וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בן גביר ידרוש במו"מ הקואליציוני נציג ממפלגתו בוועדה למינוי קאדים

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 11:37

את הדרישה יציב בן גביר לנתניהו לצד התיק לביטחון הפנים ותפקידים נוספים שידרוש עבור חברי מפלגתו. זאת, כדי להעביר מסר שאינו פועל נגד ערבים באופן גורף וכי יש "לעשות אבחנה בין אלה שמפגינים נאמנות למדינת ישראל לאלה שחותרים תחתיה או תומכים בהשמדתה"

בווידאו: הצהרתו של איתמר בן גביר/מערכת וואלה!

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, השוהה בחופשה עם משפחתו באילת, צפוי להיפגש מחר (שני) עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ומלבד את תיק לביטחון פנים ושני תיקים נוספים שידרוש עבור חברי מפלגתו - יציב דרישה למנות את נציג המפלגה לוועדה למינוי קאדים. זאת, בהמשך למשא ומתן הקואליציוני שנפתח הבוקר בשיחות של נתניהו עם ראשי המפלגות בגוש הימין בראשותו.

מדובר בוועדה הממנה דיינים בבתי הדין הפוסקים לפי ההלכה המוסלמית. החוק קובע כי בוועדה יכהנו תשעה חברים, מתוכם שר המשפטים, שר נוסף בממשלה, שלושה חברי כנסת, מהם לפחות שניים מוסלמים ועוד. במינוי של נציג מפלגתו, בן גביר רוצה להעביר מסר כי הוא אינו נגד ערבים באופן גורף ויש "לעשות אבחנה בין אלה שמפגינים נאמנות למדינת ישראל לאלה שחותרים תחתיה או תומכים בהשמדתה". בן גביר צפוי לדרוש את תיק המשרד לביטחון הפנים, זאת בנוסף לשני תיקים נוספים עבור חברי מפלגתו.

איתמר בן גביר והצל לאחר תוצאות המדגם 2 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ידרוש שלושה תיקים בממשלה. בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

למרות הפגישות הנפרדות של סמוטריץ' ובן גביר, השניים הוציאו הודעה משותפת ובה הודיעו שיפעלו יחדיו על מנת להעצים את כוחם במו"מ. "יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עצמה יהודית איתמר בן גביר סיכמו לקראת פתיחת המו"מ הקואליציוני על בלוק משותף וגיבוי מלא של שתי המפלגות בעניין הכניסה לקואליציה", נמסר. "זאת, על מנת להחזיר את המשילות והבטחון האישי, לבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, לחזק את הזהות היהודית ותפקידים שיאפשרו השפעה כדי ליישם את דרישות המפלגות. המפלגות לא יכנסו לקואליציה אחת בלי השנייה. יותר מחצי מליון בוחרים בחרו בנו כדי להביא שינוי ואנו מחוייבים להם".

ההחלטה לנהל את המו"מ בבלוק משותף צפויה לחזק את מעמדם של סמוטריץ ובן גביר שבבלוק המשותף מחזיקים ב14 מנדטים ונועדה לחזק את דרישתו של סמוטריץ לקבל את תיק האוצר. ההודעה מגיעה ברקע שורת תדרוכים שפורסמו בימים האחרונים לפיהם נתניהו מנסה להימנע ממינויו של סמוטריץ לאוצר או לקצץ בסמכויתיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully