וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

אז מה אם מרב לא רצתה: מה חושב הציבור על איחוד בין העבודה למרצ?

כשני שלישים מהגולשים ברשת הביעו רגש שלילי כלפי האפשרות שמיכאלי וגלאון ירוצו ברשימה אחת, לעומת 22% שתמכו בכך - כך עולה מנתוני "באזילה" שנאספו עבור וואלה. מהן הסיבות להתנגדות ומה טען מי שדווקא רואה באיחוד מהלך חיובי?

זהבה גלאון על מרב מיכאלי/מעריב

68% מהגולשים ברשת הביעו רגש שלילי בנוגע לאפשרות כי מפלגת העבודה ומפלגת מרצ יתאחדו לקראת הבחירות לכנסת ה-25 וירוצו ברשימה אחת - כך עולה הערב (חמישי) מנתוני "באזילה", החברה המובילה בארץ למודיעין גלוי המומחית בניטור וניתוח שיח ברשת, שנאספו עבור וואלה. לעומת זאת, 22% מהדיונים ברשת הביעו סנטימנט חיובי, וכ-10% - מאוזן.

האפשרות לאיחוד בשמאל עוררה שיח רב בקרב הגולשים, וברשתות החברתיות ואתרי האינטרנט נרשמו בשבוע האחרון כ-1,200 דיונים בנושא ו-174 אלף אינטראקציות. השיח המשמעותי ביותר התקיים בטוויטר, ואחר בפער גדול פייסבוק ואתרי החדשות השונים.

יו"ר העבודה, מרב מיכאלי בפתח ישיבת סייעתה בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
גולשים קראו למיכאלי לא להיכנע ללחצים/ראובן קסטרו
סקר מנדטים מרצ והעבודה. 11 בספטמבר 2022. באזילה, אתר רשמי
סקר מנדטים מרצ והעבודה. 11 בספטמבר 2022/אתר רשמי, באזילה

רוב הגולשים שהביעו רגש שלילי כלפי איחוד בשמאל ביקרו את ראש הממשלה יאיר לפיד בטענה כי האינטרס היחיד שלו למהלך כזה הוא "שתיית" מנדטים מהעבודה ליש עתיד. עוד סברו לא מעט גולשים כי האידיאולוגיה של מרצ קיצונית מדי עבור חלק ממצביעי העבודה, ואף מנותקת מהציונות.

חלק מהגולשים קראו ליו"ר העבודה מרב מיכאלי, שכבר הבהירה היום בריאיון באולפן וואלה כי היא תתנגד לאיחוד כזה, לא להיכנע ללחצים ולא לאפשר למהלך כזה לצאת לפועל.

לצד זאת, נצפו קריאות לאיחוד המפלגות, של גולשים שסברו שהמצע האידיאולוגי של המפלגות דווקא דומה. גולשים נוספים נימקו את תמיכתם בכך שאיחוד יכול לחזק את הכוח המשותף של המפלגות ולמנוע את חזרתו של בנימין נתניהו והליכוד לשלטון.

המועמדת לרשות מרצ זהבה גלאון מצביעה בפריימריז. בית ציוני אמריקה, תל אביב 
23 לאוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
האידיאולוגיה של מרצ קיצונית מדי עבור חלק ממצביעי העבודה/פלאש 90, אבשלום ששוני

הבוקר, דחתה מיכאלי על הסף את איחוד מפלגתה עם מפלגת מרצ בבחירות הקרובות. "אין שום היגיון בריצה הזו, בפעם היחידה שניסינו זה נכשל כישלון חרוץ, זה גם הביא הרבה פחות מנדטים וגם הביא את ביבי", הסבירה בריאיון לוואלה. "בפעם הקודמת שרצנו בנפרד הבאנו 13 מנדטים והחלפנו את ביבי, וכך זה יקרה גם הפעם".

"אני אחראית על מפלגת העבודה ועובדת על הגדלתה, זה לא סוד, אני עובדת בשביל זה הרבה מאוד זמן, למרצ יש מקום ומצביעים ואין סיבה שלא תעבור את אחוז החסימה", הוסיפה. "יש ראש גוש ואם הוא חושב שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה - שיטפל בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully