וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בנט שוקל לעזוב את תפקידו מיד לאחר הבחירות, וגוש הימין בממשלה יאבד את הווטו

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 20:31

בנט בוחן בימים אלה את האפשרות לעזוב את תפקידו מיד לאחר הבחירות - זאת אף שישנה אפשרות כי לא תוקם ממשלה ולפיד יכהן בתפקידו גם בתקופת המעבר. לשכת בנט: "יכריע על המשך דרכו בהתאם לנסיבות לאחר הבחירות"

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט בוחן בימים אלה את האפשרות לעזוב את תפקידו מיד לאחר הבחירות - זאת אף שישנה אפשרות כי לא תוקם ממשלה וראש הממשלה יאיר לפיד יכהן בתפקידו גם בתקופת המעבר שתימשך לפחות חצי שנה.

במשרד המשפטים עסקו סמוך לפיזור הכנסת בשאלה האם בנט יוכל לכהן בתפקיד זה למרות שהוא אינו חבר כנסת. השאלה עלתה לאור העובדה כי ראש ממשלה חייב לכהן במקביל גם כח"כ. לפי פרסום בהארץ, צוות של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, קבע כי בנט יוכל לכהן בתפקיד בדומה לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שכיהן כראש הממשלה למרות שלא היה חבר כנסת.

נפתלי בנט בטקס חניכת בית תנועת פנימה, לוד, 14 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
בנט/ראובן קסטרו

בעקבות כוונתו של בנט לעזוב את התפקיד, שרת הפנים, איילת שקד, פנתה אליו ודרשה שאם הוא יעזוב את תפקידו לפני הקמת הממשלה החדשה, סמכויות הווטו יועברו אליה, "על מנת לא להשאיר את השליטה בידי השמאל". בהודעת לשכתה נמסר: "השרה רואה חשיבות עליונה בשימור הווטו, המבנה הפריטטי ושמירה על כוחו של גוש הימין ומצפה שלפיד יעמוד בסיכומים".

למרות הדרישה של שקד, אין בחוק הנוכחי עליו מתבססת הממשלה אפשרות להעברת סמכויות הווטו לשר אחר מלבד ראש הממשלה החליפי, ואם בנט יעזוב את תפקידו, הווטו לגוש הימין בממשלה - יאבד עד להקמת הממשלה הבאה.

לשכת בנט מסרה בתגובה: "בנט ישמש רה"מ חליפי עד הבחירות, אז יכריע על המשך דרכו בהתאם לנסיבות".

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully