וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ח"כ אמסלם: "יותר מאשמח אם יריב לוין יהיה שר המשפטים, אני אסייע מהכנסת"

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 9:03

אמסלם אישר את הפרסום בוואלה! לפיו החליט שאם לא ימונה לשר המשפטים, יעדיף לכהן כחבר כנסת בלבד. בכך, רמז שמבחינתו לוין הוא היחיד שיכהן בתפקיד מלבדו. זאת, לאחר שבשבוע שעבר אמר בשיחה עם חברי ליכוד כי אם לא יכהן בתפקיד הוא "ילך על הראש" של נתניהו ארבע שנים

בווידאו: "מה שתתה הגברת חיות!": אמסלם נגד שופטי העליון./ערוץ כנסת

ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) אישר הבוקר (ראשון) את הפרסום בוואלה!, לפיו הוא דורש לקבל את תיק המשפטים - אחרת לא יצטרף לממשלה ויכהן כחבר כנסת בלבד. "יותר מאשמח אם יריב לוין ימונה לשר המשפטים הבא של מדינת ישראל - אסייע ליריב מהכנסת", כתב בטוויטר. בכך, רמז שמבחינתו לוין הוא היחיד שיכהן בתפקיד מלבדו.

בשבוע שעבר, אמסלם אמר בשיחה עם חברי ליכוד בחתונה בקיסריה כי זה התיק היחיד שהוא מעוניין לקבל בממשלה. "אני רק שר המשפטים, אם לא - אני הולך על הראש שלו (של נתניהו, ט"ש) ארבע שנים". היום כתב חבר הכנסת כי "התפקיד לא משנה, המטרה של כולנו היא להוביל את כל הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט למען אזרחי ישראל, ואני אסייע ליריב כדרכי בקודש מהכנסת- בשמחה, בגאווה ובאהבה רבה".

דוד אמסלם. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ אמסלם/פלאש 90, יונתן זינדל

תיק המשפטים נחשב לאחד התיקים היוקרתיים והחשובים בממשלת נתניהו השישית, לנוכח הרפורמות שחברות הקואליציה מעוניינות לעשות במערכת המשפט - בהם פסקת התגברות שתאפשר לכנסת לבטל החלטות בג"ץ, ביטול עבירת המרמה והפרת האמונים, שינוי שיטת בחירת השופטים, ועוד.

סבב חלוקת התיקים והתפקידים בליכוד מייצר בין בכירי המפלגה תחרות פנימית מתוחה לא פחות מהפריימריז הקובעים את דירוג הרשימה בבחירות. אחרי שנה וחצי באופוזיציה, השרים לשעבר מצפים לחזור למשרדי הממשלה ולהשתדרג בבכירותם במידת האפשר, וחברי כנסת שהמריאו בפריימריז למקומות גבוהים מחכים גם הם להתמנות לשרים בהתאם לכוחם ומעמדם. יו"ר הליכוד בנימין נתניהו צפוי לחלק את התפקידים במפלגתו רק אחרי שיסתיים המו"מ הקואליציוני עם השותפות בבלוק הימין. אך כבר עכשיו בליכוד מעריכים שיהיו לפחות ל-20 מינויים של שרים וסגני שרים בממשלה, בנוסף לתפקידים בכירים בכנסת: יו"ר הכנסת, יו"ר הקואליציה, וראשי ועדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully