וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לא גרים בארץ עשרות שנים, אבל מתעקשים לבוא ולהצביע: "חובה להשפיע על עתיד המדינה"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 13:09

ג'ו ברונשטיין עזב את ישראל ב-1985, אך בפעם השלישית בשנים האחרונות הגיע לארץ בזמן הבחירות. סמי גר בחו"ל כבר 20 שנה, אך טס לארץ ערב הבחירות, יצביע ויעלה מחר חזרה למטוס. "ישראל היא הבית שלנו. היא לא הפסיקה להיות חשובה לנו אחרי שעברנו ממנה, להיפך"

בווידאו: הדפסת פתקי הצבעה לבחירות 2022, קרני שומרון, 11 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

הקרב על שיעור ההצבעה מסומן כמעט בכל מערכת בחירות בשנים האחרונות כאחד החשובים ביותר עבור המפלגות, וזה שיכול להטות את הכף ולהכריע את הבחירות. ובזמן שיש אזרחים רבים בישראל שמתעצלים לקום מהספה וללכת לקלפי הקרובה לביתם, ישנם כאלה שלא גרים בישראל כבר עשרות שנים, אך עדיין חשוב להם להגיע לארץ בבחירות כדי להשפיע על עתיד המדינה.

ג'ו ברונשטיין. באדיבות המצולמים
"חובתי להשפיע על עתיד המדינה", ג'ו ברונשטיין/באדיבות המצולמים

"זו תהיה הפעם השלישית בשלוש השנים האחרונות שאני מתכנן את ביקורי בארץ סביב תאריך הבחירות", מספר לוואלה ג'ו ברונשטיין, ישראלי שלא גר בישראל מ-1985, וכיום הוא מתעסק בנדל"ן בפיליפינים. "אני מגיע כי אני מרגיש שזו חובתי להשפיע על עתידה של מדינת ישראל, למרות שאינני מתגורר בה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סמי בסול. באדיבות המצולמים
"לא יודע לאן נגיע עוד 10 שנים אם אנשים לא מוכנים להצביע". סמי בסול/באדיבות המצולמים

סמי בסול, תושב ריינה במקור, גר בחו"ל משנת 2001. הוא למד פסיכולוגיה בצ'כיה, לאחר מכן למד שם ובהמשך עבר לסלובקיה. לישראל הוא טס ערב הבחירות, ומיד לאחר שיצביע, יעלה שוב על מטוס לביתו. "החלטתי לבוא במיוחד לארץ, אם אנשים מחפשים דמוקרטיה אבל לא מוכנים ללכת להצביע, אז לא יודע לאן נגיע בעוד עשר שנים", הוא מסביר.

נתנאל אזולאי. באדיבות המצולמים
"ישראל לא הפסיקה להיות חשובה לנו אחרי שעברנו ממנה, להיפך", נתנאל אזולאי/באדיבות המצולמים

נתנאל אזולאי בן ה-33, נשוי לבן זוגו ואב לילד. השניים גרים יחד כבר כמעט שש שנים בברלין, אך מגיעים כל מערכת בחירות כדי להצביע. אפילו כשהיו סגרים, אזולאי לא היסס והגיע לארץ, גם כשהטיסה גררה עשרה ימי בידוד.

"היה חשוב לי להגיע להצביע קודם כול כי ישראל היא בית עבורי. לדעת ישראלים מסוימים, כל אלה שבחרו לחיות את חייהם מחוץ לארץ מוטב להם 'שלא לדחוף את האף' ולא יתערבו במה שקורה בישראל", אומר אזולאי. "אבל בעייני זו שטות גמורה - ישראל היא הבית שלנו, העתיד שלה חשוב בעינינו, ויותר מזה - החברים והמשפחות שלנו עדיין שם. ישראל לא הפסיקה להיות חשובה לנו אחרי שעברנו ממנה, להיפך".

"כשעל כף המאזניים מונח כל כך הרבה - ברור לנו שהטיסה ארצה שווה הרבה. לאף אחד אין פריבילגיה להיעדר מהבחירות, בייחוד לא למי שחיים בתוך ישראל. אנשים לא יכולים להתלונן כל השנה ואז להיעדר בעצמם מהצבעה שתקבע את עתיד גורלם", הוסיף.

ענת גוראל. באדיבות המצולמים
"מצביעה בשביל דור העתיד", ענת גוראל/באדיבות המצולמים

ישראלית נוספת שתחזור לארץ היא ענת גוראל, רואת חשבון ועורכת דין המתגוררת בקנדה. "אני באה להצביע בשביל המדינה, אני ממש מפחדת מהכיוון שהיא צועדת אליו", היא מסבירה. "חשוב לי לבוא בשביל דור העתיד. מה שקורה פה זה לא החינוך שקיבלתי ולא החינוך שנתתי לילדים שלי. אני באה להצביע כי אני מפחדת שהמדינה תלך פייפן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully