וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הקשישים נוהרים לקלפיות: "מצביעים למען הזכויות שלנו ועתיד הנכדים"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 17:47

בעוד רבים מהצעירים מתעצלים לקום הספה כדי ללכת להצביע, בני הדור השלישי לא מוותרים על זכותם הדמוקרטית. דרורה בת ה-100 קוראת "לכל מי שמעוניין שהכול יהיה בסדר במדינה" להצביע. שושנה בת ה-90 מוסיפה: "בעבר היינו צריכים להילחם כדי להצביע"

בווידאו: הדפסת פתקי הצבעה לבחירות 2022, קרני שומרון, 11 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

ישראל בוחרת היום (שלישי) את נציגיה לכנסת ה-25, ובעוד רבים מתעצלים ללכת לקלפי ומעדיפים לנצל את הזמן למנוחה, ישנם קשישים שלא נותנים לגילם לעצור אותם, ומתעקשים לממש את זכותם הדמוקרטית. לאלה מהם שגרים בבתי אבות ובדיור מוגן, ניתנת האפשרות להצביע בהם.

דרורה פנסטר, בת 100 מכפר יחזקאל שבמועצה אזורית גלבוע, יצאה להצביע. "אני ילידת הארץ, חשוב שכל מי שרוצה שהכול יהיה בסדר במדינת ישראל - יילך להצביע".

דרורה פנסטר, בת 100 שיצאה להצביע. לירן ויינשטיין, אתר רשמי
דרורה פנסטר, בת 100/אתר רשמי, לירן ויינשטיין

"חשוב לי מאוד להצביע כדי שתהיה לנו במדינה ממשלה יציבה שתפעל למען הדור הבא", אומרת לוואלה שושנה אברמוב, דיירת במרכז הגריאטרי "עטרת רימונים" שבבני ברק וסבתא ל-11 נכדים. "עבור הנכדים שלי אני רוצה שיהיה במדינת ישראל שלום עם שכנינו, בריאות ועבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שושנה אברמוב, דיירת במרכז הגריאטרי "עטרת רימונים". רשת ביחד, אתר רשמי
"חשוב לי להצביע למען הדור הבא", שושנה אברמוב/אתר רשמי, רשת ביחד

גם לחבריה בני הגיל השלישי היא דואגת: "חשוב לי שיהיה לקשישים בארץ בית חם, ושהקשר עם הדור הצעיר ימשיך באופן שבו אף אדם במשפחה לא ירגיש בודד, ושנרגיש שהמדינה תומכת בנו. הרי בני ישראל ערבים זה לזה".

מאיר היימן, בן 98, הצביע ליד ביתו במושב נחלים הסמוך לפתח תקווה בפעם ה-25. הוא ציין כי הצביע בכל מערכות הבחירות מאז הקמת המדינה, וכי הוא זוכר שבהצבעה הראשונה לבש חולצה לבנה ובירך "שהחיינו".

בני הזוג אילן ועופרה ויסוסר, בני 82 ו-75, יחד כבר יותר מ-50 שנה. הם גרים יחד ב"אחוזת פולג", וגם במערכת הבחירות החמישית בתוך שלוש שנים הם מצביעים כדי להשפיע על הדור הבא.

אילן ועופרה ויסוסר, דיירי אחוזת פולג. דן פרץ, אתר רשמי
"מודאגים מההווה ועתיד הנכדים", אילן ועופרה ויסוסר/אתר רשמי, דן פרץ

"כאחת שאיבדה אח במלחמת יום כיפור, אני מודאגת ממה שקורה במדינה שלמענה נפלו חיילים רבים כל כך, בהם אח שלי", מסבירה עופרה, שנולדה ב-"כ"ט בנובמבר" 1947. "אני מסתכלת קדימה מה קורה במדינה, ואני מאוד דואגת להווה ולעתיד הנכדים שלנו". בעלה אילן מוסיף: "ההיסטוריה חוזרת על עצמה, לכן אני דואג".

יהודית בן ארי, דיור מוגן לב גנים, נתניה. באדיבות המצולמים
"בעבר נלחמנו להצביע, היום אנחנו לא מנצלים את הזכות", יהודית בן ארי/באדיבות המצולמים

יהודית בן ארי בת ה-90, ניצולת שואה מרומניה, מתגוררת בדיור מוגן "לב גנים" שבנתניה. כילדה, גרה כמה חודשים בדיר חזירים. "אני יודעת שבזמנו אנשים נלחמו על הזכות להצביע. היום, כשקיבלנו חופש לבחור, אנחנו לא מנצלים זאת והופכים את זה למשחק", היא אומרת.

"מאוד חשוב איזו מדינה נשאיר לילדים ולנכדים שלנו, לכן בואו לא נהיה אנוכיים", מוסיפה בן ארי, לה שלושה ילדים, 16 נכדים ושישה נינים. "המדינה הזו נתנה לנו בית, החיילים שלנו נותנים לנו חיים ולא כדאי לקחת את הכול כמובן מאליו. צריך לנצל את הכוח שלנו לעתיד המדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • בני ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully