וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מתן כהנא: "המשותפת לא יכולה להיות חלק מהממשלה"

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 15:17

ברקע הויכוח שפרץ השבוע בין בנט ושקד, כהנא אמר כי "הוא מכבד את הדרך בה שקד בחרה ללכת אך רק המחנה הממלכתי יוציא את ישראל מהבוץ". מיכאלי התראיינה גם היא באירוע שישיתרבות גבעתיים והתייחסה לכישלון האיחוד בשמאל: "אין סיבה שהעבודה ומרצ לא יעברו את אחוז החסימה"

בנט אחרי ששקד הודתה ב"טעויות": "מי שאומר שהקמת הממשלה הייתה טעות - בפוסט טראומה"/ניב אהרונסון

ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) אמר היום (שישי) כי ראש הממשלה ויו"ר מפלגתו לשעבר, נפתלי בנט, תמך בהצטרפותו לרשימת המחנה הממלכתי של בני גנץ. ברקע העימות שפרץ השבוע בין בנט ויו"ר הבית היהודי, איילת שקד, על החרטה סביב הקמת הממשלה, כהנא הביע תמיכה בעמדתו של בנט לפיה "הממשלה היוצאת הייתה ממשלה חשובה וטובה".

באירוע שישיתרבות בתיאטרון גבעתיים, כהנא אמר כי הוא "מכבד את הדרך ששקד בחרה ללכת בה, זו זכותה המלאה. מי שרוצה ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו מוזמן להצביע לאיילת שקד, מי שרוצה ממשלה רחבה שתוציא את ישראל מהבוץ שיבחר בנו". לדבריו, הוא לא בקשר עם שקד מאז שנפרדו דרכיהם לפני כחודשיים ואילו עם בנט הוא נמצא בקשר רציף. בתשובה לשאלה אם בנט בעתיד יחזור לפוליטיקה הוא ענה: "אני חושב שנראה את נפתלי נותן ממרצו למען מדינת ישראל".

מתן כהנא בכנס שישי תרבות בגבעתיים. 16 בספטמבר 2022. אסף לב, אתר רשמי
הממשלה היוצאת הייתה טובה. כהנא/אתר רשמי, אסף לב

כהנא התייחס גם לפיצול של הרשימה המשותפת והבהיר כי גם אחרי ההיפרדות של בל"ד לריצה עצמאית, הוא מתנגד לשיתוף פעולה עם חד"ש ותע"ל. "המשותפת לא יכולה להיות חלק מהממשלה. הם כופרים ברעיון המדינה היהודית", אמר.

לפני כהנא התראיינה גם יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שהתייחסה לניסיון האיחוד הכושל של מפלגות השמאל ואמרה: "אין סיבה שהעבודה ומרצ לא יעברו את אחוז החסימה". בהתייחס לתמיכתה בראש הממשלה יאיר לפיד, אותו תקפה בשבוע האחרון ברקע ניסיונותיו להביא לאיחוד בשמאל, מיכאלי אמרה כי "זה יהיה הישג משמעותי אם לפיד ירכיב את הממשלה הבאה אבל מבלי לסכן את הגוש והערכים שלנו כמפלגה".

עוד בוואלה!

בנט עוקץ את שקד: "מי שאומר שהקמת הממשלה הייתה טעות - בפוסט טראומה"

לכתבה המלאה
מרב מיכאלי בכנס שישי תרבות בגבעתיים. 16 בספטמבר 2022. אסף לב, אתר רשמי
"אין סיבה שהעבודה ומרצ לא יעברו את אחוז החסימה". מיכאלי/אתר רשמי, אסף לב

מיכאלי התייחסה גם לתוכניות שונות שקידמה בשנה האחרונה בתחום התחבורה ואמרה כי "הבאנו תוספת עצומה של תקציב לתחבורה הציבורית. ישראל מפגרת ב 25 שנה לעומת מדינות ה-OECD". היא הוסיפה כי "במהלך השנה בתפקיד בסיורים בארץ הייתה המון בניה של שכונות אבל ללא תקציב לתשתיות. יש פער גדול שצריך לסגור".

בהתייחס למאמציה לקדם תחבורה ציבורית בשבת מיכאלי דחתה את הביקורת כי מדובר בספין בחירות, ואמרה כי "לעשות דבר לטובת הציבור הישראלי ששבעים אחוז מהציבור תומך בו זה לא ניצול של תקופת בחירות. אלה דברים שהעבודה אליהם נעשתה הרבה לפני הבחירות, הם לא צצו עכשיו, לכן הם בשלים. זה לגיטימי לחלוטין וזה אפילו נדרש". היא הוסיפה כי "אין לי רצון לכפות על רשות מקומית דתית להפעיל תחבורה ציבורית אבל אין לכפות על עיר ליברלית לא לקיים תחבורה ציבורית בערים שמעוניינות בכך". כהנא, לעומת זאת, שר הדתות לשעבר, אמר בראיון כי הוא מתנגד למהלך. "אני נגד מחטפים בענייני דת ומדינה. לא צריך לתקוע אצבעות בעיניים לאנשים שמאמינים אחרת, ולפגוע בסואטוס קוו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully