וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

2,459 קולות בלבד מפרידים בין גוש נתניהו לגוש לפיד. איך הפער במנדטים כה גדול?

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 22:50

מפלגות הימין זוכות, טרם ספירת המעטפות הכפולות, ל-65 מנדטים. מפלגות הקואליציה הנוכחית יחד עם חד"ש-תע"ל ל-55 בלבד. הסיבה לפער היא אחוז החסימה, והמאמץ הכבד שנתניהו השקיע בסידור ואיחוד הגוש שלו לעומת הבלגן בגוש של לפיד, שהיה מפוצל ולא חתם על הסכמי עודפים

בווידאו: הרגעים הגדולים של ליל הבחירות/מערכת וואלה!

על פי תוצאות הבחירות נכון לשעה זו (רביעי), 2,459 קולות בלבד מפרידים בין גוש נתניהו לגוש לפיד, בעוד שמפלגות הימין בהובלת הליכוד זוכות נכון לעכשיו ל-65 מנדטים ושאר המפלגות ל-55 בלבד. יש לציין כי המספר אינו סופי, ועשוי להשתנות עם ספירת המעטפות הכפולות.

הפער המספרי בקטן בין הגושים לעומת הפער המסתמן בחלוקת הכיסאות בכנסת נובע מאחוז החסימה, ומכך שגוש הימין היה מאורגן בצורה מקסימלית ואילו גוש המרכז שמאל כשל לעשות חיבורים שימקסמו את הקולות.

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו במהלך נואמו במטה מפלגתו לאחר תוצאות המדגם 2 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
נתניהו, הלילה/ראובן קסטרו
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם 2 בנובבמר 2022. רויטרס
נתניהו, הלילה/רויטרס
תוצאות אמת/

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הפעיל לחצים כבדים על בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר להתאחד כדי למנוע אובדן קולות, ובחש גם במגעים עם נציג מפלגת נעם, אבי מעוז, כמו גם במתיחויות פנימיות שעיכבו את הסדר הריצה הטכנית של הסיעות שמרכיבות את יהדות התורה.

עם ארבע מפלגות במרחק בטוח מאחוז החסימה, ראש הממשלה יאיר לפיד, לעומתו, כשל בניסיונותיו להביא לאיחוד בין מרצ והעבודה ונמנע מלהתערב בפוליטיקה של המפלגות הערביות - שהביאה לפיצול הרשימה המשותפת לשלושה חלקים ואי חתימה על הסכמי עודפים. בנוסף, קמפיין המפלגה הגדולה של לפיד מול נתניהו כרסם משמעותית בכוחן של המפלגות הקטנות בשמאל, שאיבדו תומכים לטובת לפיד. גורמים במחנה הממלכתי, מרצ ומפלגת העבודה האשימו היום את לפיד בניהול כושל של הגוש שהוביל לפער הגדול בין מספר הקולות ומספר המנדטים בפועל וטוענים שזו הסיבה לתבוסה.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2022

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully