וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גנץ הזמין את נתניהו לתדרוך מבלי לעדכן את רה"מ, יו"ר האופוזיציה סירב

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 22:46

שר הביטחון זימן את נתניהו על רקע ההסכם המתהווה עם לבנון, לפגישה שבה ינכחו גורמים רלוונטיים לנושא. בסביבתו של נתניהו אומרים כי היחיד שמתדרך את ראש האופוזיציה על פי חוק הוא ראש הממשלה, ולגנץ "אין רלוונטיות לעניין. גנץ לא תיאם את ההזמנה של נתניהו עם לפיד

בווידאו: נתניהו רץ אחרי שחש ברע ביום כיפור. 06 באוקטובר 2022/יח"צ נתניהו

לשכת שר הביטחון בני גנץ פנתה היום (שבת) ללשכת יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בהזמנה לתדרוך ביטחוני בקריה על רקע ההסכם המתהווה עם לבנון על המים הכלכליים. בתדרוך ינכחו גורמי ביטחון רלוונטיים לנושא.

נתניהו מצידו לא מתכוון להיענות להזמנה של גנץ. בסביבתו אומרים כי היחיד שמתדרך את ראש האופוזיציה, עפ"י חוק, הוא ראש הממשלה ו"לגנץ אין רלוונטיות לעניין". גנץ לא תיאם או עדכן מראש את לפיד על ההזמנה של נתניהו לתדרוך.

פגישת לפיד ונתניהו 29 באוגוסט 2022. עמוס בן גרשום/ לע"מ, אתר רשמי
פגישת לפיד ונתניהו בעניין הגרעין האיראני, 29 באוגוסט 2022/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/ לע"מ

נתניהו קיים פגישת עדכון עם ראש הממשלה בפעם הראשונה בתחילת חודש אוגוסט. מאז הקמת ממשלת בנט-לפיד, נתניהו לא התייצב לישיבות העדכון המחויבות על פי חוק אצל ראש הממשלה, לא אצל ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט ולא אצל ראש הממשלה הנוכחי לפיד, והסכים לקבל עדכונים ביטחוניים רק דרך המזכיר הצבאי. פגישה שנייה התקיימה בין השניים לצורך עדכון בנושא הגרעין האיראני. בתום הפגישה נתניהו את מדיניות לפיד: "אני יוצא יותר מודאג ממה שנכנסתי", אמר, "אנחנו נתמוך בכל עמדה תקיפה פומבית נגד הסכם הגרעין, אך כיום אני לא רואה עמדה כזו".

עוד בוואלה!

לפיד תדרך את נתניהו על הגרעין האיראני; יו"ר האופוזיציה: "יצאתי מודאג"

לכתבה המלאה
המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין נפגש עם נשיא לבנון מישל עאון, 9 בספטמבר 2022. רויטרס
המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין עם נשיא לבנון מישל עאון/רויטרס

התקדמות במו"מ בסוף השבוע

בכיר בממשל האמריקני אמר היום לוואלה כי היתה התקדמות במהלך סוף השבוע במו"מ על הגבול הימי. הוחלפו כמה טיוטות ונוסחים חדשים בנסיון להגיע להסכמה לגבי הפערים שנותרו. במהלך סוף השבוע התקיימו כמה שיחות בין השליח האמריקני עמוס הוכשטיין לבין סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני אליאס בו סעב, שאחראי על המגעים עם ארה"ב לגבי הסכם הגבול הימי. הוכשטיין עידכן את ישראל במהלך סוף השבוע לגבי שיחותיו עם הצד הלבנוני.

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני הסמיכו בישיבת הקבינט ביום חמישי את לפיד, את שר הביטחון בני גנץ ואת אש הממשלה החליפי נפתלי בנט לקבל החלטות בתרחיש של הסלמה בגבול הצפון בלי צורך לכנס פעם נוספת את הקבינט.

מוקדם יותר הנחה שר הביטחון להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון. זאת, במסגרת הערכת המצב השבועית בהשתתפות הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף המבצעים. גנץ הוסיף כי יש להיערך הן במאמצי ההתקפה והן במאמצי ההגנה, נוכח ההתפתחויות במשא ומתן על הגבול הימי. דבריו הגיעו על רקע דחייתה של ישראל את ההערות שלבנון העבירה על טיוטת הסכם הגבול הימי. גורם מדיני בכיר אמר כי ההערות הלבנוניות כללו "שינויים מהותיים וחדשים" בנוסח ההסכם שאותם ישראל לא מוכנה לקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully