וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סמוטריץ' לאוצר, בן גביר לביטחון הפנים? בליכוד נערכים לקרבות על חלוקת התיקים

עודכן לאחרונה: 5.11.2022 / 16:48

נתניהו הצהיר בקמפיין כי המפלגה תשמור על התיקים הבכירים, אך ייתכן שחלקם יחולקו לציונות הדתית ולחרדים. גם בתוך הליכוד יתנהל מאבק על המשרדים הנחשקים, כשיריב לוין, אוחנה וכץ הוזכרו כשמות אפשריים לתפקיד שר החוץ. רגב רוצה לחזור למשרד התחבורה

בווידאו: נתניהו חגג במטה הליכוד: "זכינו להבעת אמון אדירה"/צילום: קונטקט

בליכוד נערכים לחלוקת התיקים בממשלה הבאה רק אחרי שיסתיים המשא ומתן הקואליציוני עם שלוש מפלגות הגוש. השיחות אמורות להתחיל אחרי פרסום התוצאות הסופיות בבחירות, שהעניקו רוב לגוש נתניהו, הכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית.

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר בקמפיין הבחירות כי הליכוד ישמור על שלושת התיקים הבכירים בממשלה - אוצר, חוץ וביטחון - אך לא הנמנע שההרכב הזה ישתנה בהתאם לדרישות המפלגות. בינתיים, כל בכירי הליכוד מחלקים את התיקים בעיקר בספקולציות ורצונות מטעם עצמם: המועמד המרכזי לתיק הביטחון היוקרתי נחשב לאלוף במיל' יואב גלנט, אך גם ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר מעונין להתמנות לתיק ביטחוני, משרד הביטחון או לחזור למשרד לביטחון פנים, אותו דורש כעת איתמר בן גביר.

גם על תיק החוץ היוקרתי ניטש מאבק בכירים: יריב לוין, המקורב לנתניהו, אמיר אוחנה וישראל כץ מוזכרים כשמות אפשריים. לוין, המקורב לנתניהו, הוא המועמד המוביל גם לתיק המשפטים, שאותו דורש גם ח"כ דודי אמסלם. כץ מעונין לחזור גם למשרד האוצר, שאליו לוטשים עיניים גם ניר ברקת, שלו נתניהו הבטיח את התיק בעבר מבלי לקיים, ואלי כהן, שהתברג במקום השלישי ברשימה בפריימריז. ואולם, אם תיק האוצר יימסר בסופו של דבר לאחת השותפות הקואליציוניות, הם יצטרכו לחשב מסלול מחדש.

מירי רגב מעוניינת לחזור למשרד התחבורה, מיקי זוהר, ששיפר את מעמדו לעשיריה הראשונה בפריימריז, מכוון למשרד הכלכלה או התרבות והספורט. תפקיד נוסף שמייצר תחרות ליכודית הוא תפקיד יו"ר הכנסת, שעליו מתמודדים שניים: ח"כ אופיר אקוניס והשגריר לשעבר באו"ם דני דנון. על תפקיד יו"ר הקואליציה מתחרים כרגע יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן, שלא יכול להתמנות לשר בממשלה מאחר ועומד נגדו כתב אישום, וח"כ אופיר כץ. גם מצטרפים החדשים לליכוד, פליטי ימינה עידית סילמח ועמיחי שיקלי, אמורים לקבל תפקיד סביב שולחן הממשלה.

בנימין נתניהו בעצרת הליכוד לאחר הבחירות לכנסת ה-25, 2 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יתחילו בחלוקת התיקים אחרי המו"מ עם השותפות לקואליציה. נתניהו בליל הבחירות/ראובן קסטרו

בש"ס ידרשו את תיק הפנים וכן את תיק הדתות והנגב הגליל. בליכוד ייאלצו להכריע בעימות שצפוי לש"ס עם הציונות הדתית על תיק הדתות, והפתרון המסתמן כי סמוטריץ' ימנה סגן שר ממפלגתו במשרד ויבנה מנגנון מינויים שיאפשר לציונות הדתית נתח מסוים מהג'ובים במשרד. דרעי אף ידרוש את ראשות ועדת החוקה או ועדת הכלכלה בכנסת.

מעבר לתיקים בממשלה שתוקם, ש"ס ויהדות התורה ידרשו לתקצב את הישיבות והכוללים בדומה לגובה התקציב בתקופת נתניהו ולהכניס את כל הסכום לבסיס התקציב, זאת בניגוד לעבר אז קרוב לחצי מיליארד שקלים ניתן להם במסגרת כספים קואליציוניים. ביהדות התורה צפויים לדרוש את תיק השיכון והבינוי או האוצר עבור היו"ר יצחק גולדקנופף וכן את ראשות ועדת הכספים וכן ראשי ועדות נוספים בכנסת כמו ועדת החוקה.

המו"מ המורכב יותר יתנהל מול הציונות הדתית, בשלושה מישורים נפרדים - סמוטריץ', בן גביר ואבי מעוז ממפלגת נעם. סמוטריץ' צפוי לדרוש תחילה את תיק הביטחון, אך ההערכה כי יעשה זאת על מנת לקבל לבסוף את תיק האוצר או לחלופין המשפטים. בן גביר ידרוש את תיק ביטחון הפנים וכך יהפוך גם לחבר בקבינט המדיני ביטחוני. השניים, שינהלו משא ומתן נפרד, צפויים לקבל תיקים נוספים.

אבי מעוז, מפלגת נעם שחרטה על דגלה את המאבק בקהילה הלהט"בית, לא יתמנה לשר, אך צפוי לדרוש ביטול החלטות שקיבלה הממשלה היוצאת לטובת הקהילה הגאה כמו ביטול האיסור על טיפולי המרה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully