וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

תוקפים את לפיד יותר מנתניהו: דף המסרים של "העבודה" נחשף

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 10:30

ברקע הניסיונות של ראש הממשלה להביא לאיחוד בין מפלגות השמאל, יו"ר העבודה מיכאלי הנחתה את המועמדים ברשימתה לתקוף את לפיד על "היסטריה", "ירי בתוך הנגמש" ו"אי אמירת אמת". בדף המסרים, שהגיע לידי וואלה, לפיד מואשם בפעולה מתוך אינטרס פוליטי צר שלו בלבד

בווידאו: השרה מרב מיכאלי בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הנחתה את חברי המפלגה והמועמדים ברשימה לתקוף את ראש הממשלה יאיר לפיד ולצייר את ניסיונותיו להביא לאיחוד בין העבודה כאינטרסנטיות פוליטית. דף המסרים שהופץ אמש למתמודדי מפלגת העבודה והגיע לידי וואלה מאשים את יו"ר "יש עתיד" ב"ירי בתוך הנגמ"ש", "היסטריה מיותרת", "פעולות לא לגיטימיות" ו"אי אמירת אמת". "דרוש קור רוח, איפוק והתמקדות ביריב האמיתי במקום היסטריה מיותרת וניסיון פלגנות בתוך הגוש", הוא המסר שמועמדי העבודה הונחו לשנן בראיונות לתקשורת, יחד עם עוד מסרים תקיפים כלפי לפיד.

לפיד לחץ בשבועות האחרונים על מיכאלי ועל יו"ר מרצ, זהבה גלאון, להתאחד לבלוק טכני לריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25, כדי להימנע מהסכנה שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה ותעביר את השלטון לגוש הימין. בסוף השבוע הוא כינס בביתו פגישה משולשת שהסתיימה ללא הסכמות, לנוכח ההתנגדות של מיכאלי לכל אפשרות של איחוד. הוא הציע לפצות את מפלגות השמאל בשני שיריונים ברשימת יש עתיד והבטיח לחלק תפקידים על בסיס מפלגה בגודל 10 מנדטים, אך מיכאלי סירבה לכל ההצעות. "אין שום סכנה של מרצ או של העבודה להיות מתחת לאחוז החסימה", גורס דף המסרים, זאת, למרות שגם מפלגת העבודה וגם מרצ לא רחוקות ממנו ומקבלות 4-6 מנדטים לסירוגין בסקרים.

ריאיון שרת התחבורה, מרב מיכאלי 8 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
מעוניינת להדגיש את המלה "אמת". מיכאלי/ראובן קסטרו

מיכאלי התראיינה אתמול בחדשות 12 והבהירה שאיחוד אינו על הפרק, וקראה ללפיד "להפסיק לירות בתוך הנגמ"ש" ולפעול מתוך שיקול דעת, ו"לא מתוך היסטריה". אחרי הריאיון, הופצו המסרים המעודכנים למועמדים ולחכים לפיהם: "אנחנו ממליצות ללפיד לחשוב טוב טוב אם זה מה שנכון להתמקד בו במקום להתמקד ביריבים האמיתיים שלנו שהם נתניהו סמוטריץ ובן גביר". ואולם, שמו של לפיד עולה במסרים יותר מאשר שמו של נתניהו, וההנחיות כוללות מסרים תקיפים במיוחד כלפיו, כמו "מי שמפיץ שלא להתאחד יפגע בגוש - לא דובר אמת. נקודה!".

בהמשך, חברי העבודה הונחו להאשים את לפיד באינטרסנטיות ופעולה "באמצעים לא לגיטימיים", בגלל ניסיונותיו לקיים פגישות דיסקרטיות עם ח"כים בעבודה כדי לייצר לחץ פנימי שיתמוך באיחוד. "הדבר היחיד שעומד מאחורי הקמפיין הזה - הוא האינטרס של לפיד ויש עתיד לקחת מנדטים לשתי המפלגות ולהעלים אותו", ועוד: "אם לפיד כל כך מודאג - אדרבה, שיתאחד הוא עם מרץ. מי עוצר אותו?".

עוד בוואלה!

לפיד הציע לעבודה ומרצ שיריונים ותפקידי שרים במפלגתו, מיכאלי סירבה

לכתבה המלאה
יאיר לפיד במהלך ישיבת יש עתיד 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"ניסיונות פלגנות". לפיד/ראובן קסטרו

דף המסרים מבקש גם להמשיך לחדד את ההבדלים האידאולוגיים "המשמעותיים" בין העבודה ומרצ במלים "מפלגת העבודה היא מפלגה ציונית וביטחונית". זאת, למרות שהביטחוניסט של המפלגה, עמר בר לב, נדחק למקום לא ריאלי בפריימריז ואין אף מועמד שמזוהה עם ביטחון בצמרת הרשימה. הח"כים התבקשו גם לשנן את האותיות שמופיעות על הפתק של מפלגת העבודה בקלפי, אמת, כמסר כללי לקמפיין, ומציג את מלחמת העבודה כמי שנלחמת על האמת מול "השקרים של נתניהו, סמוטריץ' ובן גביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully