וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בכירים אמריקנים: ממשל ביידן לא צפוי לעבוד עם בן גביר אם ימונה לשר

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 22:14

מהלך שכזה יהיה חסר תקדים ביחסים עם ארה"ב, וישפיע באופן שלילי על היחסים בין המדינות. ממשל ביידן מודאג במיוחד מההתבטאויות והעמדות הקיצוניות של בן גביר ומפלגתו. הבית הלבן: "מוקדם מדי לשער מה יהיה הרכב הקואליציה. מצפים להמשיך לעבוד עם ממשלת ישראל"

ממשל ביידן אינו צפוי לעבוד עם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר לאחר שזה יתמנה לשר בממשלה שיקים בנימין נתניהו, כך אמרו לוואלה! שני פקידים אמריקנים בכירים.

איתמר בן גביר לאחר תוצאות המדגם 2 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בן גביר לאחר פרסום תוצאות המדגמים, הלילה/פלאש 90, יונתן זינדל

למה זה חשוב

  • אם הממשל האמריקני אכן יסרב לעבוד עם בן גביר זו תהיה התפתחות חסרת תקדים ביחסים בין ישראל לארה"ב שתשפיע בצורה שלילית מאוד על היחסים בין המדינות.
sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פגישת ראש הממשלה, נפתלי בנט ושר החוץ שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. משרד רה"מ, ירושלים  27 במרץ 2022. רויטרס, צילום מסך
רמזו כי קיימת אפשרות שהממשל לא יעבוד עם גורמים ימין קיצוני/צילום מסך, רויטרס

התמונה הגדולה

  • בן גביר הצהיר כי הוא מעוניין לכהן כשר לביטחון הפנים - תפקיד שהמחזיק בו אחראי על משטרת ישראל ועל המדיניות במקומות הקדושים בירושלים ובמיוחד בהר הבית ובמסגד אל-אקצה.
  • השר לביטחון פנים הוא תפקיד שהמחזיק בו מעורב בצורה אינטנסיבית בשורה של שיתופי פעולה ומגעים בין ישראל לארה"ב - גם בתחום המדיני בנוגע לירושלים, גם בתחום האזרחי בסוגיית הוויזות לארה"ב וגם בתחום שיתוף הפעולה הביטחוני.
בצאלל סמוטריץ במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם 1 בנובמבר 2022. אהוד אמיתון, TPS
לא ברור אם ממשל ביידן ינהג כלפיו באופן דומה. סמוטריץ', הלילה/TPS, אהוד אמיתון

מאחורי הקלעים

  • שר החוץ האמריקני טוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן רמזו במהלך פגישותיהם עם הנשיא הרצוג בשבוע שעבר בוושינגטון כי קיימת האפשרות שממשל ביידן לא יעבוד עם בן גביר ועם גורמי ימין קיצוני אחרים שיהיו בעלי תפקידים בממשלה.
  • בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי בלינקן וסאליבן ציינו שממשל ביידן יעבוד עם הממשלה הנבחרת בישראל אבל ייתכן כי יתקשה לעבוד עם פוליטיקאים ספציפיים אותם לא ציינו בשמותיהם.
  • ממשל ביידן מודאג במיוחד מההתבטאויות והעמדות הגזעניות של בן גביר וחברי מפלגתו נגד פלסטינים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים ונגד ערבים אזרחי ישראל.
  • פקידים אמריקנים בכירים אמרו כי לא התקבלה עדיין החלטה רשמית לגבי בן גביר אך ציינו כי בדיונים שהתקיימו בנושא לפני הבחירות הכוונה היתה לא לעבוד איתו אם ימונה כשר בממשלה.
  • לא ברור עדיין האם ממשל ביידן ינקוט באותה מדיניות גם כלפי ח"כ בצלאל סמוטריץ' וכלפי חברים נוספים במפלגותיהם אם אלה ימונו לשרים.

מה הם אומרים

  • דובר מטעם הבית הלבן מסר בתגובה: "שמחנו לראות אחוז הצבעה גבוה כל כך בבחירות לכנסת. מוקדם מדי לשער מה יהיה ההרכב המדויק של הקואליציה הבאה כל עוד לא הסתיימה באופן סופי ספירת כל הקולות. אנחנו מצפים להמשיך ולעבוד עם ממשלת ישראל על האינטרסים והערכים המשותפים שלנו".
  • מאוחר יותר, דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס התייחס בתדרוך היומי לכתבים על הרכב הממשלה הבאה בישראל ואמר כי ממשל ביידן מקווה שכל חבריה יהיו מחויבים לערכי דמוקרטיה ובמיוחד בכל הנוגע לכבוד למיעוטים. פרייס לא התייחס לאף אחד מחברי הממשלה הבאה בשמו.
  • "מה שהופך את היחסים ביננו לבין ישראל לחזקים כל כך זה שהם מבוססים על אינטרסים משותפים וערכים משותפים", אמר פרייס. "אנחנו מקווים שכל בכירי הממשלה בישראל ימשיכו לחלוק איתנו ערכים משותפים של חברה דמוקרטית פתוחה כולל סובלנות ובמיוחד יחס מכבד לקבוצות מיעוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully