וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ביטול רפורמת הסלולר והמס על החד פעמי: המשימות הראשונות שמתכננים החרדים

2.11.2022 / 16:36

בש"ס וביהדות התורה כבר מסמנים את הצעדים שירצו לקדם בחודש הראשון לאחר הקמת הממשלה: ביטול רפורמת הכשרות של מתן כהנא, ביטול המס על השתייה הממותקת - וביטול רפורמת הסלולר של יועז הנדל

בווידאו: פעילי ש״ס צוהלים במטה המפלגה בירושלים: ״ליברמן למזבלה״/קרדיט - יקי אדמקר

בגוש הימין עדיין נזהרים מחגיגות רשמיות על התוצאות בבחירות לכנסת ה-25 שמהן מסתמן רוב להקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו, אבל בש"ס וביהדות התורה כבר מסמנים את הצעדים הראשונים שירצו לקדם בחודש הראשון לאחר הקמתה.

בכירים בשתי המפלגות אומרים הבוקר (רביעי) כי ביטול המס על הכלים החד פעמיים והשתייה הממותקת "הוא קריטי ומשמעותי עבור הציבור שלנו". לדבריהם, "מדובר בגזירה שליברמן קידם רק לפגוע בכיס של החרדים, לא היה במהלך הזה שום דאגה לבריאות או לאיכות הסביבה מצדו. הציבור שלנו שילם על כך ביוקר והגיע הזמן להחזיר לו".

תוכנית נוספת שהסיעות החרדיות רוצות לבטל היא רפורמת הכשרות שקידם השר לשעבר מתן כהנא. מדובר ברפורמה שנועדה לפרק את מונופול הרבנות על הכשרות ולאפשר לתאגידים פרטיים להעניק כשרות, וכן לאפשר לרב עיר לתת כשרות בכל עיר ברחבי הארץ ולא רק בעיר שבה הוא מכהן בתפקידו. החרדים ראו בתוכנית הזאת "הרס הכשרות" ו"פגיעה בזהות היהודית" של המדינה, וכעת הם יפעלו לבטל אותה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם 2 בנובמבר 2022. יוסי זמיר, פלאש 90
יו"ר ש"ס אריה דרעי/פלאש 90, יוסי זמיר

בדומה לכך, הסיעות החרדיות יפעלו לבטל את הרפורמה שהוביל שר התקשורת יועז הנדל בשוק הסלולרי הכשר אותה הקפיא בג"ץ ולפיה חרדי שמספר הטלפון שלו מכיל קידומת המשויכת לקו טלפון כשר יוכל לעבור לשירות טלפון כשר אחר שלא קיבל הכשר מוועדת הרבנים לתקשורת, או לרכוש שירות טלפון שאינו כשר ולהישאר תחת אותו מספר טלפון. נוסף לכך, החרדים ידרשו תיקונים לחוק בחירת הדיינים ובחירת רבני ערים שעברו שינוי בהובלת מתן כהנא וחברי מפלגתו.

כוחן של המפלגות החרדיות בכנסת הקרובה שינוע לפי הספירה המעודכנת בין 17-18 מנדטים הוא שיא פוליטי של יותר משני עשורים, ולמרות שהציונות הדתית היא המפלגה השלישית בגודלה - החרדים יהוו בממשלה כוח משמעותי גם בנושאי דת ומדינה. כך למשל, ש"ס תדרוש את תיק הדתות, ובינה לציונות הדתית צפוי להתחולל קרב בין היתר על בחירת הרבנים הראשיים בעוד קצת יותר משנה.

  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully