וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ההקלטות חושפות: הסיבה להתפרקות המשותפת - חילוקי דעות על הראשות והרוטציה

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 10:41

בהקלטות שמתפרסמות בוואלה! נשמעת השיחה האחרונה בין מזכ"ל חד"ש לבין מזכיר בל"ד. מהדברים עולה כי הסיבה לפיצול היא חילוקי דעות על ראשות הסיעה, המקום השישי ברשימה - והשאלה אם תהיה רוטציה עליו או לא. חד"ש-תע"ל: "מקווים כעת שחילופי האשמות סביב הפירוק יסתיימו"

בווידאו: השיחה האחרונה בין חד"ש ובל"ד לפני הפיצול/מערגת וואלה!

הסיבה לפירוק הרשימה המשותפת היא חילוקי דעות על ראשות הסיעה, המקום השישי ברשימה, והשאלה אם תהיה רוטציה עליו או לא - כך עולה מהקלטות שחשף ג'קי חורי ברדיו א-שמס ופורסמו היום (רביעי) בוואלה!, בהן נשמעת השיחה האחרונה בין מזכ"ל חד"ש מנצור דהאמשה לבין מזכיר בל"ד יוסף טאטור.

הרשימה המשותפת התפרקה לפני כשבוע, רגע לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-25 של ישראל. זאת, לאחר שבל"ד, אחת משלוש הסיעות המרכיבה את הרשימה, הודיעה על פרישה והתפצלות מחד"ש ותע"ל.

איימן עודה, אחמד טיבי בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"חילוקי דעות על ראשות הסיעה". עודה וטיבי בהגשת הרשימות לכנסת/ראובן קסטרו

בהקלטות נשמע דהאמשה אומר בבירור כי חד"ש מחויבת לכל ההסכמים, אך בל"ד מבקשת לפתוח אותם מחדש ולהציף את המחלוקות סביב הרוטציה וראשות הסיעה - וזוהי הסיבה לפיצול. "אתה יודע שאנחנו מכבדים את ההסכמים ומקיימים אותם ללא שום ספק" אמר דהאמשה לטאטור. "אתם רוצים לפתוח את סוגיית מי יהיה ראש הסיעה, את סוגיית הרוטציה ואת כל הסוגיות האלו - אני לא מבין מה אנחנו יכולים לעשות יותר מזה. מה התשובה הסופית שלכם, רצים ביחד או לא?"

לדברים השיב טאטור ואמר: "סופי סופי"
דהאמשה: "מה סופי, שאתם לא רוצים לרוץ בשלישיה? אני שלחתי לך ההסכם ברור, הוא מדבר על הרוטציה ולא מעבר לכך. אתם באופן סופי לא רוצים להיות חלק מהרשימה?"
טאטור: "אני רוצה להיות ברור איתך. דיברנו על שנתיים וחצי לכם, ושנתיים וחצי לנו. אם אתם לא רוצים אז חלאס".
דהאמשה: "עוד פעם, עם ההסכם בינינו אין בעיה, אבל אנחנו רוצים לרוץ כשלושת המרכיבים. תשובתכם סופית"?
טאטור: "סופי. לא רוצים לרוץ יחד".

עוד בוואלה!

דרמה של הרגע האחרון: הרשימה המשותפת התפרקה

לכתבה המלאה
מנצור דהאמשה מזכ"ל חדש במסע"ת של חד"ש,חיפה, 7 בפברואר 2019. שלומי גבאי
"חד"ש מחויבת לכל ההסכמים". דהאמשה/שלומי גבאי

גורם בכיר בחד"ש-תע"ל אמר כי הוא מקווה שההקלטה שהתפרסמה היום תסיים את הסאגה וחילופי ההאשמות סביב פירוק המשותפת. "השיחה נערכה ביום חמישי בערב לפני הגשת הרשימות", הסביר הגורם. "עכשיו אנחנו שמים מאחורינו את נושא הגשת הרשימות. בל"ד קיבלה את החלטתה ואנחנו מאחלים להם כל טוב. מכאן והלאה נצא לציבור ונוציא אותו להצביע בכל הכוח נגד השלטון, בעד שלום, שוויון וצדק חברתי".

במסיבת עיתונאים של מפלגת בל"ד, שהתקיימה אתמול בערב, נשא ח"כ סמי אבו שחאדה נאום בעברית ובערבית ובו אמר כי "בל"ד מייצגת את כל החברה הערבית. היא חוד החנית בהובלת האלטרנטיבה הדמוקרטית היחידה שישנה במערכת הפוליטית בישראל. אנו גאים להוביל את המאבק למען שוויון וזכויות אדם לכל האזרחים במדינה". בהתייחסותו לאירועים האחרונים, אמר כי מסיבת העיתונאים מתקיימת "אחרי התרגיל המסריח שהיה, שניסה לחסל את הקול של בל"ד ואת הקול של סמי אבו שחאדה". עוד הוא הוסיף בדבריו כי "ישנו ניסיון, פעם היה של נתניהו ועכשיו של לפיד, לנסות לחלק את העם שלנו לקיצוניים ומתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully