וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

נתניהו על אזהרות בכירים אמריקנים ממינוי בן גביר בממשלה הבאה: "לא ארכין ראש"

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 8:08

יו"ר האופוזיציה הגיב בחריפות בריאיון לרדיו "קול ברמה" לדבריו של סנאטור דמוקרטי בארה"ב, לפיהם למינוי יהיו השלכות שליליות על יחסי המדינות. עוד התייחס לאפשרות שינהל מגעים לעסקת טיעון בתיקים המתנהלים נגדו: "קשקוש". הוא תקף את לפיד וכינה אותו "דיקטטור מושלם"

בווידאו: נתניהו עונה לטענות של בן גביר - ״לא נלך עם גנץ ולפיד. הם שמאל״/מערכת וואלה!

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיב היום (שלישי) בחריפות לאזהרות של בכירים בארה"ב מאפשרות של מינוי איתמר בן גביר לשר בממשלה הבאה בראשותו. בראיון ליקי אדמקר וישראל כהן ברדיו החרדי "קול ברמה" אמר נתניהו: "אנחנו דמוקרטיה ואנחנו נחליט מי יהיה בממשלה הבאה. אני יודע לעמוד על שלנו והיכולת שלי היא לא להרכין ראש ולהגיד 'לא' כשצריך". את הדברים אמר לאחר הפרסום בוואלה! לפיו הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז הזהיר את נתניהו כי אם ישלב את בן גביר בממשלה עתידית יהיו לכך השלכות שליליות על היחסים בין ארצות הברית לישראל.

"אמרתי למננדז 'אתה מדבר איתי על מישהו (בן גביר) שמאמין במדינת ישראל ותומך בחיילי צה"ל? לא שמעתי מילה על זה שגנץ ולפיד הלכו עם מנסור עבאס והאחים המוסלמים ששוללים את ישראל כמדינה יהודית והולכים לסוכות אבלים של מרצחי יהודים".

במהלך הריאיון נתניהו נשאל על אפשרות שינהל מגעים לעסקת טיעון בתיקים המתנהלים נגדו, גם אם יחזור לכהן כראש הממשלה ודחה את הדברים. "זה קשקוש. להפך, מה הייתי רוצה? שהמשפט שקורס ונפרם עם הדברים הגסים שתפרו לי ישודר בשידור חי בטלוויזיה, שכל אזרחי ישראל יראו איך הכל קורס ונפרם".

ביקורו של איתמר בן גביר בתיכון בליך, רמת גן, 6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
לא יחזור בו ממינוי בן גביר לשר בממשלה בראשותו לפי דרישת האמריקנים. בן גביר/ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה התייחס גם לשינויים שהגוש בראשותו יערוך במערכת המשפט, אם ינצח בבחירות. "התיקונים שנדרשים במערכת המשפט צריכים להיעשות בצורה אחראית ומושכלת. לא צריך להרוס אלא לתקן". לשאלה האם צריך לפטר את היועמ"שית גלי בהרב מיארה השיב נתניהו "אני לא עוסק במינויים או בשיבוצים. זה לא אישי, זה מערכתי. לא באים לפטר אף אחד אלא לפתור".

נתניהו דיבר על יחסיו עם המפלגות החרדיות ואמר כי הוא אינו חושש שהן יקימו ממשלה עם גנץ: "הם אמרו באופן חד משמעי שהם לא הולכים איתו. גנץ זה שמאל. גם גפני אמר בצורה הכי בוטה שהולכים עם נתניהו והליכוד בכל מקרה, וטוב שאמר את זה". עם זאת, נתניהו מתח ביקורת מרומזת על דבריו של יו"ר יהדות התורה הנכנס, יצחק גולדקנופף שאמר כי מתמטיקה ואנגלית לא קידמו את הכלכלה הישראלית וכי לימוד תורה קשה יותר מלשלוח חיילים לחזית: "הוא אמר את מה שאמר. זאת תקופת בחירות. אנשים אומרים דברים ואני לא מייחס לזה חשיבות וגם לא משקף את הגישה שלי".

עוד בוואלה!

נתניהו אחרי ההקלטות: "מוחל לסמוטריץ' על דברי הבלע שלו"

לכתבה המלאה
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
על אפשרות שינהל מגעים לעסקת טיעון בתיקים המתנהלים נגדו: "קשקוש". נתניהו/ראובן קסטרו

הוא התחייב לא לערוך שינויים בסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה כמו תחבורה ציבורית בשבת או כותל לרפורמים ולקונסרבטיביים: "אני תמיד דגלתי בשמירה על הסטטוס קוו, כך עשינו וכך נעשה. לא יהיו שינויים", כלשונו.

בדומה לדף המסרים של חברי הליכוד, נתניהו חזר ואמר כי גנץ הוא שמאל והביע חשש מאפשרות שראש הממשלה יאיר לפיד יקים ממשלה בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי. הוא גם תקף את יש עתיד וכינה אותה "מפלגה של דיקטטורה" ואת לפיד כינה "דיקטטור מושלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully