וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ועדת הבחירות פסלה את סרטון הליכוד - וקנסה אותה ב-40 אלף שקלים שיועברו ליש עתיד

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 15:56

הוועדה קיבלה את עתירת יש עתיד, שדרשה למחוק סרטון שפרסם הליכוד וחיקה את הישגי המפלגה. בנוסף לכך, היא הורתה לליכוד לשלם ליש עתיד את הוצאות העתירה

ועדת הבחירות המרכזית הורתה היום (שלישי) לליכוד למחוק לאלתר סרטון תעמולה שחיקה את סרטון יש עתיד על הישגי הממשלה והשתמש בקטעים ויזואליים וקוליים מתוכו בתעמולת בחירות של הליכוד. כמו כן, יו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית החליט לקנוס את הליכוד ב-40 אלף שקלים ולהעבירם ליש עתיד לכיסוי הוצאות העתירה. עמית קבע כי הליכוד הפר את הפרת חוק הבחירות: דרכי תעמולה וכי פרסום הסרטון, שלא כלל אמצעי זיהוי או מאפיינים שמזהים אותו כסרטון תעמולה של הליכוד, הוא הפאה של הוראות החוק שאוסרות על פרסומי תעמולה אנונימיים ברשת.

עמוד הבחירות בוואלה!

כפי שפורסם לראשונה בוואלה, בשבוע שעבר יש עתיד עתרה לועדת הבחירות נגד הליכוד בדרישה למחוק את סרטון התעמולה של הליכוד שחיקה סרטון אחר של יש עתיד, בו היא פירטה את הישגי הממשלה היוצאת. "רק שנה אחת בשלטון, ותראו מה הספקנו, מוכנים? תחזיקו חזק" הוא משפט הפתיחה של הסרטון, שלאחריו פורטו ההישגים. כמה שעות לאחר מכן, בטוויטר של הליכוד הגיבו בסרטון משל עצמם, שנפתח באותו משפט פתיחה כמו הסרטון המקורי, אך לאחריו שובצו קטעים מדיווחים בתקשורת על יוקר המחיה וקטעי ארכיון של ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן מתבטאים בנושא.

הסרטון של יש עתיד

ביש עתיד העבירו את שני הסרטונים לעיון ועדת הבחירות המרכזית וטענו כי הסרטון של הליכוד הוא סרטון מטעה, שעושה שימוש באותו סאונד וויזואליה של הסרטון המקורי, כולל הלוגו של יש עתיד, נפתח בדיוק כפי שנפתח הסרטון המקורי, ומהווה פגיעה בזכויות יוצרים וכן תעמולה אסורה. בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד עודד גזית, נכתב כי "השוואה בין הסרטונים מלמדת כי הסרטון המטעה נחזה, בפן הצורני, להיות פרסום מטעם העותרת ולכן הוא עלול להטעות את הבוחר הסביר, ולהפריע, באופן בלתי הוגן לתעמולת הבחירות של העותרת".

בליכוד טענו בתגובה לעתירה בדבר חשיבות חופש הביטוי הפוליטי והצורך ליידע את הבוחרים על ההבדלים בין המפלגות ודרשו לקיים דיון עקרוני בוועדת הבחירות על רמת הראיות שנדרשת כדי להוכיח שסרטון של מפלגה אחת מפריע למפלגה אחרת ולקבוע רף של ראיות מוצקות ברורות וחד משמעיות כדי לפגוע בחופש הביטוי הפוליטי.

הסרטון של הליכוד

השופט עמית בהחלטתו לא נדרש בכלל לשאלת ההפרעה או הפרת זכויות היוצרים אלא החליט לפסול את הסרטון ולקנוס את הליכוד רק על עצם פרסום הסרטון האנונימי, ללא אמצעי זיהוי של המפלגה, בניגוד לחובת השקיפות הנדרשת בחוק הבחירות: דרכי תעמולה. הוא הורה להוציא צו מניעה שמורה על הסרה מיידית של הסרטון מכל הרשתות החברתיות וכן החליט לקנוס את הליכוד ב40 אלף שקלים וציין שמדובר בהפרה שניה של המפלגה של חוקי תעמולת הבחירות.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ בועז טופורובסקי, מסר בתגובה: "נמשיך להילחם במכונת הרעל, ההסתה והשקרים של הליכוד. לא פלא שוועדת הבחירות הורתה על הסרת הסרטון הבזוי ועל קנס גבוה במיוחד. זהו תמרור אזהרה לליכוד, אך יש להניח שבגלל ש-40 אלף השקלים אינם יוצאים מכיסו של נתניהו, אלא מכספי הציבור, אותו ציבור שהוזנח על ידיו במשך 15 שנים, מכונת השקרים לא תעצור. אין לי ספק שאם הסכום היה יוצא מכיסו של יו"ר האופוזיציה הוא היה חושב אלף פעם לפני שמשקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully