וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

"בנימין נתניה": הליכוד הדפיס והפיץ מיליוני פתקי הצבעה שגויים

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 15:26

רגע לפני הבחירות, בקמפיין הליכוד גילו כי הודפסו כ-5.5 מיליון פתקי "מחל" עם כיתוב חסר. גם לאחר שהדפיסו בשנית את הפתקים, התגלתה טעות נוספת - הפעם בשמו של יו"ר המפלגה. במפלגה חוששים שחלק מהפתקים השגויים בכל זאת יגיעו לידי תומכים לקלפיות, ובהמשך ייפסלו

בווידאו: נתניהו: מי שמצביע בן גביר וסמוטריץ’ - מצביע ללפיד/מערכת וואלה NEWS

הליכוד הדפיס והפיץ מיליוני פתקי הצבעה שגויים עבור המפלגה ונאלץ לאסוף אותם ולהדפיס מיליוני פתקים מחדש, רגע לפני יום הבחירות - כך נודע לוואלה!.

לפי בכירים בליכוד, בקמפיין המפלגה הבחינו בשבוע שעבר כי פתקי ההצבעה שהודפסו עם האותיות "מחל" כוללים כיתוב חסר: "הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו", ולא "הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה", כפי שהיה בכל מערכות הבחירות האחרונות וכפי שנמסר לוועדת הבחירות המרכזית. מדובר בפתקים שפעילי השטח וראשי הסניפים מחלקים מראש לפעילים על מנת שיגיעו עם פתק הצבעה מהבית.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
טעות רגע לפני הבחירות. נתניהו/ראובן קסטרו

משנתגלתה הטעות, מנהל הקמפיין, יוסי שלי, הורה לאסוף בבהילות כ-5.5 מיליון פתקים שכבר הודפסו והופצו לסניפים, ולהדפיס פתקים חדשים ונכונים. ואולם, אתמול גילו בליכוד כי גם המקצה השני של פתקי ההצבעה הודפס עם טעות בשמו של נתניהו ומתחת לאותיות מחל נכתב "הליכוד בהנהגת בנימין נתניה לראשות הממשלה". במפלגה הורו לאסוף גם הפתקים האלה במהירות ולהדפיס מחדש פתקי הצבעה ללא טעויות.

לפי בכירים במפלגה, החשש הוא שחלק מהפתקים השגויים בכל זאת יגיעו לידי תומכים ומצביעים לקלפיות ובהמשך ייפסלו. במפלגה בוחנים את האפשרות להגיש בקשה לוועדת הבחירות מראש לאשר את הפתקים השגויים במידה ויוכנסו.

בינתיים, יו"ר הליכוד נתניהו העלה בעצמו סרטון בו מחזיק פתק עם כיתוב שגוי.

במקביל, בארגון פייק ריפורטר שנאבק בדיסאינפורמציה ופייק ניוז ברשתות החברתיות פרסמו תיעודים מהם עולה כי אתמול בלילה פעילי ליכוד החלו להפיץ בקבוצות הפנימיות הודעה על הטעות שנעשתה בפתקי ההצבעה.

ואולם, למרות שהטעות מקורה בקמפיין הליכוד, חלק מהפעילים החלו להעלות טענות בדבר זיופי פתקים מכוונים על ידי השמאל וועדת הבחירות המרכזית, כחלק מניסיון לשבש את תוצאות הבחירות. בין השאר, כל לפי פייק ריפורטר, אחד הפעילים כתב: "לדעתי זאת הטעיה מכוונת, עוד דרך לשנות את תוצאות הבחירות!" פעיל אחר כותב "מי שלח לפעילים את הפתקים הללו? הרי זה מגיע מוועדת הבחירות המרכזית, אז מישהו בוועדה שם מחבל ומרמה ומטעה את הציבור וחייב להעמידו לדין". עוד פעיל כתב כי "יתכן שאנשי שמאל יכניסו למגש פתקים כדי לבלבל את בוחרי הליכוד ולפסול אותם!".

מהליכוד לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully