וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לפיד הציע לעבודה ומרצ שיריונים ותפקידי שרים במפלגתו, מיכאלי סירבה

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 19:34

מפרטי ההצעה של רה"מ עולה כי יינתן שיריון אחד לכל מפלגה ברשימת יש עתיד ותפקידים כמו למפלגה עם 10 מנדטים. לפיד גם חזר על הצעתו מאתמול, שצוותים של המפלגות ישבו יחד כדי לדון באיחוד, ומיכאלי הסבירה שאין בכך טעם היות ואיחוד משיג מטרה הפוכה והוא רע מבחינתה

בווידאו: השרה מרב מיכאלי בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר היום (ראשון) ליו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, והגביר עליה את הלחץ להתאחד עם מרצ. לפיד הציע למיכאלי שיריון אחד לכל מפלגה ברשימת יש עתיד, ותפקידים כמו למפלגה שמקבלת 10 מנדטים בבחירות. עם זאת, יו"ר העבודה סירבה להצעותיו, ואף סירבה להמשך השיחות בנושא.

לפיד גם חזר על הצעתו מאתמול, לפיה צוותים של המפלגות ישבו יחד כדי לדון באיחוד. אך מיכאלי הסבירה שאין בכך טעם היות ואיחוד משיג מטרה הפוכה והוא רע מבחינתה. בסביבתה טענו כי לפיד לא הציג נתונים שמצביעים אחרת.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי במהלך חניכת נתיב תחבורה ציבורית בנתיבי איילון 25 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
סירבה להצעות לפיד. מיכאלי/פלאש 90, אבשלום ששוני

מטעם מפלגת העבודה נמסר אחרי השיחה של לפיד ומיכאלי כי "משמח לראות שגם יש עתיד מבינים שהוויכוח הוא על מהות ולא על ג'ובים ושיריונים. האיחוד בין המפלגות נוסה בעבר ונכשל כישלון חרוץ. עד לרגע זה לא ראינו סקר שמראה כי האיחוד מחזק את המחנה. אין כאן ויכוח על תיקים, אלא על שמירת המחנה מפני חזרתו של נתניהו. אנו קוראים ליש עתיד לנהל את האירוע בשיקול דעת וקור רוח. כך ניצחנו בבחירות הקודמות וכך ננצח הפעם".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה בעקבות הפרסומים על הצעות לפיד: "מרצ תמשיך לנהוג באחריות כדי להבטיח שאף קול לא הולך לאיבוד. מרצ נמצאת במגמת התחזקות, ואנחנו מתכוונים להמשיך ולגדול על מנת להבטיח שיש דופן שמאל חזקה לשמאלו של לפיד".

עוד בוואלה!

אז מה אם מרב לא רצתה: מה חושב הציבור על איחוד בין העבודה למרצ?

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, יאיר לפיד בטקס סיום קורס חובלים 7 בספטמבר 2022. אתר רשמי, צילום מסך
מנסה להגביר את הלחץ על מיכאלי. לפיד/צילום מסך, אתר רשמי

אתמול נפגש לפיד עם מיכאלי וגלאון בניסיון להביא לאיחוד בשמאל. הפגישה הסתיימה בתוך פחות משעה, ללא הסכמה על איחוד. לפיד הציג את הטיעונים בעד איחוד ומיכאלי הציגה סקרים משלה, שמהם עולה שאיחוד בין מרצ והעבודה יביא למעבר מנדט של בוחרי מרצ לרשימה המשותפת, ומנדט של בוחרי העבודה למחנה הממלכתי. למרות שלא הוסגו הסכמות, סוכם כי השיחות בנושא יימשכו.

מיכאלי אמרה בכניסה לפסגה המשולשת כי מטרתה היא למנוע את חזרתו של נתניהו והימין לשלטון. "אנחנו אולי חלוקות וחלוקים על הדרך אבל המטרה ברורה ואנחנו שותפות ושותפים לה", אמרה. "עמדתי לגבי האיחוד ידועה. באתי כי הוזמנתי ואני שמחה לשמוע בפעם הראשונה מראש הממשלה עצמו את עמדתו ולא דרך התקשורת". גלאון אמרה בתום הפגישה: "התקיימה פגישה באווירה טובה, העמדות הידועות הוצגו. מרצ מחויבת לאיחוד על מנת לחסום את נתניהו ובן גביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully