וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סקר מעריב: גוש נתניהו מתחזק, אך התיקו נמשך

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 12:03

על פי הסקר, גוש נתניהו זוכה ב-60 מנדטים, בעוד שלגוש לפיד 56 בלבד. במקביל, הליכוד מתחזקת ומקבלת 33 מושבים, ויש עתיד מאבדת מנדט ומקבלת 24. גם ישראל ביתנו נמצאת בסימן היחלשות ומקבלת 5 מושבים בלבד

בווידאו: כנס הבחירות בבליך/צילום: אורי סלע

40 יום לפני הבחירות, סקר מעריב מלמד היום (שישי) כי אילו הבחירות לכנסת ה-25 היו מתקיימות היום, גוש נתניהו היה מתחזק ומגיע ל-60 מנדטים, בעוד שגוש לפיד היה נחלש ל-56 מנדטים. על פי תוצאות הסקר שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, הליכוד מובילה בראש, מתחזקת ב-2 מנדטים, ועולה ל-33. יש עתיד מאבדת מנדט ויורדת ל-24, למרות מסעותיו המדיניים של לפיד לחו"ל ופגישותיו עם ארדואן והמלך עבדאללה.

מפלגת המחנה הממלכתי שומרת על יציבות עם 12 מנדטים, ומשתווה אליה בכמות מנדטים זהה הציונות הדתית. במגזר החרדי, ש"ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה בראשות משה גפני עם 7 מנדטים - נותרות ללא שינוי. בתחתית, שם מתנהלים קרבות הישרדות, נמשכת הנדנדה. העבודה מתחזקת ועולה מ-5 ל-6 מנדטים, בעוד מרצ בראשות זהבה גלאון נותרת עם 5. ישראל ביתנו נחלשת ויורדת ל-5 מנדטים.

/

עוד מלמד הסקר כי חד"ש-תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי מקבלת 4 מנדטים, כמו גם רע"ם בראשות מנסור עבאס, בעוד שבל"ד מתרסקת אל מתחת לאחוז החסימה עם 1.2% בלבד. מתחת לאחוז החסימה נמצאת גם מפלגת הבית היהודי עם 2% בלבד, מה שמלמד על כך שהסליחה שביקשה מציבור תומכיה לא ממש סייעה לסיכוייה.

גם מפלגת צעירים בוערים, בראשות הדר מוכתר, בסימן היחלשות, שמשלמת ככל הנראה את מחיר הסתבכותה בסיפור הדירה שברשותה. רשימת צעירים בוערים בראשותה יורדת מ-1.5% ל-0.7% בלבד. המפלגה הכלכלית בראשות פרופסור ירון זליכה מקבלת 0.5% ,בעוד מפלגת חופש כלכלי בראשות אביר קארה ורשימת עלה ירוק ואוסרת אל איסלמיה רושמות נתון של 0.0%.

מסע"ת | בנימין נתניהו 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
עדיין אין הכרעה. נתניהו/ראובן קסטרו

בבחירות האחרונות לכנסת עמד אחוז ההצבעה הכללית על 67%, בעוד שבמגזר הערבי עמד על שפל של 45% בלבד. על פי נתוני הסקר, אחוז ההצבעה הכללי יישמר ואולי יעלה. אולם, הנתון לפיו רק 38% מהערבים בטוחים שילכו להצביע ועוד 22% חושבים שיעשו זאת, מלמד על ירידה בשיעור ההצבעה במגזר לכיוון ה-40% בלבד, מגמה שמחזקת את גוש נתניהו ומחלישה את יריביו.

בסקר השתתפו 715 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך בתאריכים 21-22 בספטמבר 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully