וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גפני: נתניהו רצה להקים ממשלה בתמיכת רע"ם, מבחוץ

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 13:41

בריאיון לוואלה אמר יו"ר דגל התורה שנתניהו פעל לקבלת תמיכת רע"ם, למרות ההכחשות. הוא סרב להתרגש מסחף הצעירים החרדים לבן גביר, וטען שהוא "לא עשה כלום למען מדינה יהודית". הוא הכחיש כל שיתוף פעולה עם גנץ, ואיים שאם הליכוד לא יסכים לפסקת ההתגברות הוא "קם והולך"

ח"כ משה גפני מיהדות התורה בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה/צילום: ראובן קסטרו

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, התייחס היום (חמישי) למגעים שניהל יו"ר הליכוד בנימין נתניהו עם מפלגת רע"ם, והודה כי נתניהו רצה להקים ממשלה בתמיכה של רע"ם מבחוץ, זאת למרות ההכחשות. "אני מעריך שנתניהו רצה שתהיה תמיכה מבחוץ", אמר גפני בראיון באולפן וואלה!, "משהו מהסוג של רשת ביטחון. ועל זה סמוטריץ' אמר לא, אני חושב שהוא טעה". גפני נשאל האם הוא תומך באפשרות של ממשלה בהישענות על ח"כים ערבים. "אני לא מקים ממשלה או מרכיב קואליציה. ברגע שיהיה דבר כזה, ידברו איתנו, נתייעץ ונחליט. העבודה הפרלמנטרית היא גם בשיתוף עם חברי הכנסת הערבים, האם אפשר לעשות את זה גם בממשלה? אין לי דעה, אני לא שולל את זה. זה ראוי לדיון".

חמישה ימים לבחירות, גפני התייחס גם לחשש בגוש הימין משאננות בקרב המצביעים החרדים של יהדות התורה, והוא דחה זאת. "יש התעוררות רבה בציבור החרדי. אני מקווה שנעלה במנדט. מכל מי שעושה רעש כזה על ירידה במנדט, כנראה שיש לו אינטרס לעשות רעש כזה אבל זה לא מעבר".

גפני סרב להתייחס לאפשרות כי נתניהו לא ישיג 61 מנדטים להרכבת הממשלה. הוא אמר כי לפי ההערכות שלו "תהיה ממשלה בראשות נתניהו. עברנו שנה קשה, כולם ראו את זה ויבואו להצביע. אם לא יהיו 61, נתכנס הגוש יחד עם נתניהו ונחליט". באשר לאפשרות כי מפלגתו תשתף פעולה עם ממשלה בראשות יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר ח"כ גפני כי "גנץ לא על הפרק, בכלל. הוא מבחינתי לא שותף פוטנציאלי. כל השנים הלכנו עם הימין וגנץ הוא שמאל. אנחנו כל השנים הלכנו עם הימין, המפלגה שלנו היא אידאולוגית, לא ננטוש לעולם את הציבור המסורתי".

ריאיון | משה גפני 26 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
"גנץ לא שותף פוטנציאלי, הוא שמאל". גפני/ראובן קסטרו

מערכת הבחירות הנוכחית מהווה אתגר משמעותי עבור מפלגתו של גפני גם בשל סחף של צעירים חרדים למפלגתו של איתמר בן גביר. גפני מסרב להתרגש מכך וטוען כי "הצעירים החרדים יצביעו ליהדות התורה. בן גביר עושה מה שאסור על פי ההלכה ועולה להר הבית. לא ראיתי אותו במאבקים על דת ומדינה עם כל הרעש שהוא עושה ומשתולל. מה הוא עושה כדי שתהיה כאן מדינה יהודית? הוא לא עושה כלום. מה הוא עשה? רק כשיש לצערי פיגוע, רואים אותו צועק ומשתולל על עמר בר לב. יכול להיות שהצעירים מוחאים לו כפיים אבל הם יצביעו לג'".

במהלך הראיון אמר גפני כי שילוב נשים במפלגתו אינו על הפרק. "ברגע שהרבנים יגידו שאישה תלך לכנסת, זה מה שיהיה. דעתי לא רלוונטית. אני תלוי במה שאומרים הרבנים וגדולי התורה וכל עוד הם אומרים שלא יהיו, הן לא יהיו". לאחר שנשאל על כך שבממשלה עתידית בראשות נתניהו יהיה ייצוג נשי נמוך, הוא השיב: "תשאלי את ראשי המפלגות והממשלות למה אין שוויון במפלגות החילוניות או בממשלות השונות. אני תמכתי באפליה מתקנת כלפי נשים במקומות עבודה".

עוד בוואלה!

גפני בתגובה ראשונה על מתווה החינוך החרדי: חוטפים ביקורת בגלל תמיכתנו בימין

לכתבה המלאה
ריאיון | משה גפני 26 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
ריאיון | משה גפני 26 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

גפני הרחיב גם על הרפורמות שהממשלה בה יהיה שותף מתכננת לערוך במערכת המשפט והציב תנאי אחד מרכזי. לדבריו, "אני רוצה לעשות מה שטוב לאזרחי ישראל, ומה שטוב זה שלא תהיה דיקטטורה שיפוטית". גפני הוסיף ואיים כי "אם הליכוד לא יסכים לפסקת התגברות, לא תהיה קואליציה. לא נוותר על זה, אם יחליטו שלא מביאים את זה - אני קם והולך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully