וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מיכאלי: אלך לפגישה עם גלאון ולפיד, אבל לא משנה מה הוא יציע - אתנגד לאיחוד

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 12:12

יו"ר העבודה דחתה בתוקף בריאיון באולפן וואלה ריצה משותפת עם מרצ. "בפעם היחידה שניסינו זה נכשל נחרצות, זה סיכון שלא אקח", קבעה. היא אמרה ש"ההחלטות ההיסטוריות שעשיתי שינו את פני התחבורה במדינת ישראל", אך הבטיחה - לא אעזוב את המשרד בלי לטפל בבעיית הקורקינטים

בווידאו: השרה מרב מיכאלי בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, דחתה על הסף את איחוד מפלגתה עם מפלגת מרצ בבחירות הקרובות. "אין שום הגיון בריצה הזו, בפעם היחידה שניסינו זה נכשל כישלון חרוץ, זה גם הביא הרבה פחות מנדטים וגם הביא את ביבי", הסבירה בריאיון לוואלה. "בפעם הקודמת שרצנו בנפרד הבאנו 13 מנדטים והחלפנו את ביבי, וכך זה יקרה גם הפעם".

איך את מוכנה לקחת סיכון?

"אני אחראית על מפלגת העבודה ועובדת על הגדלתה, זה לא סוד, אני עובדת בשביל זה הרבה מאוד זמן, למרצ יש מקום ומצביעים ואין סיבה שלא תעבור את אחוז החסימה. יש ראש גוש ואם הוא חושב שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה - שיטפל בזה".

מיכאלי הבטיחה שתגיע לפגישה משולשת עם ראש הממשלה יאיר לפיד ויו"ר מרצ זהבה גלאון אם תוזמן לאחת, אך קבעה - "לא יהיה שינוי בעמדתי". "זה לא עניין של גחמה, זה לא משהו שאני אומרת סתם", הוסיפה. "בדקנו במחקרים, האיחוד הוא סיכון שאני לא אקח". היא אמרה שהיא מאמינה ששתי המפלגות יעברו את אחוז החסימה והזכירה שלפי הסקרים מפלגתה עומדת על חמישה-שישה מנדטים. "יש לנו את המנדט השביעי מהבחירות הקודמות, שנזכיר להם למה הם הצביעו בפעם הקודמת, ויש כמעט חודשיים קמפיין לפנינו".

היא קבעה כי "הרעיון של האיחוד הוא לא נכון, לא נכון למדינת ישראל, לא נכון לגוש המרכז-שמאל ולכן אני מתנגדת לו באופן רציונלי". כשנשאלה מה ההבדל בין מפלגת העבודה ומרצ, תהתה בתשובה מה השוני בין לפיד ושר הביטחון בני גנץ: "אם זה כל כך דחוף, שיתאחדו".

ריאיון שרת התחבורה, מרב מיכאלי 8 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"אם זה כל כך דחוף, שגנץ ולפיד יתאחדו". מיכאלי/ראובן קסטרו

יו"ר מפלגת העבודה אמרה שלא תסכים לאיחוד בין המפלגות גם אם לפיד יציע שריונים בממשלה. "זה לא ג'ובים, זה לא כיסאות, זו דרך וערכים", הסבירה. "בסוף המטרה היא להציל את מדינת ישראל ולהחזיר אותה לדרך הציונית, זו המטרה. למפלגת העבודה יש ערכים מאוד ברורים, שהיא חזרה וחידדה אותם, בשביל זה היא בנתה את עצמה מחדש וזה מה שהיא עושה בשביל מדינת ישראל ובשביל כל אזרח ואזרח".

מיכאלי לא אמרה מפורשות מי מתאים יותר בעיניה לראשות הממשלה, גנץ או לפיד. "כל אחד מהם מציג את עצמו כמועמד לראשות הממשלה, בסופו של דבר של מי שיכול להרכיב ממשלה מתאים", אמרה.

היא טענה שלפי הסקרים, אם מרצ והעבודה רצות ביחד הן מאבדות מנדט לטובת הרשימה המשותפת. "המשותפת אומנם לא תלך עם נתניהו, אבל יכול להיות קשה להרכיב איתה קואליציה, וזה סוג של אובדן של קולות לגוש", אמרה. "למפלגת העבודה יש מצביעות ומצביעים שלא יצביעו לרשימה מאוחדת עם מרצ, ואפילו יכולים לא להצביע בכלל, או לחזור למפלגות בצד השני".

יכול להיות שיש אכזבה מהפעילות שלכם בממשלה?

"אתם יודעים שנכנסתי לממשלה הזו לא בדילוגים, אבל מתוך תחושת מחויבות ואחריות. יש גם יתרונות, זו פעם ראשונה שיש קואליציה שכוללת מפלגה ערבית, והיא גם לא כוללת את נתניהו".

את דחיקתם של השרים בפריימריז לרשימת העבודה, מסבירה מיכאלי בכך ש"עבדנו מאוד ברצינות ופחות עסקנו ביחסי ציבור, ואולי טעינו בכך". היא הגנה על השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, "הוא היה מאוד עסוק בעבודה הקשה והמורכבת מאוד במשרד". את עבודתה כשרת התחבורה תיארה כמורכבת, "זה תיק שמורכב להיות בו מבחינת המציאות, המשבר התחבורתי החסר-תקדים שאנחנו נמצאים בו". היא העידה שהיא "מאוד שלמה עם מי שעשיתי במשרד ומאוד גאה במה שעשינו הצוות המקצועי ואני". כשנשאלה האם היא רוצה להמשיך כשרת התחבורה השיבה, "אין תיק שאני לא מעוניינת בו. כרגע אני נושאת עיניים לאוצר ולמשפטים".

ריאיון שרת התחבורה, מרב מיכאלי 8 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"שיניתי את פני התחבורה במדינת ישראל". מיכאלי/ראובן קסטרו

היא טענה כי היא ומשרדה הצליחו לאושש את התחבורה, שנקלעה למשבר במהלך תקופת הקורונה. "קיצרנו את התורות בנמלים, הצלחנו להחזיר את היקפי התחבורה הציבורית. בזכות נתיבי התחבורה הציבורית באיילון - הזמן לנסיעה שיתופית או ציבורית התקצר בחצי בשעות העומס".

מיכאלי התחייבה כי לא תעזוב את משרד התחבורה לפני שתטפל בבעיית הקורקינטים. "העברנו כבר תקנות שנותנות סמכויות אכיפה לפקחים, אי אפשר לעשות הכול בבת אחת, אבל זה בעבודה וזה יקרה לפני שנעזוב את המשרד", הבטיחה. "אי אפשר לפתור ברגע את מה שהוזנח במשך עשרות שנים, אבל אנחנו עשינו מהפכה, שינינו את כל הכיוון שהספינה שטה בה. ההחלטות ההיסטוריות והצעדים ההיסטוריים שעשיתי שינו את פני התחבורה במדינת ישראל".

יו"ר מפלגת העבודה תקפה את יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר. "חשוב להזכיר לציבור בישראל שבן גביר היה שותף של נתניהו מאז 94', מאז שהחזיק את הסמל של האוטו רבין ואיים שככה נגיע גם אליו, המצב לא השתנה מאז מעד היום. הסכנה שעומדת לפתחנו מאוד גדולה, השאלה האם מדינת ישראל תהיה חשוכה, גזענית, שמרנית, דתית, בלי חופש אישי, או שתהיה יהודית, דמוקרטית וליברלית".

כשנשאלה אם היא לא חושבת שאנשים יכולים להשתנות ענתה, "בן אדם יכול להשתנות, אבל כשהוא ממשיך להגיד שרבין סייע לאויב, אז הוא לא השתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully