וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לא מסית בקולו, לא מפריע למסיתים: גרסת ההפעלה של נתניהו בבחירות החמישיות

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 18:36

כדי לגרד עוד שני מנדטים מיתן יו"ר הליכוד את קמפיין ההסתה הוולגרי שלו, אך הפעילים שטיפח שוברים שיאים עם תיאוריית "הנאצים השמאלנים". נתניהו כמו טראמפ לא תומך בתיאוריות הזויות, אך גם לא מתבטא נגדן. שם זה הגיע לתקיפת הקפיטול. פה בינתיים "רק" תוקפים מפגינים

בווידאו: תקיפת מפגינים בגשר חמד/מערכת וואלה!

האמת חייבת להיאמר: בנימין נתניהו של קמפיין קיץ-סתיו 2022, הוא לא בנימין נתניהו של ארבע מערכות הבחירות האחרונות. הוא לא מסית בפיו, לא מדבר נגד ה"שמאלנים", לא מדבר על האליטה, אפילו לא מסית בינתיים נגד רשויות אכיפת החוק. סרטוניו מחויכים, הולכים על מסרים חיוביים יחסית תוך תקיפה לגיטימית ומדודה של היריבים. סוכני ההסתה הבולטים (אמסלם, קרעי, רגב, דיסטל-אטבריאן ושות') מצויים בהקפאה תקשורתית עמוקה. חדי העין והאוזן יבחינו שגם הסריסים התקשורתיים המוכרים הורידו ווליום.

זה לא מקרי כמובן. קמפיין ההסתה הוולגרי של נתניהו במשך ארבע מערכות בחירות היה אפקטיבי מאוד לצורך גיבוש מחנה נאמן חוצה מפלגות. אלא שהסתבר פעם אחר פעם שלהסתה הזאת היה גם אפקט הפוך - כפי שהיא נעלה את גוש נתניהו, היא גם נעלה את גוש היריב שביקש להתגונן, מה שהותיר את גוש נתניהו פעם אחר פעם תקוע ב-59-58 מנדטים.

בדיוק את תקרת הזכוכית הזאת מנסה נתניהו לשבור בקמפיין הנוכחי. הוא עושה הכל כדי לגרד את אותם שני מנדטים שנרתעים מדברי הבלע וההסתה נגד מגזרים שלמים בחברה הישראלית - שמאלנים, ערבים, וכו' - וגם נגד רשויות אכיפת החוק. יש רק בעיה אחת בתוכנית הזאת: רעל שאתה מזריק במשך כל כך הרבה שנים לא נעלם רק כי הורדת מעט את הטון. השקרים שהופצו במשך שנים על ידי אנשי נתניהו לא רק שלא נעלמו מהרשת, הם מתרבים, מתפתחים, וזוכים למוטציות מעוותות. הגולם שיצרו נתניהו ושלוחיו קם על יוצריו ויש לו חיים עצמאיים משל עצמו.

בנימין נתניהו באוטובוס עם הזכוכית המשוריינת. ללא, אתר רשמי
בניגוד לקמפיינים הקודמים - מסרים חיוביים באווירה מחוייכת. נתניהו, באוטובוס עם הזכוכית המשוריינת/אתר רשמי, ללא

קחו לדוגמה את חומרי השואה שהשימוש החולני והיצירתי שנעשה בהם ברשתות החברתיות מגיע באחרונה לשיא. פעיל הליכוד בשכר, רמי בן יהודה, הגיע בשבוע האחרון שוב לכותרות כשעלה על גשר חמד, תלש שלטים ותקף מפגינים. התקיפה הפיזית נראית לשומרי חוק מזעזעת, אבל לבן יהודה ותומכיו היא מן הסתם טבעית. אחרי הכל, מה יותר טבעי מלתקוף נאצים שמסתובבים להם ככה חופשי בתוככי מדינת ישראל. ובכן, מסתבר שבמשך תקופה ארוכה, בדיונים פנימיים ופומביים ברשתות החברתיות, פעילי נתניהו עוסקים, מה אתם יודעים, באיתור נאצים. הם אשכרה צדים נאצים. מסתבר שבן יהודה הוא השמעון ויזנטל החדש.

כשבן יהודה עלה על אותו גשר, בין שלל הקללות, הוא גם צווח דרך המגאפון לתוך אוזניו של המפגין רמי מתן, את הטקסט הבא: "הנוכריות מגרמניה, אמא שלך פשטה מדי אס-אס". הטקסט הזה נשמע סתום ומוזר, אך בתוך זמן קצר נפתרה התעלומה. אנשי מיזם "בודקים" ברשת הטוויטר בדקו ומצאו ציוצים ושיחות ספייסס בטוויטר שמסבירים הכל. באחת השיחות הללו מסביר בן יהודה לבני שיחו: "משה חיים שפירא אמר שב-1948 חדרו לארץ קציני אס-אס בזהות בדויה, שפשטו מדי אס-אס וחדרו לארץ בזהות בדויה". בשיחת ספייסס אחרת אמר אחד המשתתפים: "מדובר בעשרות אלפים שנכנסו לישראל וגנבו זהויות של יהודים שנספו בשואה".

ובכן, חיים משה שפירא, שהיה מנהיגה הפוליטי של הציונות הדתית במשך שנים רבות, במסגרת מאבקו ב-48' על מדיניות העלייה בישראל, אכן העלה חשש מכך שלישראל תעלנה "נשים נוכריות", חלקן כאלה שהיו שייכות למפלגה הנאצית. בן יהודה וחבריו גילו שזה חומר נפלא לעבוד איתו: מעתה כל שמאלן אשכנזי יהיה בחזקת נאשם בכך שהוא בן, או נכד, לנוכרייה נאצית (מצחיק שבן יהודה מקפיד להשתמש בביטוי "נוכריה" הארכאי ששפירא השתמש בו). אם השמאלן האשכנזי גם יחזיק שלט נגד נתניהו, כתב האישום יהפוך להרשעה.

עוד בוואלה!

פעיל ליכוד תקף מפגינים נגד נתניהו - והושעה

לכתבה המלאה

תיאוריית האשכנזים השמאלנים צאצאי הנאצים

אבל זה לא נגמר בזה. בן יהודה וחבריו מפתחים את הרעיון באחת משיחות הספייסס: "הבעיה שלנו שהנכדה של קסטנר שולטת עלינו, סבא שלה מכר יהודים לאייכמן, והיא רוצה למכור אותנו לג'יהאד האסלאמי". ישראל קסטנר היה בשנות החמישים פעיל פוליטי, ובזמן השואה היה חבר בוועד ההצלה ליהודי בודפשט. במשפט דיבה מתוקשר נקבע כי "מכר את נשמתו לשטן" כשהשיג את 600 הסרטיפיקטים ל"מיוחסים" שהוצאו מהגטו ב"רכבת קסטנר". לאחר שנורה למוות על ידי מתנקשים, בית המשפט העליון הפך את החלטת בית המשפט המחוזי.

נכדתו של קסטנר היא שרת התחבורה, מרב מיכאלי. משתתף אחר הוסיף תובנה משלו: "גנץ הוא בן של אישה שהיתה ברכבת (של קסטנר, ב"ק). לפיד הוא הבן של טומי לפיד, שהיה היועץ של קסטנר". "חבורת ניצולי קסטנר הפריבילגיים שולטים על המדינה", מסכם בן יהודה, ומוסיף שכדי להציל את "הפריבילגים", קסטנר מכר את הדתיים בבודפשט לנאצים. "המפאייניקים ניצלו....את שאר עם ישראל מכרו לאייכמן". לכל זה גם הוסיף בן יהודה נימה אישית. הוא סיפר שאת בית הספר היסודי שלו ניהל "בולשביק ארור", ובתיכון שלו "היו שני מורים ניצולי שואה, אכזריים, אכזריים, הם היו באים, מרביצים, נותנים לתלמידים כאפות".

אז עכשיו הכל מסתדר; האשכנזים השמאלנים מתחלקים באופן הבא: או שהם צאצאים של מיוחסי קסטנר (שכנראה שניים מהם הרביצו לבן יהודה בילדותו); או שהם אשכרה צאצאים של הנוכריות הנאצית, בהם רמי מתן, אחד מגיבורי קרב החווה הסינית ממלחמת יום הכיפורים. "כעובדה היסטורית", כותב צייצן בשם נעם גולני, "כל הבוגדים במדינת ישראל וכל הבוגדים ביהודים בטרם הקמת מדינת ישראל היו שמאלנים, עובדה! זה שחלקכם אכן צאצאים של נאצים שהסתננו לישראל בשנים הראשונות להקמתה, זאת גם עובדה מוחלטת ומוגמרת שנכתבה אפילו בעיתונות של אותם ימים". הצייצנית אביטל דירקטור ביקשה להיות מעשית: "מסתבר שזה ממש נכון, שהיו נאצים שגנבו זהויות של יהודים שהם רצחו ועלו איתן לארץ...הייתי עושה בדיקת DNA לזבל שבתמונה (המפגין אמיר השכל, ב"ק), לאתר את עץ היוחסין הגנטי-ארי שלו ואז לגזור את גזר דינו בהתאם". אביטל חושבת באופן פרקטי.

רמי בן יהודה. קשת 12, צילום מסך
מסתבר שהוא שמעון ויזנטל החדש. פעיל הליכוד רמי בן יהודה/צילום מסך, קשת 12

כל דברי התרעלה הללו צמחו בקרקע מדושנת היטב. גם אם בחודשים האחרונים נתניהו פסק על שליחיו לנהוג בקרקע הזאת דיני שמיטה - לא לדשן, לא לזבל וכו' - הרי שהקרקע הגיעה לחודשי שמיטה הזאת מוכנה. קחו לדוגמה את יום פתיחת משפטו של נתניהו. אחרי שהסית במשך דקות ארוכות נגד רשויות אכיפת החוק, ללא בושה, בתוך בית המשפט המחוזי בירושלים, סיפר על מפגש שהיה לו לפני הגיעו למשפט עם ניצולי שואה: "הם (הניצולים) אומרים לי....אישה אחת אומרת לי: 'היינו ביערות, אנחנו מתפללים בשבילך', אחר אומר לי: 'הזאבים באים לטרוף אותך, אתה לא לבד'".

במקרה הטוב נתניהו ביקש להמשיל את המשטרה והפרקליטות לזאבים. נתניהו הבן היה פחות מרומז, הוא השתמש תדיר באנלוגיות נאציות, בין השאר כשהשווה בין משטרת ישראל לגסטאפו. על מפגיני בלפור אמר שהם כמו "הנאצים בשנות השלושים". כמובן שההתבהמות המילולית הגיעה גם לצד השני. אביגדור ליברמן כינה את נתניהו "גבלס", וזכה לגינויים רפים מדי מצד ראשי המפלגות, לרבות מצד ראש הממשלה.

שמיטת הגידופים מקפיאה אולי את אמסלם וקרעי בפריזר, אבל לא את בן יהודה וחבריו בצמתים, שהרעל הפך כבר לדלק שלהם. כרגיל המרחק בין ההסתה לאלימות פיזית הוא קצר. בשלושת השבועות האחרונים התרחשו חמישה אירועי תקיפות על הגשרים. לפני שלושה שבועות הותקפו מפגינים בגשר ראשונים בראשל"צ באבנים ובמקלות (כשברקע מנוגנים שירי תמיכה בנתניהו). הנפגעים נפצעו, דיממו ונזקקו לטיפול בבית החולים. שבוע לאחר מכן בהוד השרון הגיעה חבורה של רוכבי אופנועים וטרקטורונים ועצרו ליד מפגינים. הרוכבים היכו את אחד המפגינים בקסדה. באותה שבת, במחלף העוגן, שרפו לאחת המפגינות את השלט שהחזיקה.

תקיפת מפגינים בגשר חמד 24.09.22. ללא, מערכת וואלה
הרעל הפך לדלק שלו. פעיל הליכוד בן יהודה תוקף מפגינים נגד נתניהו בגשר חמד/מערכת וואלה, ללא

אז מצד אחד, כדי לגרד את שני המנדטים האבודים נתניהו נמנע מלקחת חלק פעיל בהסתה, כפי שעשה בארבע מערכות הבחירות האחרונות. מצד שני, כנראה שהוא בכל זאת רוצה לשמר את סוכני השנאה פעילים. אחרת, איך אפשר להסביר את הדממה שלו. מילת גינוי אחת, אפילו לא כמס שפתיים, לא יצאה מפיו עד עתה. לא על אירועי האלימות, ולא על עלילות דמשק והפרוטוקולים של זקני ציון גרסת 2022. בן יהודה הועסק בשכר על ידי מפלגת הליכוד, על אף שבעבר כבר היה מעורב בתקריות אלימות רבות הן מילוליות והן פיזיות. הוא מנבל את פיו, מאיים, מסית באופן גס במשך כל מערכות הבחירות, ועכשיו גם מרביץ. ושרי הליכוד? תנו להם רק הזדמנות לפוטואופ איתו. עכשיו מפלגת הליכוד הודיעה כי היא משעה את רמי בן יהודה עד לבירור נסיבות המקרה. נמתין במתח.

היחס בין נתניהו לבין מפיצי סיפורי הנאצים השמאלנים, זהה ליחס שבין דונאלד טראמפ למפיצי תיאוריית Qanon - התיאוריה שעוסקת במזימה סודית של הפדופילים מהדיפסטייט נגד טראמפ מנהיגם. נתניהו, כמו טראמפ, לא יגיד שום דבר בזכות התיאוריה, אבל כמובן לא ידאג להכחישה. שם, בארצות הברית, זה הגיע לתקיפת הקפיטול. בישראל, בינתיים, תוקפים רק מפגינים בצמתים.


ברוך קרא הוא פרשן המשפט בחדשות 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully