וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סקר מעריב: הליכוד מאבד שני מנדטים, גוש מתנגדי נתניהו עולה ל-57

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 13:22

מפלגתו של נתניהו יורדת ל-31 מנדטים והגוש כולו ל-59 בהשוואה לסקר הקודם. אחד המנדטים עובר למחנה הממלכתי של גנץ, שמתחזק ל-13, והשני לציונות הדתית, שמקבלת מספר דומה של מנדטים. לפיד נותר עם 24, העבודה נחלשת במנדט. שקד ובל"ד ממשיכים להיות רחוקים מאחוז החסימה

בווידאו: הצבעה בועדת הבחירות על פסילת התמודדות סל"ד בבחירות לכנסת/ערוץ הכנסת
כנס הצגת רשימת מפלגת יש עתיד לבחירות לכנסת ה25, 13 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
הגוש בהנהגתו מתחזק במנדט. לפיד בהצגת רשימת יש עתיד, החודש/ראובן קסטרו

מפלגת הליכוד מאבדת שני מנדטים ויורדת ל-31, וגוש המפלגות התומכות בבנימין נתניהו נחלש במנדט ומקבל 59 מנדטים, שניים פחות מהמינימום הנדרש לרוב - כך עולה מסקר חדש של מערב, שפורסם הבוקר (שישי), כחודש לפני הבחירות לכנסת. הגוש השני, בהנהגת מפלגת יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד, מתחזק ל-57 מנדטים בזכות מנדט שעבר מהליכוד אל המחנה הממלכתי, שעולה ל-13. לפי הסקר, מפלגתו של לפיד נותרת עם 24 מנדטים, בדומה לסקר הקודם.

בחירות 2022 - כתבות אחרונות
יו"ר ועדת הבחירות פסל את מועמדותו של שיקלי בליכוד
ליברמן: לפיד כנראה לא מבין את תפקידו של שר האוצר

המנדט השני שאיבד הליכוד הולך לציונות הדתית, שהתחזקה ל-13 מנדטים, והיא השלישית בגודלה, בדומה למחנה הממלכתי. ש"ס ויהדות התורה יציבות עם 8 ו-7 מנדטים בהתאמה, ללא שינוי מהסקר הקודם, בעוד שישראל ביתנו מתחזקת במנדט אחד ל-6, בעוד שמפלגת העבודה יורדת ל-5, כמו מרצ. חד"ש-תע"ל ורע"ם עוברות את אחוז החסימה, עם 4 מנדטים כל אחת, ואילו בל"ד עדיין רחוקה ממנו, אף שהתחזקה ל-1.6%. בל"ד נפסלה אתמול על ידי ועדת הבחירות המרכזית, אך ההחלטה הסופית נמצאת בידיו של בית המשפט העליון, שכבר הפך החלטות דומות במערכות הבחירות הקודמות.

רשימה נוספת שלא עוברת את אחוז החסימה היא מפלגת הבית היהודי בהנהגת איילת שקד, שזוכה ל-1.9% מהקולות. מפלגות אחרות שנדגמו ולא עברו את אחוז החסימה הן חופש כלכלי בראשות אביר קארה, עם 1.0%; המפלגה הכלכלית בראשות פרופ` ירון זליכה, שהתחזקה בחצי אחוז ל-1%, וצעירים בוערים בראשות הדר מוכתר שירדה מ-0.7% ל-0.4%.

/

הסקר נערך עבור עיתון מעריב על ידי מכון פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 1,433 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך אתמול וביום רביעי, וטעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully