וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מתיחות ברוח הציונית: שקד רוצה להתאחד עם הבית היהודי, הנדל מתנגד

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 20:28

שבוע לסגירת הרשימות, יו"ר מפלגת הרוח הציונית מנהלת בשבועות האחרונים מגעים לאיחוד עם יוסי ברודני ודמויות נוספות. הנדל חושש שהוא או האוזר יידחקו אחורה ברשימה, או מכך שברודני ישלים לנתניהו 61 מנדטים בממשלה צרה - והשותפות בין השניים בסכנה

בווידאו: שקד והנדל חושפים את המקום השלישי ברשימת "הרוח הציונית"/מערכת וואלה

יו"ר מפלגת הרוח הציונית, השרה איילת שקד, מנהלת בשבועות האחרונים מגעים לאיחוד עם מפלגת הבית היהודי ולצירוף מועמדים חדשים לרשימת המפלגה בבחירות הקרובות. המהלך של שקד יוצר מתיחות עם שותפה הבכיר למפלגתה החדשה, השר יועז הנדל, שחושש מכך שהוא או ח"כ צבי האוזר יידחקו אחורה ברשימה. שקד והנדל ייפגשו בהמשך היום במטה המפלגה.

המתיחות בין השניים מגיעה לשיא שבוע לפני סגירת הרשימות, ולפי גורם המעורה בפרטים, בשיחות בימים האחרונים עלתה אף אפשרות של "פירוק השותפות" ביניהם. בכל הסקרים בחודש האחרון שקד לא עברה את אחוז החסימה והיא מעוניינת באיחודים ובדמויות חדשות, בין היתר שותפות עם הבית היהודי והעומד בראשה, יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל.

הרוח הציונות 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
הסוף לשותפות? שקד והנדל/ראובן קסטרו

שקד סבורה כי זה ישפר את מצבה, אף שבסקרים ברודני עומד על 0 עד 0.2% בלבד. נוסף לכך, בשיחות שקיים הנדל עם שקד הוא העלה את החשש כי ברודני ישלים לנתניהו את ה-61 מנדטים בממשלת ימין צרה, אם המפלגה תעבור את אחוז החסימה, מהלך שנוגד את עמדת הרוח הציונית שמתעקשת על הקמת ממשלת אחדות רחבה. שקד מעוניינת בחיבור עם הבית היהודי גם בשל השימוש שהיא מעוניינת לעשות באות ב' בקלפי, אות ששייכת לבית היהודי ומייצגת את מפלגת הציונית הדתית לאורך שנים.

אולם ,הערב הגיבו שקד והנדל על שמועות הפירוק והעלו תמונה משותפת. השניים הבהירו כי ימשיכו בינתיים בשותפות, אך יימשכו המאמצים לאיחוד עם הבית היהודי.

ראש עריית גבעת שמואל, יוסי ברודני. מוקי שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
יוסי ברודני/מערכת וואלה! NEWS, מוקי שוורץ

בתוך כך, שקד מתקשה לבנות את הרשימה לקראת יום חמישי הבא, מועד סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-25. לאחרונה היא פנתה לבת גלים שער, אשת חינוך ואמו של גיל-עד שער, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ביוני 2014. שער ניהלה מגעים עם שקד, ולאחר שבמקום השלישי שובץ אמיתי פורת - היא סירבה להצעת המפלגה להשתלב ברשימה, אך לאחרונה השיחות על הצטרפותה - חודשו.

מהרוח הציונית נמסר בתגובה: "השרה שקד פועלת לצירוף הבית היהודי לרשימה. הם כרגע בדיבור על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully