וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

השינויים בחישובי המנדטים ואחוז החסימה: מי מפחד מאחוזי ההצבעה הגבוהים בבחירות?

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 17:48

שיעורי ההצבעה הגבוהים שנמדדו במהלך היום מציבות את המפלגות המתנדנות על אחוז החסימה במתח רב. אחוז הצבעה גבוה הופך את רף אחוז החסימה לגבוה גם כן, בשל הצורך ביותר מצביעים

בווידאו: בחירות 2022_פוליטיקאים בוחרים/מערכת וואלה!

יום הבחירות יצא הבוקר (שלישי) לדרך, ולפי שעה 47.5 אחוזים מבעלי זכות ההצבעה כבר שלשלו פתק לקלפי. מדובר בעלייה של כ-5 אחוזים ממערכת הבחירות הקודמת, והנתון הגבוה ביותר מאז בחירות 1999.

מעבר לכך שעלייה בשיעור ההצבעה הוא "חגיגה דמוקרטית" וביטוי טוב יותר של שלטון העם, הנתון הגובה משפיע על המפלגות הקטנות. ככל ששיעור ההצבעה גבוה יותר, כך הסיכוי לעבור את אחוז החסימה פוחת, שכן נדרשים יותר מצביעים כדי להשיג מנדט אחד.

/סקר חדשות 12, 28 באוקטובר 2022

אבל איך מחשבים בכלל מנדט? תחילה סופרים את סך כל הקולות הכשרים וקובעים לפיו את אחוז החסימה, המהווה 3.25% מקולות הבוחרים. כל מפלגה שלא הצליחה להשיג את מספר הקולות הדרושים לא תיחשב בספירת המנדטים. לאחר מכן, מחלקים את כל הקולות שנשארו ומקבלים את מה שמכונה "המודד הכללי".

המפלגות שעליהן ישפיע במיוחד שיעור ההצבעה הגבוה הן המפלגות, שעל פי הסקרים האחרונים שפורסמו ביום שישי, מגרדות את אחוז החסימה. כך לדוגמא, הבית היהודי של איילת שקד ובל"ד ייאלצו להישאר מחוץ למרוץ הפוליטי. כמו כן, מפלגות כמו מרצ, רע"ם וחד"ש-תע"ל יסתכלו בדאגה על הנתונים מחשש שגם הן לא יעברו את אחוז החסימה הגבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully