וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הליכוד פנה לוועדת הבחירות בבקשה לאשר שני נוסחים של פתקי הצבעה

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 18:05

בהמשך לחשיפת וואלה על כך שבקמפיין הליכוד גילו כי 5.5 מיליון פתקים שגויים הופצו לסניפים ולפעילים, המפלגה ביקשה לאשר את השימוש בשני נוסחים על פתקי ההצבעה. על אף שגורמים במפלגה אמרו כי מדובר בטעות של אנשי הקמפיין, במכתב לוועדה האשימו את יריביהם הפוליטיים

בווידאו: נתניהו: מי שמצביע בן גביר וסמוטריץ’ - מצביע ללפיד/מערכת וואלה NEWS

הליכוד פנה הערב (שני) לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לאשר מראש את שימוש בשני נוסחים של פתקי הצבעה, זאת בעקבות הדפסת הפתקים השגויים, שנחשפה לראשונה בוואלה. במכתב שכתב נציג הליכוד בוועדת הבחירות, עו"ד אילן בומבך, ליו"ר הוועדה, השופט יצחק עמית, הוא ביקש להוציא הוראה שמאשרת את השימוש בפתק שגוי שהליכוד הדפיס והפיץ בשבוע שעבר, שאינו כולל את הכיתוב המלא "הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה" מתחת לאותיות מחל.

"קיים חשש ממשי כי פתקים רבים הנושאים כינוי שאינו הכינוי המופיע בנוסח המאושר על ידי ועדת הבחירות יגיעו לידי בוחרי הרשימה וישולשלו לתיבות הקלפי", בומבך כתב במכתב. מדובר בפתקים שפעילי השטח וראשי הסניפים מחלקים מראש לפעילים, על מנת שיגיעו עם פתק הצבעה מהבית, לא הפתקים הרשמיים שנמצאים בקלפיות ומודפסים על ידי ועדת הבחירות המרכזית.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
טעות רגע לפני בחירות. נתניהו/ראובן קסטרו

כפי שפורסם היום בוואלה, בשבוע שעבר גילו בקמפיין הליכוד כי 5.5 מיליון פתקי מחל הודפסו והופצו לסניפים ופעילים עם כיתוב שגוי וחסר. הנוסח שאושר בוועדת הבחירות המרכזית הוא "מחל הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה", בעוד הליכוד הדפיס פתקים ללא הכיתוב "לראשות הממשלה". אתמול גילו בליכוד כי גם המקצה השני של פתקי ההצבעה הודפס עם טעות בשמו של נתניהו ומתחת לאותיות מחל נכתב "הליכוד בהנהגת בנימין נתניה לראשות הממשלה". במפלגה הורו לאסוף גם הפתקים האלה במהירות ולהדפיס מחדש פתקי הצבעה ללא טעויות. במקביל, נעשתה פניה לוועדת הבחירות המרכזית כדי לאשר את השימוש בפתק השגוי הראשון.

בכירים במפלגה אמרו לוואלה כי מדובר בטעות של אנשי הקמפיין, ואולם מהמכתב של בומבך עולה כי בליכוד מאשימים את יריביהם הפוליטיים בטעות, מבלי לנקוב בגורם מפורש. "מטה הבחירות של הליכוד חושד שמדובר בניסיון חבלה בזדון במפלגה מצד יריביו", בומבך כתב. "והוא עתיד לחקור את מקורות והסתעפויותיו וכן בכוונתו להגיש תלונה במשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully