וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הקרב המאסף בימין יצא לדרך, ועל הכוונת - המנדטים של בן גביר

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 21:15

דרישת בן גביר לכהן כשר לביטחון הפנים נועדה לשאוב בחזרה את המנדטים שמנסה לקחת הליכוד. זאת, לאחר שנתניהו פתח בקמפיין "המפלגה הגדולה" להעצמת הליכוד. החרדים מצדם מאשימים את בן גביר שיחבור לשמאל, אך הוא לא נשאר חייב והזכיר לגפני את קשריו עם לפיד

בן גביר: "בממשלה הבאה אבקש לכהן כשר לביטחון הפנים"/מערכת וואלה!

יממה וחצי לקראת הבחירות לכנסת ה-25, ובגוש הימין החלו בקרב האחרון על מנת לקושש עוד מנדטים. יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הצהיר הערב כי ידרוש בממשלה הבאה את התיק לביטחון הפנים. בן גביר מעוניין בתיק הזה מאז הפך להיות מפלגה משמעותית בסקרים אך העיתוי של ההכרזה נועד בעיקר להעביר אליו מנדטים נוספים, זמן קצר לפני הבחירות.

ההצהרה של בן גביר באה לאחר שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו תקף היום שוב את מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ובן גביר, ובסרטון שהעלה ברשתות החברתיות החל בקמפיין "המפלגה הגדולה" שהוא מוביל מאז שבוע שעבר. נתניהו אמר כי "השאלה היא למי הולך המנדט ה-61?", והוסיף כי "אם הוא לא יהיה בליכוד, ויש עתיד יהיה אפילו במנדט אחד יותר מהליכוד, אז לפיד ירכיב את הממשלה ואז זה לא משנה כמה קיבלו בן גביר וסמוטריץ'. אין לזה שום משמעות כי כולנו נהיה באופוזיציה".

הדברים האלה של נתניהו נועדו לפגוע בכוחה של מפלגת סמוטריץ' ובן גביר שעל פי הסקרים האחרונים תקבל 13-15 מנדטים בבחירות הקרובות, זאת למרות שאין משמעות לגודל המפלגות אלא לגודל הגוש, ואם נתניהו ישיג את ה-61 מנדטים - הוא יוכל להרכיב ממשלה גם אם יש עתיד תהיה גדולה יותר מהליכוד. זאת לא המתקפה היחידה של נתניהו נגד בן גביר. בראיון שהעניק הבוקר לרדיו "גלי ישראל" הוא תהה "למה התקשורת בונה את בן גביר ככה, שאלתם את עצמכם? כי היא יודעת מה התכנית של לפיד. לקחת מנדטים מהליכוד לבן גביר".

איתמר בן גביר יור מפלגת עוצמה יהודית. מרק ישראל סלם,
בן גביר/מרק ישראל סלם

בן גביר הגיב למתקפות האלה והאשים את נתניהו כי יש גורמים בסביבתו שירצו להקים ממשלה יחד עם גנץ כך שהוא לא יהיה חלק ממנה. לדבריו, "זה לא סוד שיש יועצים בליכוד שהיו שמחים למשוך את נתניהו לממשלה עם גנץ. ראינו את זה ב-2009 כשהליכוד הכניס לממשלה את אהוד ברק במקום את האיחוד הלאומי, ב-2013 הכניסו את ציפי לבני, ורק לפני שתי מערכות בחירות הכניס את גנץ עצמו לממשלה. זו נטייה קבועה של היועצים בליכוד למשוך את נתניהו לממשלה עם עלה תאנה מהשמאל או מהמרכז, ועכשיו הם היו שמחים שתהיה להם את האופציה לעשות זאת שוב עם גנץ". לכן, הוא קבע, צריך להצביע לו. גם שותפו להנהגת המפלגה, ח"כ סמוטריץ' הגיב ואמר כי "צו השעה היא לשלב ידיים" ו"כוחנו באחדותנו".

זאת לא הזירה היחידה שבה הימין מתקוטט ויורה בתוך הגוש. עימות נוסף נרשם בימים האחרונים בין המפלגות החרדיות, בדגש על יהדות התורה מול בן גביר. גפני היום האשים כי בן גביר יילך עם לפיד וגנץ לממשלה. בהודעה לתקשורת מטעמו נכתב: "בכלל לא בטוח שאיתמר בן גביר ברגע שזה ישתלם לו הוא ילך עם לפיד וגנץ לממשלת שמאל, בדיוק כפי שעשו חבריו בנט ושקד הימין הקיצוני".

עוד בוואלה!

בן גביר: אדרוש להיות השר לביטחון הפנים בממשלת הימין שתקום

לכתבה המלאה
נתניהו במהלך כנס בשבע 23 באוקטובר 2022. בשבע, ערוץ 7, אתר רשמי
שוב יחבור למרכז-שמאל? נתניהו/אתר רשמי, בשבע, ערוץ 7

בן גביר הגיב גם לו וכתב: "בינתיים היחיד שכבר הצהיר שהוא קרוב יותר לשמאל מלימין, ולא מפסיק להסתחבק עם אחמד טיבי - זה משה גפני עצמו. אם יש סכנה שמישהו יקים ממשלה עם השמאל - היא מגיעה ממשה גפני עצמו".

העימות בין הצדדים בא לאור חשש משמעותי ביהדות התורה מזליגה של אלפי מצביעים חרדים למפלגה של בן גביר, ברקע אכזבה מהנציגים החרדים. גפני מנסה לעצור את הזליגה ואולי להחזיר גם מצביעים חזרה ליהדות התורה, ובן גביר פועל מאותה סיבה, זאת בניסיון לשמור על כוחו בבחירות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully