וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מסמך פנימי חושף: התוכנית של ארגוני הימין לפרישת שקד מהמרוץ

עודכן לאחרונה: 1.10.2022 / 22:12

הארגונים שהובילו את המחאה נגד הממשלה עם רע"ם יפתחו בקמפיין תחת הכותרת: "אין לכם מנדט להפיל את הימין". במסגרתו הם מתכוונים לקיים משמרות מחאה מול בתי המועמדים של הבית היהודי, להסתנן לחוגי בית של המפלגה ולהפיץ מסרים ברשת כדי להביא לפרישתה של שקד

בווידאו: פעילי ימין מביעים תמיכה מחוץ לביתה של סילמן לאחר פרישתה מהקואליציה/מערכת וואלה!

ארגוני ימין שהובילו את המחאה הציבורית נגד הממשלה עם רע"ם צפויים לחדש החל ממחר (ראשון) את פעילותם, והפעם נגד ההתמודדות של איילת שקד בבחירות לכנסת ה-25. מסמך פנימי שהגיע לידי וואלה! חושף את שיטות הפעולה המתכוננות שנועדו להפעיל לחץ על שקד לפרוש מהמרוץ.

תחת הכותרת "אין לכם מנדט להפיל את הימין", הפעילים מתכננים לערוך משמרות מחאה מול בתי המועמדים של מפלגת הבית היהודי, להסתנן בחוגי בית "על מנת לאתגר", להפיץ מסרים נגד שקד בקבוצות וואטסאפ ולערוך הפגנה מרכזית מול ביתה של שקד סמוך למועד הבחירות, במידה ולא תפרוש.

מסמך פנימי שהגיע לידי וואלה! וחושף את שיטות הפעולה המתכוננות שנועדו להפעיל לחץ על איילת שקד לפרוש מהמרוץ בבחירות 2022. ללא, עיבוד תמונה
המסמך החושף את דרכי הפעולה המתוכננות כדי ללחוץ על איילת שקד לפרוש מהמרוץ/עיבוד תמונה, ללא

מדובר בארגונים המזוהים עם הליכוד והציונות הדתית אך במפלגות טוענים כי אין להם כל קשר לפעילות והן לא מממנות אותה. במסמך שהוא "סיכום ישיבה - איילת לא עוברת" - נכתב כי המטרה היא להשיג "61 מנדטים למפלגות המחנה הלאומי הקמת ממשלת ימין", זאת ברקע "הסקרים שמוכיחים מעל לכל ספק שאיילת שקד והבית היהודי הם המכשול היחיד בדרך לממשלת ימין".

עוד בוואלה!

סמוטריץ': מנהל מגעים לפרישה של שקד מהמרוץ לבחירות בתמורה לתפקיד

לכתבה המלאה
איילת שקד בהשקת הקמפיין בגבעת שמואל 20 בפסטמבר 2022. אתר רשמי, פלאש 90
שקד בהשקת הקמפיין של "הבית היהודי", בספטמבר/פלאש 90, אתר רשמי

תחת הכותרת "רציונל הפעולה" נכתב: "המטה יקיים מחאה דמוקרטית ומכובדת על מנת להביא להבנה ציבורית שהצבעה לאיילת שקד ולבית היהודי פוגעת באופן אנוש בסיכוי לממשלת ימין. חלחול ההבנה הזאת יצמצם באופן טבעי את התומכים של המפלגה ואת המתלבטים". מהמסמך עולה גם כי פעילי הארגון ינסו להפעיל לחצים על מועמדי הבית היהודי ו"גורמים משפיעים בסביבתם", על מנת לגרום להם לפרוש מהמרוץ.

הארגונים הם אלה שהובילו את המחאה נגד חברי מפלגת ימינה בשנה האחרונה לאחר הקמת הממשלה עם רע"ם. הם קיימו משמרות מחאה מחוץ לבתיהם של חברי הכנסת עידית סילמן, ניר אורבך ועוד, זאת במטרה להשפיע עליהם לפרוש מהקואליציה, ובכך לערער את יציבות הממשלה ולהוביל להפלתה. ראשי הארגונים סבורים כי שיטת פעולה דומה תשפיע גם על שקד שמעוניינת לרצות את הימין הפוליטי לאחר שהתנצלה על חברותה בממשלה.

מחוץ לביתה של עידית סילמן, 6 באפריל 2022. ניב אהרונסון
הפגנה מול ביתה של עידית סילמן, באפריל/ניב אהרונסון

למרות שעד כה מפלגת הבית היהודי, שבראשה עומדת שקד, אינה עוברת את אחוז החסימה, שקד מסרבת לפרוש מהמרוץ. הערב היא פתחה בקמפיין שבו קבעה כי "רק עם הבית היהודי תקום ממשלת ימין של 63 מנדטים". עם זאת, במערכת הפוליטית סבורים כי אם מצבה של שקד בסקרים יימשך כפי שהוא - היא תפרוש מהמרוץ שבועיים לפני מועד הבחירות. שקד הכחישה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully