וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הקרב של יו"ר ש"ס: "לא רואה מצב שדרעי לא יהיה שר בממשלה"

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 8:24

בריאיון ל-FM103 נשאל ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס אם מפלגתו תקדם פסקת התגברות והשיב - "כן". הוא הבהיר: "דרעי יהיה שר בכיר בממשלה הבאה - אין על זה דיון"

על פי תוצאות הבחירות החמישיות, לפחות לשעה זו, הממשלה הבאה צפויה להכיל בעיקר את חברי גוש הימין, לרבות הליכוד, הציונות הדתית שהתמקמה במקום השלישי בגודלה, וש"ס ויהדות התורה. חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב והתייחס ליום שאחרי.

בפתח השיחה, שיתף ח"כ מלכיאלי בתחושות נוכח התוצאות המסתמנות: "דרוכים, מחכים. מחכים שנתחיל 4 שנים של עבודה". כמו כן, כאשר נשאל האם יו"ר מפלגתו ח"כ אריה דרעי יהווה כגורם ממתן, השיב כי "אריה דרעי היום הוא השר הבכיר ביותר, הגורם הפוליטי המנוסה ביותר, בהסתמך על העבר שהיו מחלוקות או אי הבנות בין ראשי גוש, הוא תמיד ידע למצוא את הדרך בסוף. הוא המבוגר האחראי שגם בקבינט בסוגיות ביטחוניות גדולות הוא ידע לתת את הנוסחה הנכונה שמקובלת על כל זרועות הביטחון וגם המדיני, וגם בנושאים הפוליטיים".

"אריה דרעי תמיד ידע למצוא את הנוסחה שתהיה מקובלת על כל ראשי הגוש. יש גוש שברור מה הוא רוצה, באנו לכאן על מנת ליישם את הרפורמות", הדגיש, והתייחס למטרותיהם בנוגע לתיקונים והרפורמות במערכת המשפט, בדגש על פסקת ההתגברות: "קודם כל רפורמות משפטיות, גם סער טען שצריך לעשות. יש דברים שצריך לתקן. כבר החלטתם שמי שיגרור לפסקת התגברות הוא הקיצוני. זה לא שהולכים כעת לנסח את מערכת היחסים מחדש. בשנים האחרונות הסטטוס קוו בין מערכת המשפט לכנסת נפגע, ורק לכיוון אחד. זה לא שמישהו הולך לחנך מישהו אחר".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס. שלומי כהן, עיבוד תמונה
ח"כ מלכיאלי/עיבוד תמונה, שלומי כהן

לאור תשובותיו, ביקש גולן יוכפז תשובה ברורה בנוגע לפסקת ההתגברות - כן או לא. ח"כ מלכיאלי הסביר: "כן. אני רק מסביר שזה לא הולך להקצנה, זה הולך לאמירה מאוד ברורה - לכנסת חשוב לחוקק, וכשיש גוף שבא ומרסן את הכנסת, שהכנסת חושבת לא בהכרח תמיד בצרוה הנכונה, יש לכנסת כלים גם להתמודד עם זה. אבל אין פה ריסוק מערכת המשפט".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הכנסת הבאה, בשונה מהכנסת הקודמת, לא תהיה עם ריבוי דעות"

"ברגע שאתם מבטלים את היכולת של בית המשפט לבקר את המערכת המחוקקת זו פגיעה", ציינה דוידוב מנגד, ואילו ח"כ מלכיאלי סירב להסכים: "אבל זה לא לבטל. את פסקת ההתגברות הראשונה עשה רבין עם מרצ ומפלגת העבודה, ואף אחד לא אמר קץ הדמוקרטיה. אני אומר שאנחנו באנו עם 65 מנדטים, אמון גדול מהעם, לא בשביל לחכות מה שהיה פעם. באנו לעבוד, יש כל כך הרבה מה לתקן בפרט אחרי השנה וחצי האחרונות. יתכנסו ראשי המפלגות, יבינו מה הדברים הנצרכים בשביל תיקון מערכת המשפט ושאר הדברים. הכנסת הבאה בע"ה, בשונה מהכנסת הקודמת, לא תהיה עם ריבוי דעות, ישתדלו לפתור את כל המחלוקות".

באשר לביטול עבירת המרמה והפרת האמונים, הבהיר: "אם כל ראשי הגוש הימין יתכנסו ויבינו שזה אחד הדברים הנצרכים. משפט נתניהו לא נמצא על הפרק, מנסים לדחוף כל הזמן שמישהו מנסה לבטל את המשפט. לא כל חוק שמחוקקים הוא תמיד יחול רטרו".

"רוב הציבור חושב שנתניהו מנהיג ראוי שצריך ויודע להנהיג את ישראל בעת הזו"

בהמשך, התייחס ח"כ מלכיאלי לשאלה האם תוצאות הבחירות מצביעות על כך שרוב הציבור חושב שצריך לבטל את משפט נתניהו: "זה אומר שרוב הציבור חושב שנתניהו מנהיג ראוי, שצריך ויודע להנהיג את ישראל בעת הזו. זה אומר שהדה לגיטימציה שעשו לנתניהו בשנים האחרונות לא היה מקובל על העם, היה מקובל על חלק קטן. לכן העם הצביע לגוש שדיבר בצורה ברורה שהוא הולך להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה וזה רצון העם".

יו"ר ש"ס אריה דרעי במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם 2 בנובמבר 2022. יוסי זמיר, פלאש 90
דרעי/פלאש 90, יוסי זמיר

"בגץ יפסול את דרעי כשר בממשלה הבאה?", תהה יוכפז, וח"כ מלכיאלי הכריז: "לא רואה את האפשרות שדרעי לא שר בממשלה הבאה. לא יהיה דבר כזה שדרעי לא יהיה שר. החוק מאפשר לו, ואם מישהו יחליט לפרש את החוק אחרת, בשביל זה יש כנסת שבאה לעבוד. 400 אלף איש שרוצים את דרעי כשר, בכיר בממשלה שינהיג רפורמות. הגוש שלנו רוצה את דרעי כבכיר בממשלה, אדם שיודע להילחם ביוקר המחיה".

בתגובה לכך, חידדו צמד המגישים את שאלתם: "מה קורה אם בג"ץ יחליט שלא?". ח"כ מלכיאלי טען: "הכנסת תחוקק ותפעל בשביל שהוא כן יהיה חבר ממשלה, אין על זה דיון. לא אמרתי פרסונלי, אנחנו, הכנסת, לא מוכנים שיסתמו פיות לכל כך הרבה אנשים - אריה דרעי יהיה שר בממשלה, אין על זה דיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully