וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

שקרנית וצבועה או השראה לצעירים - מה הציבור חושב על הדר מוכתר?

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 12:44

יו"ר מפלגת "צעירים בוערים" היא כוכבת רשת שצברה בטיקטוק את כוחה, ששווה כיום בסקרים לקראת הבחירות כ-1.5% מקולות המצביעים. אבל מה חושבים עליה הגולשים מחוץ לטיקטוק? נתוני באזילה שנאספו עבור וואלה חושפים ממצאים מפתיעים

הדר מוכתר הגישה את רשימתה לכנסת: "באנו למרר לפוליטיקאים את החיים"/ערוץ הכנסת

יו"ר מפלגת "צעירים בוערים", הדר מוכתר, ממשיכה לעורר עניין רב בציבור ברקע הבחירות לכנסת ה-25, ולא רק בטיקטוק. רק בשבוע האחרון נרשמו כ-1,600 דיונים עליה ברחבי הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט, לא כולל טיקטוק, ואותרו יותר מ-273 אלף אינטראקציות. הזירה בה נצפה השיח המשמעותי ביותר היא טוויטר, ובפער גדולה אחריה פייסבוק ואתרי החדשות השונים.

מוכתר, שצברה את כוחה הציבורי בטיקטוק, היא דמות לא אהודה במיוחד מחוץ אליה. 74% מהדיונים עליה הביעו סנטימנט שלילי כלפיה וכלפי ריצתה לכנסת - כך עולה היום (שני) מנתוני באזילה. 24% מהשיח עליה היה מאוזן, בעוד רק 2% מהציבור מחוץ לטיקטוק הביע רגש חיובי כלפיה.

הטענה העיקרית של הגולשים הרבים שהביעו איבה כלפיה היא שמוכתר מפלסת את דרכה באמצעות שקרים, שנחשפים אחד אחרי השני. רבים מהגולשים סבורים שיו"ר מפלגת צעירים בוערים היא צעירה צבועה.

הדר מוכתר בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
74% מהשיח עליה שלילי. הדר מוכתר בעת הגשת רשימת "צעירים בוערים"/ראובן קסטרו

הגולשים הפנו כלפיה כמה טענות, בין היתר שהיא מתלבשת כדתייה ומכריזה שהיא מחפשת חתן דתי בעוד היא מנהלת אורח חיים חילוני ומתראיינת בשבת, וכן שהיא מתלוננת רבות על יוקר המחיה, אך מסתירה את העובדה כי היא מגיעה ממשפחה מבוססת.

עוד הזכירו חלק מהגולשים כי מוכתר זייפה "פשקווילים" שכתבו כביכול חרדים נגדה ונתפסה על חם, וטענו שהיא מנסה להכתים את הציבור החרדי. אחרים הגיבו לריאיון של מוכתר אצל "אופירה וברקו", אותו נטשה בדמעות, וטענו כי יו"ר מפלגת צעירים בוערים היא ילדה שמנסה להיכנס לתפקיד שגדול עליה.

עוד בוואלה!

בניגוד לדבריה, הדר מוכתר מחזיקה דירה בבעלותה: "אבא שלי קנה אותה כי הוא דואג לי"

לכתבה המלאה
הבית של הדר מוכתר בחיפה. מתוך גוגל מפות, אתר רשמי
טוענים כי היא צבועה. הבניין שבו רכשה מוכתר דירה/אתר רשמי, מתוך גוגל מפות

למרות הרגשות השליליים של הציבור כלפיה, אותרו כמה ביקורות דווקא כלפי "אופירה וברקו", ונטען כי הם בחרו להשפיל אותה בפריים טיים. מעטים ברשת שיבחו את מוכתר, וטענו כי היא מעוררת השראה לצעירים וכי היא "יכולה להצליח בגדול".

מוכתר אולי החלה את דרכה ככוכבת טיקטוק שרק ילדים מכירים, אך בתקופה האחרונה היא מקבלת חשיפה תקשורתית רחבה, ברקע סקרים המציבים אותה כשחקנית פוליטית לגיטימית. היא אומנם לא עברה את אחוז החסימה באף סקר, ואף לא הייתה קרובה לכך, אך שיעור הקולות שהיא מקבלת לא רחוק מזה של הבית היהודי בראשות איילת שקד, וגבוה מפוליטיקאים כמו אלי אבידר ואביר קארה וכן מהכלכלן ירון זליכה.

  • עוד באותו נושא:
  • הדר מוכתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully