וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

קללות, צעקות והשלכת חפצים: מלחמת השיבוצים ברשימת הליכוד מסלימה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 15:27

כבר שבועיים עברו מאז הפריימריז במפלגה, אך הקרבות על מיקומי הח"כים נמשכים לצד דרישות של מועמדים לספירה חוזרת. לפי גורמים בליכוד, ויכוח סוער שפרץ בין נציגיהן של ח"כ עטיה וח"כ גולן, הנאבקות על המקום ה-32, הדרדר אף לאלימות שדרשה התערבות מאבטחים

בווידאו: הפריימריז בליכוד - המתפקדים בוחרים בין 110 מתמודדים/צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי, יותם רונן ואורי סלע, עריכה: גלעד מן מנהיים

שבועיים אחרי הפריימריז בליכוד, עדיין נמשכים הקרבות על המיקומים ברשימה, ובימים האחרונים נרשמת מהומת אלוהים בבית המפלגה במצודת זאב סביב דרישות של ח"כים לספירה חוזרת.

לפי גורמים בליכוד, הבוקר הוויכוחים אף הידרדרו לצעקות ואלימות, בין הנציגים של ח"כ אתי עטיה וח"כ מאי גולן. גולן נבחרה למקום ה-32 ברשימה במסגרת הבטחת ייצוג לנשים, ואילו עטיה הגיעה למקום ה-35 אך הפער ביניהן היה של עשרות קולות בלבד ועטיה טוענת לשיבושים בספירת הקולות שאמורים לקדם אותה כלפי מעלה.

לפי גורמים בליכוד, נציגי שתי הח"כיות, ששוהים במצודת זאב, נכנסו הבוקר לעימות אלים וקולני. נוכחים במקום סיפרו כי חילופי הדברים היו קשים, וכללו קללות והשמצות ואף זריקת סרגל ופחית קולה. עוד סיפרו הנוכחים שמנכ"ל הליכוד צורי סיסו ירד להרגיע את המהומה ומאבטחים נאלצו להפריד בין הצדדים. מהליכוד לא נמסרה תגובה.

פתיחת הפריימריז בליכוד, גגני התערוכה ת"א 10 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
במאבק עם ח"כ עטייה. שלטים של ח"כ מאי גולן בפריימריז/ראובן קסטרו

הקרבות סביב תוצאות הפריימריז, בעיקר בין נשות הליכוד, מעוררות בימים האחרונים אמוציות קשות, ועימותים בין עטיה, גולן וחברת הכנסת לשעבר אסנת מארק שנאבקות להשתדרג למקום ריאלי יותר ברשימה פורצים חדשות לבקרים. אמש דווח בגלצ למשל, כי גולן ועטיה צעקו אחת על השניה בעימות סוער. עטייה אמרה לגולן "מה שעשיתי בחיים שלי לא תעשי עוד 100 שנה" ואילו גולן השיבה: "לא עשית שום דבר חוץ מלהתחבר לחיים כץ".

היום היה אמור להתקיים דיון בוועדת הבחירות המרכזית על ערעורים של מתמודדים על תוצאות הפריימריז, אך דיון נדחה, באופן רשמי בגלל שיש ספירת המשך לפרוטוקולים. עם זאת, גורמים בליכוד מעריכים כי יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, מנסה להימנע מספירה חוזרת שעשויה לשנות את המיקומים ברשימה.

עוד בוואלה!

בועז ביסמוט: הנאמנות לנתניהו מוחלטת, אני אשוויץ לנינים שלי שהכרתי אותו

לכתבה המלאה
הפריימריז בליכוד, גגני התערוכה ת"א 10 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
נתניהו מצביע בקלפי בפריימריז לרשימת המפלגה. החודש/ראובן קסטרו

מוקדם יותר השבוע ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד דחתה את הערעור שהגיש המועמד שי גלילי, שהתמודד על המשבצת המשוריינת למחוז מישור החוף במקום ה-29 ברשימת הליכוד, על תוצאות הבחירות שבהן ניצח המועמד אלי דלל, סגן ראש עיריית נתניה, בפער של 90 קולות.

גלילי, מבקר הליכוד לשעבר שנחשב ללעומתי לנתניהו, דרש לקיים ספירה חוזרת של הקולות בטענה לטעויות בספירה, זיופים ופסילות. כמו כן, גלילי טען שהיתה התערבות של עובדי עיריית נתניה לטובת סגן ראש העיר דלל.

ועדת הבחירות בראשות השופט מנחם נאמן דחתה את הערעור של גלילי, ודלל, שיוצג על ידי עו"ד אילן בומבך, יישאר המועמד במקום ה-29 ברשימת הליכוד. בליכוד מעריכים כי גלילי יערער עכשיו על ההחלטה לבית הדין העליון של המפלגה ובהמשך יפנה גם לבתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully