וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מסר לגנץ: הפגישה של נתניהו עם מנהיג הזרם הליטאי

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 15:12

במהלך הפגישה בביתו של הרב גרשון אדלשטיין אמר גפני כי "שאשא ביטון ביטלה את לימודי התנ"ך בבתי ספר חילוניים", ונתניהו השיב: "נחזיר את המצב לקדמותו". עוד אמר נתניהו כי "כל השנים שמרתי על עולם התורה, ואז בא מתן כהנא וביקש לפגוע בסטטוס קוו ובתורה"

קריאות "כופר" לעבר נתניהו בבני ברק/מעריב אונליין - Alma Reem

ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, הגיע היום (שישי) לביקור בביתו של הרב גרשון אדלשטיין בן ה-99, מנהיג הזרם הליטאי, בבני ברק. נתניהו הגיע תחת אבטחה כבדה, מלווה ביו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני. זאת, כעשרה ימים לאחר ההסכם שנחתם בין הסיעות ביהדות התורה על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25 בתמורה לתקציבים עבור מוסדות חינוך שלא מלמדים 100 אחוז לימודי ליב"ה.

במהלך הפגישה, ח"כ גפני אמר כי "שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ביטלה את לימודי התנ"ך בבתי ספר חילוניים". הרב הגיב בתמיהה על כך, ונתניהו השיב: "אנחנו נחזיר את המצב לקדמותו".

בשלב אחר של השיחה אמר נתניהו לרב אדלשטיין כי "כל השנים שמרתי על עולם התורה, ואז בא מתן כהנא וביקש לפגוע בסטטוס קוו ובתורה". נתניהו אף אמר כי הוא "מאוד שמח שהסיעות ביהדות התורה רצות יחד", והודה לגפני על חלקו בכך.

מסע"ת | בנימין נתניהו 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"נחזיר את המצב לקדמותו", נתניהו/ראובן קסטרו

הרב אדלשטיין המליץ לנתניהו ללמוד גמרא, ונתניהו סיפר שבמשך שנים הייתה לו חברותא שעמה למד. הוא סיפר על בנו אבנר עמו הוא לומד מדי שבוע את פרשת השבוע וציין: "אצלנו זה לא בשביל לקושש קולות בבחירות, זה מושרש".

גורמים ביהדות התורה אומרים כי הפגישה הזאת, שבה הובעה הערכה רבה לנתניהו, נועדה בין היתר גם לשלוח מסר ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לפיו החרדים ימשיכו בברית עם נתניהו גם לאחר הבחירות הקרובות.

בפתח הפגישה, קבוצת בחורים המזוהים עם הפלג הירושלמי, זרם חרדי קיצוני, צעקו לעברו קריאות "בוז" ו"אפיקורס".

עוד בוואלה!

המפלגות החרדיות הן שמנעו מבוחריהן את לימודי הליבה. נתניהו רק נתן את האישור

לכתבה המלאה
הרב גרשון אדלשטיין, 28 במאי 2022. ללא, אתר רשמי
מסר לגנץ. הרב אדלשטיין/אתר רשמי, ללא

ח"כ מתן כהנא הגיב לאמירה של נתניהו בפגישה: "מר ⁦‪נתניהו, כשאתה מספר ש'קרעתי את עיקרי היהדות' אתה מתכוון לחוק הכשרות שהעניק לרבנות סמכויות שמעולם לא היו לה? לחוק הגיור שנכתב בתיאום עם הרב דרוקמן? או שאולי מינוי נשים לתפקידים בשירותי הדת זה מה שמפריע לך? אגב, כיפה סרוגה זה לא רק קליפ בבית כנסת. יש מאחריה עולם שלם של ערכים

גם שאשא ביטון הגיבה לפגישה ומסרה כי "לגפני ונתניהו אין בעיה לשקר לרב אדלשטיין לפני ראש השנה ויום כיפור, רק כדי לגרוף כמה קולות. לימודי התנ"ך בבתי הספר לא בוטלו. שעות התנ"ך נותרו כפי שהיו והחידוש בדרכי ההוראה רק יחזק אותם ויהפוך אותם למשמעותיים ומתקדמים יותר. טוב היה אם נתניהו וגפני היו מסייעים לילדי הציבור החרדי עם לימודי ליבה שיתנו להם כלים ומיומנויות חשובות לחיים, כמו במתווה שהבאנו, במקום למכור את עתידם ולהפיץ שקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully