וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בשל טענה לרישום פלילי: תיכון בנס ציונה מנסה לבטל את ביקורו המתוכנן של בן גביר

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 12:41

הורים ומורים יצאו נגד השתתפותו המתוכננת של יו"ר עוצמה יהודית בפאנל בחירות בתיכון בן גוריון בעיר. בן גביר שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM על המאמצים: "עופר כסיף יכול להיות בבתי ספר? הוא תקף חיילי צה"ל, יש נגדו חקירה"

בווידאו: כנס הבחירות בבליך/צילום: אורי סלע

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר תקף הבוקר (ראשון) מאמצים לבטל ביקור שלו בבית ספר בנס ציונה, בגלל טענה לרישום פלילי, שנחשפו בתוכנית שבע תשע של גולן יוכפז וענת דוידוב. "עופר כסיף יכול להיות בבתי ספר? יש נגדו חקירה עכשיו, הוא תקף חיילי צה"ל", טען בריאיון לרדיו 103. "הסיפור כאן הוא סיפור עקרוני, רוצים לסתום לי את הפה". על אף ההתנגדות לביקורו, בן גביר עושה את דרכו לתיכון בן גוריון בעיר.

בהמשך הוסיף בן גביר כי קיבל הודעות מתלמידים שקוראות לו להגיע לבית הספר. "אם מישהו בהנהלה חושב להשתיק אותי, אני רואה את זה בחומרה". על הסיבה להתנגדות לביקורו אמר יו"ר עוצמה יהודית: "שמעתי את הטענה שיש לי עבר פלילי ואני לא יכול להיות בבית ספר, אבל מי שטען את זה כנראה שלא מכיר את עולם המשפט - העבר הפלילי הוא מפלני 20 שנה ובמה מדובר? מדבקה עליה כתוב 'כהנא צדק'. כן, זה העבר הפלילי הכל כך מסעיר".

ביקורו של איתמר בן גביר בתיכון בליך, רמת גן, 6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
בן גביר בביקורו הסועך בתיכון בליך בחודש שעבר/ראובן קסטרו

על הדברים הגיב ינון שרז, יו"ר משותף של ועד ההורים בתיכון אליו יגיע בן גביר. לטענתו: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת בית הספר. אנחנו מבינים שהולך להיות אירוע דמוקרטי שאנחנו תומכים בו, בנושא הבחירות עם פאנל שבו יהיו נציגים ממפלגות שונות ובהם גם איתמר בן גביר שכולנו יודעים שהוא לא נפסל והמפלגה שלו אושרה והוא רץ בבחירות. מספר הורים פנו ושאלו 'איך יכול להיות שהוא מגיע לפאנל כזה בבית הספר?' הטענה בהתחלה הייתה שאסור לפי חוזר מנכ"ל להביא כל אדם שמעודד גזענות וכל אמירה שהיא נגד אוכלוסייה כזו או אחרת".

הוא הבהיר כי הנושא נבדק. "הבנו בסופו של דבר שיש סעיף בתוך חוזר מנכ"ל שאומר שאדם שיש לו רישום פלילי בתקופת בחירות, כל איש ציבור שיש לו רישום פלילי לא יכול להגיע. ועד ההורים באופן עקרוני מעודד את האירוע, תומך בו, אין לנו שום בעיה, הדבר היחיד מבחינתנו הוא חוזר מנכ"ל, ההורים לא כפופים אליו, בית הספר כפוף אליו. אני בעד שכל אדם שרשאי במדינת ישראל לרוץ לכנסת יגיע וידבר ויציג את דעתו בפני התלמידים. מי שיש לו דעה חיובית, שיתמוך, מי שיש לו דעה שלילית, שיביע אותה. הכול בסדר, זו דמוקרטיה וזה פלורליזם. האירוע מתקיים, ניתן אישור של משרד החינוך. ברגע שאישרו את זה, מבחינתנו זה כשר".

במדגם הבחירות שהתקיימו בתיכון, הגיעה מפלגת "הציונות הדתית" בה חבר בן גביר למקום השני, כשהיא זוכה ל-21.2% מקולות התלמידים. למקום הראשון הגיעה יש עתיד.

עוד בוואלה!

בן גביר הגיע לתיכון בליך והתקבל בתשואות. בחוץ הפגינו: "גזענות - לא בבית ספרנו"

לכתבה המלאה

לפני כחודש קיים ח"כ בן גביר סיור בתיכון בליך שברמת גן, כחלק מאירועי קדם-הבחירות שמתקיימים בבית הספר מדי שנה. הגעתו של בן גביר עוררה סערה, והוא התקבל לקול קריאות תמיכה ומחאה של תלמידים שהתאספו בחצר.

מפגיני ארגוני השמאל ופעילי בן גביר עמדו משני צדי הכביש, במרחק כמה מטרים. בצד שמתנגד להגעתו של בן גביר אחזו שלטים עם הכיתוב "גזענות, לא בבית ספרנו" ו"לא להסתה ולפילוג". בצד השני קראו "שישרף לכן הכפר" ואמרו "לא אכפת לכם מחופש הביטוי, אתם אפסים, אתם לא תנהלו לנו את המדינה". עשרות תלמידים עמדו בסביבת השער וצוות המורים ניסה להרחיק אותם מהגדר.

בהמשך בן גביר עלה לנאום בפני התלמידים. "אני שומע את הקולות בחוץ, אותם קולות שמבחינתם כשאיימן עודה יבוא, והוא תומך בפגיעה בחיילי צה"ל, זה חופש הביטוי. זה מותר", אמר. "כשיאיר גולן משמיץ את החיילים, כשהורוביץ אומר שצריך לשפוט את החיילים בהאג זה בסדר. לי רוצים לסתום את הפה. אני רוצה להגיד ישר כוח למנהלת שלכם. היא מוכיחה שהיא באמת דוגלת בחופש הביטוי".

ח"כ כסיף מסר בתגובה לדברי בן גביר: "אין דין הרשעה פלילית, המהווה רישום פלילי ומעשה בית דין חלוט, כדין חקירה מתנהלת שכלל לא הולידה כתב אישום. כיצד מי שטוען שלנתניהו עומדת זכות החפות על אף היותו נאשם בשלושה כתבי אישום חמורים רומס את זכות החפות של מי שכלל לא הועמד לדין? כל השוואה בין בן גביר, שמקדם גזענות פשיסטית ושנאה לשונה, לבין ח"כ כסיף שנאבק נגד גזענות ולמען שלום ושוויון, היא מופרכת ודמגוגית מיסודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully