וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

נתניהו טוען: אם בן גביר וסמוטריץ' ירוצו בנפרד, שניהם לא יעברו אחוז חסימה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 9:39

יו"ר האופוזיציה פתח בקמפיין בו קרא לשני ראשי המפלגות התאחד לריצה משותפת, כדי לא לסכן את הגוש. זאת, לאחר שסקרים שערכה מפלגת הליכוד הצביעו על כך ששתי המפלגות לא יעברו את אחוז החסימה. בן גביר קרא לסמוטריץ' לצרף את חתימתו למסמך ריצה משותפת

בווידאו: הכרזה על תוצאות הפריימריז בציונות הדתית/קונטקט

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פתח אתמול (שלישי) בקמפיין לחץ שבו קרא לסמוטריץ' ובן גביר להתאחד לריצה משותפת, כדי לא לסכן את הגוש בראשותו. זאת, לאחר שאמר בשיחות שערך בימים האחרונים כי לפי סקרים שהזמינה הליכוד, אם סמוטריץ' ובן גביר ירוצו בבחירות הקרובות בנפרד - שניהם לא יעברו את אחוז החסימה בבחירות הקרובות.

למרות זאת, בן גביר וסמוטריץ' סבורים כי כל אחד מהם יוכל לעבור את אחוז החסימה במידה ויפעלו לחיבורים נוספים. סמוטריץ' למשל ניהל שיחות בימים האחרונים עם ח"כ עמיחי שיקלי, וח"כ בן גביר פועל לשלב ברשימתו דמויות נוספות. עם זאת, נתניהו עד כה נמנע מלהציע לאחד מהשניים הצעות לטובת הריצה המשותפת ביניהם.

בן גביר, סמוטריץ. אתר רשמי, פלאש 90
סבורים כי כל אחד מהם יוכל לעבור את אחוז החסימה בנפרד. בן גביר וסמוטריץ'/פלאש 90, אתר רשמי

הבוקר חתם בן גביר במעמד צד אחד על מסמך לריצה משותפת עם סמוטריץ' וקרא לאחרון לצרף את חתימתו. לפי המסמך, סמוטריץ' יעמוד בראשות הרשימה אך ההנהגה עם בן גביר תהיה משותפת. חלוקת המקומות בעשירייה הראשונה תעשה בשיטת ריצ'-רץ שוויונית בין המועמדים של הציונות הדתית למועמדים של עוצמה יהודית. עד כה סמוטריץ' לא השיב לפנייה.

אתמול, בעקבות קריאתו של נתניהו לאיחוד, סמוטריץ' ובן גביר החליפו ביניהם מסרים. סמוטריץ' אמר מיד לאחר שפורסמו תוצאות הפריימריז במפלגתו כי הוא קורא לבן גביר לבוא למשא ומתן "עד שייצא עשן לבן", כלשונו. אולם, מוקדם יותר האשים בן גביר את סמוטריץ' בכך ש"אין פרטנר" וכי "רדפנו חודש וחצי אחרי סמוטריץ' למען אחדות שיוויונית, ניסנו בכל דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully