וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מחפשת "ביטחוניסט": מיכאלי הציעה שיריון לאלוף פיקוד מרכז לשעבר - וסורבה

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 13:18

יו"ר מפלגת העבודה פנתה לבכירים לשעבר במערכת הביטחון עם הצעה להתמנות למקום ה-2, וביניהם לאלוף במיל' ניצן אלון, וראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין. לפי גורמים בעבודה, שניהם סירבו בנימוס. במקביל, בר לב החליט שלא לפרוש. גורמים במפלגה: מיכאלי התחייבה שימונה לשר

בווידאו: השרה מרב מיכאלי בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי פנתה בימים האחרונים למפקד פיקוד מרכז ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' ניצן אלון, והציעה לו את המקום ה-2 ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-25. אלון, כך לפי גורמים המעורים בפרטים, סירב להצעה. מטעמם של השניים לא נמסרה תגובה.

למיכאלי שמורים שני שיריוני יו"ר בעשירייה הראשונה של הרשימה ובשבועות האחרונים היא חיפשה לחזק אותה בדמות ביטחונית בכירה. אחרי דחיקתו של השר לביטחון פנים עמר בר לב למקום לא ריאלי בפריימריז, העבודה נותרה ללא אף מועמד "ביטחוניסט" משמעותי, שיסייע במאבק מול המחנה הממלכתי של בני גנץ וגדי איזנקוט. לפי גורמים בעבודה, גם ראש אמ"ן לשעבר, האלוף במיל' עמוס ידלין, קיבל פניה ממיכאלי להצטרף לרשימה, שנדחתה גם היא בנימוס.

מרב מיכאלי מצביעה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 18 ביולי 2022. ראובן קסטרו
מנסה להשיג "ביטחוניסט". מיכאלי/ראובן קסטרו

במקביל, בר לב, שמאוכזב מהמקום ה-9 אליו הגיע בפריימריז, לחץ על מיכאלי להשתמש בשיריונים שלה ולקדם אותו למקום ה-2. מיכאלי סירבה, כדי לא לייצר תקדים או התקוממות על מעקף תוצאות הפריימריז. בר לב שקל לוותר על המקום שלו ברשימה ולא לחתום על הטופס של רשימת העבודה שיוגש היום לוועדת הבחירות המרכזית, אך לבסוף החליט שלא לפרוש.

גורמים במפלגת העבודה אומרים כי מיכאלי התחייבה בפני בר לב שימונה לשר בממשלה הבאה, כדי לשכנעו שלא לפרוש מהרשימה. מיכאלי מסרה בתגובה כי "לעמר ולי יש אמת משותפת לגבי דמותה של המפלגה ודרכה. סיכמנו שנמשיך להילחם עליה יחד". בלשכת בר לב סירבו להגיב.

בפריימריז של העבודה, שהתקיימו בחודש שעבר, שרי המפלגה בר לב ונחמן שי נדחקו למקומות לא ריאליים, ומנגד, חברת הכנסת נעמה לזימי כבשה את המקום הראשון, ושובצה שנייה, אחרי היו"ר מיכאלי. אחרי לזימי נבחרו חברי וחברות הכנסת גלעד קריב, אפרת רייטן, רם שפע, אמילי מואטי, יאיא פינק ואבתיסאם מרעאנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully