וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בתיווך נתניהו: סמוטריץ' ובן גביר ירוצו ברשימה משותפת

עודכן לאחרונה: 26.8.2022 / 20:30

בתום פגישה משולשת בביתו של נתניהו בקיסריה, הוחלט כי סמוטריץ' יעמוד בראש המפלגה המאוחדת ויקבל את מקומות 6,4 ו-8. בן גביר קיבל חמישה מקומות ברשימה, וביניהם את המקום השביעי כפי שדרש. "נפעל לחיבורים נוספים"

בווידאו: מסע"ת של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר/צילום: יותם רונן

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר סיכמו היום (שישי) על ריצה ברשימה משותפת בבחירות לכנסת ה-25. זאת, לאחר שנפגשו עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בביתו שבקיסריה.

על פי ההסכם, סמוטריץ' יעמוד בראש הרשימה המאוחדת ויקבל את מקומות 6,4 ו-8. בן גביר יהיה מקום שני ויקבל חמישה מקומות ברשימה, כולל את השביעי כפי שדרש. "ההסכם יסייע לניצחון המחנה הלאומי ויביא ממשלה לאומית יציבה לישראל", נכתב בהודעה משותפת של השניים.

בן גביר, סמוטריץ. אתר רשמי, פלאש 90
הודיעו על איחוד. סמוטריץ' ובן גביר/פלאש 90, אתר רשמי

במהלך הפגישה נתניהו אף הציג בפני השניים סקרים שמלמדים כי קיים סיכון רב בכך שלא יעברו את אחוז החסימה אם ירוצו בנפרד. מעבר לכך, בן גביר וסמוטריץ' סיכמו לפעול לשילוב נציג של מפלגת נעם, ככל הנראה בתחילת העשירייה השנייה של המפלגה.

סמוטריץ' צייץ בטוויטר לאחר השגת ההסכם כי "שמח לבשר לכם שיחד עם חברי איתמר בן גביר הגענו להסכמה על ריצה משותפת בבחירות למען ניצחון מחנה הימין. נמשיך לפעול לחיבורים נוספים". בן גביר אמר אחרי החתימה: "נכניס לפחות חמישה בן גבירים לכנסת". יו"ר האופוזיציה נתניהו, שתיווך בין סמוטריץ' ובן גביר, בירך על האיחוד ומסר כי "אחדות היא צו השעה כדי להבטיח את ניצחון המחנה הלאומי והקמת ממשלה לאומית יציבה לארבע השנים הקרובות".

עוד בוואלה!

"בעלי אמר - 'רק שתיים היו חזקות כמוך - גולדה וציפי לבני'": איילת שקד בריאיון חשוף

לכתבה המלאה
/

בסקר האחרון, אחרי שהכריז על ריצה עצמאית, בן גביר התחזק במנדט ורשימת עוצמה יהודית קיבלה שמונה מנדטים. עוד עלה מסקר מעריב, שערך מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, כי הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' נחלשת במנדט ומתקרבת לסף אחוז החסימה, עם ארבעה מנדטים בלבד. מרצ והעבודה מתחזקות, הליכוד נחלשת במנדט, יש עתיד בשניים - ולפי הסקר, אף אחד מהגושים לא יכול להרכיב ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully