפלגה שהצטרפו בתקופה האחרונה במפקד מיוחד יבחרו את הרשימה שתייצג את המפלגה בכנסת ה-25. כל מתפקד יוכל להצביע במחשב הביתי או מהטלפון הנייד מכל מקום דרך לינק מיוחד אותו יקבל במסרון ובמייל. כל בעל זכות בחירה רשאי לסמן עד 8 מועמדים מתוך 16 האפשריים.

16 איש הגישו את מועמדותם לרשימה: חברי הכנסת מיכל וולדיגר, אורית סטרוק, שמחה רוטמן, אופיר סופר, משה בהטה, הרב יצחק זאגא, נעמה זרביב, אלירן יעש, ארנון סגל, צבי סוכות, מה סלומון, מאיר סיידלר, הרב דוד פיין, רחלי צינקין, משה רוט ויוסף שפייזר.

סמוטריץ' רוצה להבטיח כי רשימת מפלגתו לכנסת הבאה תכלול ייצוג של אנשי אמונו במקומות ריאליים, בדגש על חלק מחברי הכנסת המכהנים. מדובר בארבעה מקומות בלבד, אם לבסוף ייצא לפועל ההסכם לריצה משותפת עם עוצמה יהודית וחבר הכנסת איתמר בן גביר. בגוש הימין מעריכים כי לאחר סיום הפריימריז בציונות הדתית, השניים יאיצו את המגעים ביניהם ולבסוף ירוצו יחד. אחת הסיבות לכך נובעות מרצונו של סמוטריץ' להמתין עד לסיום הבחירות הפנימיות, שבהן תקבע זהות הרשימה.

פגישת ראשי סיעות אופוזיציה לקראת פתיחת מושב הכנסת במצודת זאב, ת"א 8 במאי 2022. ראובן קסטרו
בימין מעריכים כי סמוטריץ' ובן גביר יאיצו את השיחות לאחר הפריימריז/ראובן קסטרו

סמוטריץ אמר לפני תחילת ההצבעות כי "הרגע הדמוקרטי שלנו מגיע לשיאו. עשרות אלפי המתפקדים שלנו יבחרו נבחרת מנצחת. אנו שואפים לייצג את הציבר הדתי על כל גווניו ובעזרת השם נוביל נבחרת מנצחת שתשפיע לטובה על עתיד המדינה בממשלה הציונית הבאה שתקום".

יהודה ולד, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית הוסיף: הליך דמוקרטי עליו עבדנו ועמלנו במשך תקופה ארוכה יוצא לדרך. הבחירות המקדימות הן לא דבר קל והדרך הארוכה מגיעה היום לסיומה בצורה הטובה ביותר, באווירה חיובית. יש מתמודדים מעולים ואין לי ספק שתיבחר רשימה מצוינת, ומיד לאחר מכן נתרכז במטרה המשותפת לכולנו - ניצחון המחנה הלאומי בבחירות הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully