וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

העליון דן בערעור של שיקלי על פסילתו; נדחתה העתירה נגד שריון סילמן

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 23:17

נציג הליכוד אמר לשופטים כי נתניהו ושיקלי מתנצלים על השתלחותם במערכת המשפט אחרי ההחלטה של ועדת הבחירות. סילמן תוכל להתמודד בליכוד, אחרי שנדחתה העתירה של התנועה לאיכות השלטון ושל מרצ, שמשכה אותה בהמלצת השופטים. בראשון תוכרע שאלת התמודדות בל"ד

בווידאו: העליון דן בערעור בל"ד על פסילתה מהתמודדות בבחירות לכנסת/צילום: ביני אשכנזי, לע"מ

בית המשפט העליון דן היום (חמישי) בערעור של מפלגת הליכוד על פסילתו של ח"כ עמיחי שיקלי על ידי ועדת הבחירות המרכזית, שטענה כי לא התפצל מסיעת ימינה בהתאם לחוק. קודם לכן דחו השופטים את העתירה נגד שריונה של ח"כ עידית סילמן בליכוד, בעוד שאת ההכרעה לגבי בל"ד הם דחו ליום ראשון הקרוב.

בפתח הדיון בערעור של שיקלי, אמר נציגה של הליכוד, עו"ד רביאלו, כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ושיקלי מתנצלים על דבריהם החריפים נגד מערכת המשפט שנאמרו לאחר החלטת ועדת הבחירות. "זה לא טיעון משפטי, אך אלו דברים שבהחלט ראוי להשמיע", אמרה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.

"החוק קובע הסדרים כאשר ח"כ חושב שהוא לא יכול לשתף פעולה עם הסיעה הוא יכול להתפלג או יכול להתפטר, החוק לא מאפשר את מה שעשה ח"כ שיקלי", אמרה חיות.

שיקלי אמר כי הוא "כופר בשאלה של ח"כ פורש. אני דבקתי בעמדת הסיעה המקורית ולא קיבלתי מיציבושי. יש כאן פשרה, לאור הפשרה במחוזי משכתי את העתירה, אחרת הייתי מתמודד בצורה עצמאית אנו נמצאים בסד זמנים שלא מאפשר לי בכלל שום מוצא ואני נסמכתי באופן מוחלט על המחזוי והבקשה לשינוי הפרוטקוול הייתה אחרי".

דיון בג״צ בעניינו של עמיחי שקילי 6 באוקטבור 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
טוען שפסילתו נבעה ממניעים פוליטיים. שיקלי בדיון היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני הדיון של שיקלי, השופטים דנו בעתירה שהגישו מרצ והתנועה לאיכות השלטון נגד סילמן, שבדומה לשיקלי, שובצה ברשימת הליכוד. הם המליצו להם למשוך אותה, ובעוד שבמרצ הסכימו לכך, בתנועה לאיכות השלטון התעקשו לקבל פסיקה בנושא.

הייתם צריכים לפנות לוועדת הכנסת, אבל פניתם לועדת הבחירות מעל ראש של ועדת הכנסת", נזפה חיות בעורך דינה של ח"כ גבי לסקי (מרצ), שהגישה את העתירה לפסילת סילמן. בנוסף לכך, השופטת דפנה ברק ארז תהתה אם העתירה לא גוררת את בית המשפט לעולם הפוליטי.

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אמר בזעם כי "הכול חוקי, אבל אפשר לעצום עיניים ולא לראות איך זה מפורר את השיטה הפוליטית שלנו". חיות אמרה לו כי השופטים לא חולקים על דבריו, וכי "תופעת הכָּלַנתֶריזם היא תופעה פסולה וכתבתנו על כך רבות, אבל אנו מדברים על הזכות לבחור ולהיבחר". היא ביקשה להתמקד בשאלה המשפטית אם התחייבות אסורה לשריון של חברת כנסת ממפלגה אחת במפלגה אחרת שוללת את זכותה להתמודד בבחירות.

עוד בוואלה!

בל"ד הגישה ערעור לעליון על פסילתה מהתמודדות בבחירות לכנסת

לכתבה המלאה
חברי בל"ד במהלך הדיון בעליון בנושא  פסילתם  מהתמודדות בבחירות לכנסת 6 באוקטובר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בית המשפט העליון, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר היום, בדיון בערעור של בל"ד, שנפסלה על ידי ועדת הבחירות, רמזו השופטים כי הם צפויים להפוך את ההחלטה כפי שעשה במערכות בחירות קודמות. "יש כאן בקשה רדודה ללא ראיות", אמרה השופטת ענת ברון במהלך הדיון בערעור שהוגש באמצעות מרכז עדאלה, בהרכב של תשעה שופטים. לפני שבוע פסלה הוועדה את התמודדותה של בל"ד מהתמודדות לכנסת ה-25 ברוב של תשעה חברי ועדה, לעומת חמישה מתנגדים. לצד זאת, דחתה הוועדה את שתי הבקשות שהוגשו לפסילת רע"ם מהתמודדות לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully