וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ליברמן: לא התכוונתי לפגוע בזכר השואה, אך איש לא יטיף לי מוסר

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 15:14

שר האוצר הבהיר כי "לא הייתה לי כל מטרה לפגוע באף אדם ובטח לא בעניין הקרוב ללבי", אחרי שספג ביקורת על השוואה שעשה בין שיטות נתניהו לאלו של גבלס וסטלין. עם זאת, הוא הוסיף כי "העשייה שלי מדברת בעד עצמה". גם לפיד ושרים אחרים מתחו ביקורת על דבריו

בווידאו: ליברמן מאשים את נתניהו שהשיטות שלו הן בדיוק כמו השיטות של גבלס וסטאלין/צילום: רוני כנפו

שר האוצר אביגדור ליברמן הבהיר היום (ראשון) כי "לא התכוון לפגוע באיש" כשאמר שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נוהג בשיטות של "גבלס וסטלין". ליברמן טוען שיו"ר האופוזיציה מפעיל את יוסי כמיסה, פעיל לשעבר בישראל ביתנו, הטוען שליברמן ביקש ממנו לרצוח ניצב במשטרה לפני 20 שנה.

עמוד בחירות 2022

"אין חדש תחת השמש, נתניהו אמנם שכח כי האנשים הקרובים אליו ביותר בחרו בקריאה לאנשי משטרת ישראל 'הגסטפו', אך עדיין זוכר טוב מאוד כיצד להשתמש בשיטות תעמולה בשביל לפגוע בי וב'ישראל ביתנו'", כתב ליברמן בטוויטר, אחרי ביקורת חריפה על דבריו, כולל מצד חבריו לממשלה. "עם זאת, לא הייתה לי כל מטרה לפגוע באף אדם ובטח לא בעניין הקרוב לליבי - השואה ומלחמת העולם השניה, שמשפחתי היא חלק מקורבונתיה".

ליברמן הוסיף: "אף אחד לא יטיף לי מוסר והעשייה שלי מדברת בעד עצמה - כפי שהתחלנו בשנה האחרונה לשדרג משמעותית את רווחתם של ניצולי השואה באמצעות הגדלת המענק השנתי שלהם, כך למרות ניסיונותיה החוזרים ונשנים של מכונת הרעל לפגוע בשגרת יומינו, נמשיך לפעול גם בהמשך".

בליכוד אמרו בתגובה כי "המסית הלאומי, דון ליברמן, בפאניקה חסרת מעצורים". במפלגה אמרו כי "דבריו השקריים והמקוממים הם ביזוי השואה, אנו דורשים מראשי השמאל לפיד וגנץ לגנות מיד את ההתבטאות המזעזעת הזאת".

ראש הממשלה יאיר לפיד ושרים אחרים גינו את דבריו. "גם כשניצבים מול מכונת רעל והסתה בלתי נגמרת שמכרסמת את החברה הישראלית, את השואה צריך להשאיר מחוץ לשיח. כל התבטאות שמשווה או משתמעת כך רק פוגעת בזכרון השואה ובלכידות החברתית שלנו", אמר לפיד.

"‏מעריך מאוד את שר האוצר ליברמן, אך מוקיע את דבריו וההשוואה הבלתי מתקבלת על הדעת למי שביצעו את הזוועות הקשות ביותר בתולדות האנושות", צייץ יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון בני גנץ. "גם במערכת בחירות קשה מול מי שמבקש לפגוע בממלכתיות ובמערכת המשפט, יש לשים גבולות".

שרת הפנים איילת שקד הוסיפה כי "גם אחרי חמש מערכות בחירות מתישות ומלוכלכות, אסור להשוות אף אדם לגדולי צוררינו. אין לזה מקום בפוליטיקה הישראלית".

בשבוע שעבר הגיש ליברמן תלונה נגד כמיסה בגין לשון הרע. "הדברים שקריים לחלוטין ופורסמו מתוך כוונה לפגוע בליברמן, כשהמערכת הפוליטית בעיצומה של מערכת בחירות", נכתב בתלונה. "ליברמן לא פנה נאשם והציע לו סכום כלשהו כדי לרצוח אדם. מדובר בפרי דמיונו הקודח של הנאשם".

כמו כן, התלונה התייחסה גם לאמירה של כמיסה במהלך ראיון אצל שרון גל ברדיו גלי ישראל, לפיה ניצב בדימוס במשטרת ישראל אישר את טענותיו. "אני בזמן אמת הרמתי טלפון לניצב משה מזרחי, שאישר במו פיו אצל אילה חסון את כל מה שאני אמרתי". בית המשפט קבע בתגובה כי מזרחי מעולם לא אישר בפועל את טענות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully