וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

אושרו השיריונים של נתניהו: שיקלי וסילמן שובצו בעשירייה השנייה, סעדה בשלישית

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 23:30

שיקלי שוריין במקום ה-14, סילמן במקום ה-16, סעדה במקום ה-28 ויוסי פוקס במקום ה-42. "כולם ראויים, לכולם יש הישגים משמעותיים כל אחד בתחומו", אמר נתניהו. עם סעדה התנהל מו"מ עד לרגע האחרון, לאחר שבשבועות האחרונים ניהל מו"מ גם עם הציונות הדתית ועם איילת שקד

בווידאו: נתניהו מגיב לתוצאות הפריימריז בליכוד/צילום: דוברות הליכוד

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) על השיריונים שלו לרשימת הליכוד, והם עמיחי שיקלי, עידית סילמן, עו"ד משה סעדה, ד"ר צגה מלקו ועו"ד יוסי פוקס. מזכירות הליכוד אישרה את השריונים.

"חברות וחברי הליכוד בחרו בפריימריז רשימה מעולה", אמר נתניהו בהודעתו עם אישור השיריונים. "היום אני מביא תוספת כוח לנבחרת שלנו: עמיחי שיקלי, עידית סילמן, עו"ד משה סעדה, ד"ר צגה מלקו ועו"ד יוסי פוקס. כולם מוכשרים, כולם ראויים, לכולם יש הישגים משמעותיים כל אחד בתחומו".

עמיחי שיקלי שוריין במקום ה-14, עידית סילמן במקום ה-16, משה סעדה במקום ה-28 ויוסי פוקס במקום ה-42.

נתניהו ועידית סילמן במליאת הכנסת 13 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
סילמן ונתניהו במליאת הכנסת, ביוני/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו הסביר במזכירות הליכוד את ההחלטה לשריין את משה סעדה ורמז שהמטרה היא לפגוע במפלגה של איילת שקד. "כרגע הצלחנו לאחד את סמוטריץ' ובן גביר, את החרדים והיום עם נעם, וכרגע המטרה לקחת קולות מכאלה שנקראים ימין", אמר. סעדה ניהל עד אתמול בערב מגעים לחבירה עם שקד ולפי גורמים בליכוד ההצעה של נתניהו לסעדה נועדה למנוע ממנו לסגור עם שקד.

במהלך ישיבת מזכירות הליכוד חלק מהפעילים מתחו ביקורת על ניהול הקמפיין ועל ההחלטה של נתניהו להתמקד בקמפיין ה"ביביבא" במקום כנסי השטח המסורתיים של הסניפים. "אי אפשר רק שתבוא לעיר לחצי שעה, זה לא מעיר את השטח", אמר אחד מחברי המזכירות. בנוסף, עלה זעם של נציגי הדרוזים שקיוו לקבל שריון ברשימה ושל נשים ותיקות בליכוד שרצו להגביר את הייצוג הנשי.

כמו כן, בישיבת מזכירות הליכוד פעילים וראשי סניפים העבירו ביקורת על הזנחת הסניפים והמטות המסורתיים. "אם אתה רוצה לחזור לשלטון תתחיל להשתמש בפעילים", אמרו חברי סניפים לנתניהו. הוא השיב להם: "אתם באים אליי בדרישות? אני רוצה לראות אתכם בשטח. בנתניה היו אולי 2,000 איש. זה שטח! למה אתם לא שם? למה אתם לא יושבים שם ומתערבבים בקהל?".

עוד בוואלה!

אחרי שמתח ביקורת על המערכת: סגן ראש מח"ש לשעבר שוקל להתמודד באחת ממפלגות הימין

לכתבה המלאה

רשימת הליכוד

1. בנימין נתניהו
2. יריב לוין
3. אלי כהן
4. יואב גלנט
5. דודי אמסלם
6. אמיר אוחנה
7. ניר ברקת
8. יואב קיש
9. מירי רגב
10. מיקי זוהר
11. אבי דיכטר
12. ישראל כץ
13. שלמה קרעי
14. עמיחי שיקלי
15. דני דנון
16. עידית סילמן
17. דוד ביטן
18. יולי אדלשטיין
19. אליהו רביבו
20. גלית דיסטל
21. נסים ואטורי
22. שלום דנינו
23. חיים כץ
24. אופיר אקוניס
25. טלי גוטליב
26. חנוך מיליבצקי
27. בועז ביסמוט
28. משה סעדה
29. אלי דלל
30. גילה גמליאל
31. אופיר כץ
32. מאי גולן
33. דן אילוז
34. אריאל קלנר
35. אתי עטיה
36. עמית הלוי
37. צגה מלקו
38. אושר שקלים
39. קטי שטרית
40. משה פסל
41. ששי גואטה
42. יוסי פוקס

משה סעדה. עמיחי בנעט, אתר רשמי
שוריין כדי לפגוע במפלגה של שקד. סעדה/אתר רשמי, עמיחי בנעט

לפני כחודש וחצי עלה סעדה לכותרות לאחר שעזב את תפקידו כסגן ראש מח"ש, ומתח ביקורת חריפה על פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך. לוואלה אמר אז כי פרש במטרה "לפרסם כמה שיותר את האמת".

בריאיון שנערך עם סעדה בחדשות 12 חשף את טענתו על טיוח, ושיבוש חקירות על ידי המשטרה והפרקליטות בחקירות מסוימות כמו חקירת רוני ריטמן והאירוע באום אל חיראן.

לטענתו, במקרה של רוני ריטמן, בעוד שכל הגורמים הרלוונטיים היו מעוניינים בהגשת כתב אישום נגד הניצב, אלשיך רצה להחזיר אותו לתפקידו. עוד טען סעדה כי חלק מה"הגנה" שקיבל ריטמן מאלשיך היא בעקבות אחריותו על "תיק המעונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully