וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בחירות 2022: איילת שקד והבית היהודי חתמו על הסכם ריצה משותפת

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 7:44

במסגרת ההסכם שרת הפנים תרוץ תחת בראש "הבית היהודי" עם האות ב' ותקבל את מקומות 3,1, 5 ו-6. מועמדי הבית היהודי יקבלו את מקומות 4,2 ו-7. זאת, לאחר שנטשה את המפלגה ב-2019 לטובת הקמת "הימין החדש".שקד: "שהצלחנו לבנות מחדש בית לציונות הדתית ולימין האחראי בישראל"

בווידאו: השרות שקד וכהן מתייחסות להצטרפות הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט וח"כ מתן כהנא למפלגתם של גנץ וסער/מערכת וואלה!

שרת הפנים איילת שקד חתמה הבוקר (שלישי) על הסכם ריצה משותפת עם הבית היהודי בבחירות הקרובות לכנסת. במסגרת ההסכם, שיובא לאישור מרכז המפלגה, הרשימה תרוץ תחת השם "הבית היהודי", עם האות ב'. "אני שמחה שהצלחנו לבנות מחדש בית לציונות הדתית ולימין האחראי בישראל", אמרה שקד. "נפעל יחד להקמה של ממשלה רחבה ימנית ויציבה".

על פי ההסכם, שקד תוכל לשבץ מועמדים מטעמה במקומות 1, 3, 5, ו-6, ומועמדי הבית היהודי ישובצו במקומות 2, 4 ו-7. "אני מברך את שרת הפנים איילת שקד על הדחיפה לשותפות הזו. ההסכם שנחתם הוא יציאה לדרך חדשה עבור הציבור הדתי לאומי והימין בישראל", אמר יו"ר המפלגה היוצא יוסי ברודני.

הרוח הציונות 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"שמחה". שקד/ראובן קסטרו

מפלגת הבית היהודי ננטשה על ידי שקד ובנט עם הקמת הימין החדש בערב הבחירות הראשונות ב-2019. מאז המפלגה דעכה וברוב מערכות הבחירות האחרונות לא התמודדה באופן עצמאי ואף בכלל. בבחירות האחרונות המפלגה חתמה על תמיכה במפלגת ימינה של בנט תוך התחייבות לתפקיד שר בממשלה שמעולם לא מימשה. רוב המצביעים עברו לתמוך במפלגות אחרות המייצגות את הציונות הדתית כמו של סמוטריץ' ורוב אנשי המפלגה זעמו על בנט ושקד והמהלכים הפוליטיים שהובילו. כעת, שקד חוזרת למפלגה במטרה להשתלט עליה ולעשות בה שימוש גם בבחירות המקומיות הקרובות.

הודעת האיחוד בין הצדדים מגיע כמה ימים לאחר ששקד והשר יועז הנדל, שהקימו יחדיו את מפלגת "הרוח הציונית" אך לפני כחודש - התפצלו. ההיפרדות של השניים הגיעה על רקע סירובו של הנדל להצטרפות לממשלה צרה תחת בנימין נתניהו - צעד ששקד אימצה לאחר מכן. ברודני אמר אתמול כי במפלגתו "בהחלט לא מתנגדים לממשלה בראשות נתניהו" והוסיף כי הוא לא פוסל ישיבה עם אף מפלגה, מלבד המפלגות הלא-ציוניות. הוא הדגיש כי מפלגתו בעד ממשלה רחבה. "אנחנו היחידים שאומרים את זה, וזה מה שיקרה אחרי הבחירות", טען. "יש לנו מפלגות שאידאולוגית אנחנו פחות מתחברים אליהם, אבל עדיין, מכיוון שאנחנו עוסקים באיחודים, חיבורים וגישורים, אנחנו רוצים שכמה שיותר".

עוד בוואלה!

שקד והבית היהודי על סף ריצה משותפת: "כל הבעיות ייפתרו"

לכתבה המלאה
ראש עריית גבעת שמואל, יוסי ברודני. מוקי שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
לא מתנגד לישיבה תחת נתניהו. ברודני/מערכת וואלה! NEWS, מוקי שוורץ

ברודני הוסיף כי מפלגת הבית היהודי תשב בממשלה שנמצאת בה המפלגה הגדולה בימין - "שזו כנראה תהיה הליכוד", לדבריו - וחזר על כך שהוא לא יישב עם מפלגות קיצוניות, לדבריו. "אני לא פוסל אף אחד, למעט המפלגות הלא ציוניות", ענה כשנשאל על ישיבה עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. "אני חושב שאת הקצוות צריך השאיר בקצה. בכללי, זה נכון לא ללכת לקצוות. מכיוון שלא אני זה שמרכיב את הממשלה, אני לא מתעסק במפלגות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully