וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

אוחנה על השותפות עם נעם: מתחייב שלא תהיה חקיקה אנטי-להט"בית

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 16:22

חבר הכנסת מהליכוד אמר בריאיון לאולפן וואלה! כי הוא מקווה שהמפלגה תהיה חלק מהקואליציה הבאה, אף שהוא לא מסכים עם כל האמירות של חבריה: "שום דבר לא ייסוג לאחור". הוא תקף את ועדת החקירה לאסון מירון והביע העדפה בפיצול תפקיד היועמ"ש על פני החלפתה

בווידאו: ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד בריאיון לטל שלו באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר היום (ראשון) בריאיון לאולפן וואלה! כי הוא מתחייב שלא תהיה חקיקה אנטי-להט"בית בכנסת הבאה, אם הליכוד יקים ממשלה ביחד עם מפלגת נעם.

"אני מקווה שהם יהיו שותפים לקואליציה הבאה, כי אני מקווה שיהיו לנו מספיק מנדטים להרכיב קואליציה כזו", אמר. "האם נוח לי עם האמירות של אבי מעוז? כמובן שלא. יש לי מחלוקות איתו ועם עוד גורמים בקואליציה העתידית שלנו. אבל האם עדיפה על הקואליציה החלופית עם וווליד לא ניתן את ידינו לחוקי הסוטים, טאהא - כן. עם טאהא גם יש בעיות נוספות, הוא גם מתנגד לרעיון של מדינה יהודית".

לדבריו, שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר לבית המשפט "אין לנו יכולת להעביר חוק פונדקאות בקואליציה הנוכחית ולכן תחליטו אותם. האם במשך כל ימי קיומה של הממשלה הזאת עבורה חקיקה להט"בית? התשובה היא לא. אנחנו בממשלה שלנו עם החרדים הבאנו את התקציבים הכי גבוהים עד אז לכל ארגוני הלהט"ב".

כשנשאל אם הוא יודע מה הבטיח נתניהו לנעם, השיב אוחנה: "אני יכול להבטיח שלא תהיה שום חקיקה אנטי להט"בית ושום דבר לא יסוג לאחור. כמו שלהם יש משקל גם לנו יש משקל. לא יקרה. גם לי יש איזשהו משקל".

הוא הודה כי ישיבה עם נעם בקואליציה לא תאפשר קידום של נישואים חד-מיניים, ואמר כי זה מחיר ששווה לשלם.

אמיר אוחנה באולפן וואלה!, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"צריך חוק יועמ"ש". אוחנה בריאיון לאולפן וואלה!, היום/ראובן קסטרו

אוחנה נשאל בריאיון גם על ועדת החקירה לאסון מירון, ששלחה לו, כמו גם לנתניהו, מכתב אזהרה. הוא אמר כי הוא דורש להופיע בפניה שוב, ותקף את מועד פרסום שליחת המכתבים. אוחנה היה השר לביטחון הפנים בעת האסון שאירע בשנה שעברה.

"אני מזהה ריקוד מחליא על הדם של כנופיית רל"ב (רק לא ביבי) שיש בה כל מיני גורמים תקשורת פוליטיקה, משפטים שמנסים לרקוד על הדם כדי להשיג הישגים פוליטיים. נשיאת העליון ממנה את הוועדה הזאת ובתקופת הבחירות הם מחליטים להוציא מכתב אז זה מעלה תמיהה.

אוחנה אמר כי הוא מעדיף את פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, מאשר להחליף אותה. "אני שואל את כל אלה שאומרים שצריך להחליף את היועמ"שית - שכחתם שהיה יועמ"ש לאחרונה מ'המקום הנכון', עם זקן וכיפה, מבית בית"רי, אביו חבר מרכז הליכוד, היה מזכיר ממשלה של נתניהו והוא אמר לפרקליטות 'אתם תופרים תיקים' כשזה היה עליו כמובן. וזה לא שינה כלום".

עוד בוואלה!

בלחץ נתניהו: מפלגת נעם האנטי-להט"בית תרוץ עם הציונות הדתית

לכתבה המלאה
אמיר אוחנה באולפן וואלה!, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"מתחייב שלא תהיה חקיקה אנטי-להט"בית". אוחנה/ראובן קסטרו

לדבריו, "מה שצריך לעשות זה שינוי יסודי במהות ולא בזהות. למשל צריך חוק יועמ"ש. אין חוק שקובע מה סמכויותיו, מה גבולות גזרתו ובעיקר האם חוות דעתו מחייבת את הממשלה". חקו שכזה לא קודם על ידי ממשלות נתניהו ב-12 שנות שלטונו האחרונות.

"אני לא הייתי 12 שנה בשלטון, אבל אני בהחלט מקבל את הביקורת בנושא הזה כי היו צריכים לבצע את השינוי. ובכל זאת ציירי בנפשך שנתניהו בקדנציה השנייה שלו ב-2009 היה אומר שצריך לבצע שינוי במערכת המשפט. התרחיש שאני רואה שתיקי האלפים היו באים אז ב- 2009, אז משהו אחר. משהו אחר היה מגיע".

בעקבות הדברים ח"כ איתן גינזבורג (המחנה הממלכתי) מסר, "העובדה שלא תהיה חקיקה אנטי-להט"בית לא צריכה להיות המטרה, אלא הנחת היסוד. בשנת 2022 קהילת הלהט"ב שואפת לשוויון זכויות מלא ולא לשימור הסטטוס קוו. ממשלת הקיצונים של נתניהו מסוכנת לקהילת הלהט"ב ונפעל למנוע אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully