וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הליכוד מתנער מדבריו של ברקת על פיטורי היועמ"שית: "נאמרו על דעתו בלבד"

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 17:16

אחרי שהביע רצון להחליף את בהרב מיארה, ואף הוסיף כי לדעתו נתניהו יחליף אותה אם ייבחר לראשות הממשלה, בהודעה מטעם הליכוד הובהר כי ההתבטאות "מנוגדת לעמדת המפלגה ולעמדתו של נתניהו"

בווידאו: ח"כ ניר ברקת בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

הליכוד פרסמה היום (ראשון) הבהרה בעקבות התבטאויות של חבר הכנסת ניר ברקת נגד היועמ"שית גלי ברהב מיארה ב-103FM. "הדברים נאמרו על דעתו בלבד ומנוגדים לעמדת הליכוד וראש הממשלה לשעבר נתניהו. אין שום כוונה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה", נכתב בהודעת המפלגה.

מוקדם יותר היום אמר ברקת כי לדעתו, יו"ר מפלגתו בנימין נתניהו יחליף את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אם ייבחר לתפקיד ראש הממשלה. "אני חושב שהוא יעשה את זה כיוון שהוא ירצה מישהו שתפיסת עולמו כתפיסה של הימין", אמר ברקת בריאיון בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו 103.

ראש הממשלה במהלך פגישתו עם ניר ברקת בו מכריז ברקת על הצטרפותו לליכוד, משרד רוה?מ 25 במרץ 2018. אורן בן חקון, מערכת וואלה! NEWS
לא מחזיקים באותה עמדה. ברקת ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון

ברקת הוסיף כי הוא עצמו תומך בהחלפתה. "צריך לעשות הפרדה בתפקידים. לא מחליפים תובע או שופטים במהלך הקדנציה שלהם, אבל ייעוץ משפטי? חד משמעית כן". לדברי ברקת, יש לפצל את תפקיד היועמ"ש. "צריכה להיות הפרדה ברורה בין פרקליטות התובע לבין הייעוץ המשפטי. זה חשוב כיוון שצריך לטפל במערכת אכיפת החוק. האמון שיש לנו כעם ישראל במערכת אכיפת החוק הוא נמוך וצריך מערכת אכיפת חוק חזקה שמאמינים בה".

לאחר הודעת הליכוד, ברקת מסר: "עמדתי מזה שנים היא שצריך להפריד בין תפקיד היועמ"ש לפרקליט המדינה. הראשון צריך להיות משרת אמון והשני מינוי מקצועי ולא פוליטי. כך נהוג בדמוקרטיות המצליחות בעולם. בליכוד יש דעות שונות וזה טבעי במפלגה דמוקרטית. יועץ משפטי צריך להיות יועץ במשרת אמון ולייעץ לנבחר הציבור במטרה לממש את תפיסת עולמו שבזכותה הוא נבחר ובהתאם לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully