וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הפעם הבחירות באמת "גורליות"? בעיקר עבור מתמודד אחד

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 18:26

יומיים לבחירות: לאורך הקמפיינים דיברו מנהיגי המפלגות בלהט, פירטו, נימקו והסבירו מדוע סבב הבחירות הנוכחי הוא המשמעותי ביותר מכל הסבבים. עם זאת, כולם בחרו להצניע את הגורל המשמעותי של הסבב הנוכחי: גורלו הפוליטי של בנימין נתניהו

בווידאו: נתניהו מגיב לדבריו של רם בן ברק/הליכוד

הפוליטיקאים בגוש הימין הרבו לדבר בשבועות האחרונים על כמה "הבחירות גורליות". ראשי ש"ס ויהדות התורה אמרו שהן גורליות עבור "זהותה היהודית" של ישראל, ראשי הציונות הדתית סימנו את השינויים במערכת המשפט כמהלך הכי קריטי בממשלה הבאה ובליכוד לקחו את המצב הביטחוני ויוקר המחייה כנושאי הדגל של הקמפיין. כולם דיברו בלהט, פירטו, נימקו והסבירו אבל בחרו להצניע את הגורל המשמעותי ביותר בבחירות השבוע: גורלו הפוליטי של בנימין נתניהו.

שותפיו של נתניהו שמרו לו אמונים מאז לא הצליח להשיג את הרוב להקמת ממשלה ב-2019. הם ספגו תקופה ארוכה של חוסר יציבות, חלקם שילמו עליה מחיר פוליטי משמעותי, בין היתר ישיבה ממושכת באופוזיציה, מנותקים מעמדות הכוח, רחוקים ממנעמי השלטון, ללא השפעה ותקציבים. הברית הפוליטית הזאת נמשכה גם הפעם. כולם יישרו קו והצהירו "רק נתניהו". בגוש הימין סבורים שיהיה קל יותר להזיז את הבוחרים לקלפיות ושההתחזקות המגמתית תביא את נתניהו ליעד המובטח של 61 המנדטים אבל ברוב הסקרים, נתניהו לא הצליח לחצות בבטחה את הרף הנכסף שיאפשר לו להקים ממשלה לאחר הבחירות החמישיות.

בחירות 2022 - כל העדכונים

נתניהו במהלך כנס בשבע 23 באוקטובר 2022. בשבע, ערוץ 7, אתר רשמי
הרחבת הממשלה תיתקל בקשיים. נתניהו/אתר רשמי, בשבע, ערוץ 7

גורלו הפוליטי של נתניהו ניצב בפני שתי תוצאות אפשרויות בבחירות הקרובות. אם ישיג 61 מנדטים או יותר - הוא יקים את ממשלת חלומותיו. שותפיו הפוליטיים ימשיכו בנאמנותם, יבקשו כל אחד את בקשותיו אבל יעשו כל שירצה או ידרוש. נכון ממשלה צרה היא מתכון לצרות מבית ומחוץ. חברי כנסת מורדים, ניהול אינטנסיבי וקשוח של הצבעות אבל גם מבחוץ וגם צרות בזירה הבינלאומית.

לכן, גם אם יהיה לנתניהו 61, סביר שינסה מהר מאד להרחיב את הממשלה עם גורמים מהגוש המרכז שמאל. מהלך כזה ייתקל בקשיים מצד שותפיו הטבעיים כי הוא יעלה לו לכל הפחות במחיר הרפורמות המשפטיות - שלמרות ההכחשות, בכל אחת מהן יש גם גרסה שיכולה להביא לביטול או הפסקת המשפט המתנהל נגדו.

עוד בוואלה!

הקלטות הלחץ של נתניהו: מי שרוצה לחזק אותי בהצבעה לסמוטריץ' ובן גביר - מצביע ללפיד

לכתבה המלאה
ועידת מירון | עדותו של אריה דרעי. הגן הטכנלוגי, ירושלים 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בין השותפים הטבעיים. דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

אם נתניהו לא יצליח להביא 61, זה עלול להביא לסוף שלו. זה לא קרה אחרי הסיבוב הראשון, השני והשלישי ואפילו לא בפעם הרביעית אבל מה שהיה הוא לא מה שיהיה. בסיעות החרדיות רומזים בשיחות סגורות שהם ישקלו לפרק את הברית ולכל הפחות יציבו לנתניהו תמרור עצור. מה תהיה החלופה? ש"ס ויהדות התורה לא יקימו ממשלה בראשות לפיד או גנץ עם ישראל ביתנו, העבודה ומרצ אבל הם יוכלו לכפות על נתניהו ממשלה בראשות גנץ כשהוא למשל מכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון בכנסת, רוצה לומר חבר כנסת בלבד.

ולא רק החרדים יעמדו בדרכו של נתניהו. נכון, מרד בליכוד נראה רחוק ולא ריאלי אבל בכירי המפלגה ששואפים לרשת את נתניהו יתקשו להשלים, שוב, עם כישלון שישאיר אותם באופוזיציה. נתניהו עשוי להבין זאת בעצמו ולפנות את מקומו לטובת בכיר במפלגה כמו יריב לוין כך שהליכוד יוכל להרכיב קואליציה רחבה עם שותפים מגוש המרכז שמאל אבל אם לא אולי הפעם חלק מחברי המפלגה יחליטו לעשות מעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully