וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לפיד מתחזק - אך אין הכרעה בין הגושים; מרצ עוברת את העבודה

אם הבחירות היו נערכות היום גוש נתניהו היה מקבל 59 מנדטים, ואילו גוש לפיד 55. העבודה יורדת ל-4 מושבים, בעוד שמרצ עולה ל-5. הציונות הדתית ממשיכה להיות המפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים, בעוד הרוח הציונית בראשות שקד עדיין לא עוברת את אחוז החסימה

בווידאו: השרה מרב מיכאלי בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

מסקר מעריב שפורסם הבוקר (שישי) עולה כי אם הבחירות לכנסת ה-25 היו נערכות היום גוש נתניהו היה מתחזק וגוש לפיד היה נחלש, אך עדיין אף אחד לא היה מקבל 61 מנדטים, כשגוש נתניהו מקבל 59 מנדטים, וגוש לפיד עם 55. עם זאת, יש עתיד מתחזקת ומקבלת 25 מנדטים. על פי תוצאות הסקר שנערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, הליכוד שומרת על כוחה ועומדת על 31 מושבים.

העבודה ממשיכה להיחלש, ומקבלת 4 מנדטים בלבד, בעוד שמרצ מתחזקת, ועוברת אותה ומקבל 5. הציונות הדתית ממשיכה להיות המפלגה השלישית בגודלה ומקבלת 13 מנדטים, אחריה המחנה הממלכתי שנחלש במנדט ומקבל 12. המפלגה החמישית בגודלה היא ש"ס בראשות אריה דרעי, שמשיגה 8 מנדטים, לאחר מכן יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, והרשימה המשותפת 6 מנדטים. ישראל ביתנו מקבלת 5 מנדטים ורע"ם בראשות מנסור עבאס נשארת יציבה עם 4.

/

הרוח הציונית בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה, וזוכה ל-1.9% תמיכה. צעירים בוערים גם בראשות הדר מוכתר גם לא עוברת את אחוז החסימה, אך נראה שאחוזי התמיכה בה גדלים ועומדים על 1.1%. חופש כלכלי, המפלגה החדשה בראשות אביר קארה מקבלת 0.8% תמיכה והמפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה מקבלת 0.6% תמיכה. ישראל חופשית, הבית היהודי ועלה ירוק גם לא עוברות את אחוז החסימה ומקבלות פחות מ-0.3% תמיכה.

המשיבים לסקר נשאלו גם מי לדעתם המתאים ביותר להיות ראש ממשלה. 43% סבורים כי נתניהו הוא המתאים ביותר לכהן בתפקיד, 33% השיבו לפיד, 17% ענו שגנץ צריך לעמוד בראשות הממשלה, ו-7% השיבו כי אינם יודעים.

עוד בוואלה!

קרב התמונות בין לפיד לנתניהו משרת את שני הצדדים ומשאיר את גנץ מחוץ לתמונה

לכתבה המלאה
יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי לאחר זכיתה בפריימריז לראשות המפלגה 18 ביולי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
מאבדת מנדטים. מיכאלי/פלאש 90, אבשלום ששוני

בסקר השתתפו 704 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך בתאריכים 8-7 בספטמבר 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully