וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ולבני מאחדים כוחות: סיכמו על רוטציה בראשות הממשלה

10.12.2014 / 19:45

השניים ייכנסו הערב מסיבת עיתונאים בנושא. בנוסף, הרצוג הציע ללבני שניים או שלושה מקומות משוריינים בשתי העשיריות הראשונות. ההסכם טעון את אישור ועידת העבודה שתתכנס ביום ראשון

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(הרצוג, שלשום: "זו העת לאפסן את האגו ולעבוד יחד")

המאמצים ליצירת גוש מרכז-שמאל נשאו פרי: יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג (העבודה) ושרת המשפטים לשעבר, חברת הכנסת ציפי לבני (התנועה), יקיימו הערב (רביעי) ב-20:00 מסיבת עיתונאים משותפת בתל אביב, בה הם צפויים להודיע על ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

השניים הסכימו כי אם הרשימה ברשותם תרכיב את הממשלה, תהיה בניהם רוטציה בראשות הממשלה. בנוסף, הרצוג הבטיח ללבני עוד שניים או שלושה מקומות משוריינים בשתי העשיריות הראשונות ברשימה. שמם של עמרם מצנע ועמיר פרץ הוזכר כמי שעשויים ליהנות מההסדר, אולם ללבני שמורה זכות הבחירה הסופית בנושא. בכל מקרה, הסכם יהיה טעון גם את אישורה של ועידת העבודה, שתכונס ביום ראשון הקרוב. הרצוג ולבני ינצלו את הימים שנותרו עד כינוס הוועידה כדי להסכים על המתווה המדויק של ריצתם המשותפת.

יו"ר העבודה לשעבר, ח"כ שלי יחימוביץ', בירכה בחום על ההסכם ואמרה כי מדובר בחיבור חשוב וחכם, המפיח רוח עזה של תקווה. לדבריה, "מהערב ברור: תם עידן נתניהו. לעיתים מתרחש נס, השלם נעשה גדול מחלקיו, והתמונה הפוליטית משתנה כהרף עין. לנתניהו יש תחליף שפוי ונבון, והוא יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג. זו נקודת זינוק מדהימה לתחילתו של קמפיין בחירות, אשר בסופו תורכב ממשלה טובה הדואגת לעמה".

עוד בוואלה! חדשות
בצה"ל מאשימים: "השר הפלסטיני ליבה את האש"
חשד: חטף בת 7 באשדוד ותקף אותה מינית ביער מבודד
מכלית התפוצצה ליד בן שמן: אדם נהרג, כביש 1 ו-6 נחסמו

שרת המשפטים המפוטרת ציפי לבני ויו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג בדרך לפורום סבן בוושינגטון, 5 בדצמבר 2014. עמוד הפייסבוק של הרצוג, צילום מסך
הרצוג ולבני. רצים ביחד/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של הרצוג

סקרים ניבאו כי השניים יזכו למנדטים רבים יותר אם ירוצו במשותף לעומת התמודדות בנפרד, והם אף עשויים לגבור על ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך למשל, סקר שפורסם אתמול בערוץ 10 ונערך בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס קובע כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, רשימה משותפת למפלגת העבודה ולתנועה הייתה זוכה ל-22 מנדטים, שניים יותר ממה שתקבל הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך, הייתה הופכת הסיעה בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני לגדולה ביותר בכנסת.

עוד עולה מהסקר כי המגעים להקמת רשימה משותפת הצליחו לשפר משמעותית את נתוניו של יו"ר העבודה הרצוג במדד ההתאמה לראשות ממשלה; לפי הסקר, בעוד שראש הממשלה נתניהו זוכה ל-23% תמיכה בשאלה מיהו האיש המתאים ביותר לכהן בתפקיד, הרצוג נצמד אליו, עם 22% תמיכה. מדובר בעלייה מרשימה בנתונים שהשיג הרצוג לעומת סקרים קודמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יאיר לפיד בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
הפסיד במאבק על צירוף לבני. לפיד/דרור עינב

ההסכם הוא אכזבה לשר האוצר לשעבר יאיר לפיד ומפלגתו "יש עתיד", שקיוו גם הם לצרף את לבני למפלגתם. היום התראיין לוואלה! חדשות ח"כ עפר שלח, וסיפר על המאמצים הללו: "כל הגוש שיעמוד מול נתניהו בבחירות הוא בשלבי התהוות. בין הסיעות שרוצות להציב אלטרנטיבה לנתניהו, לימין הקיצוני ולחרדים צריך להיות שיתוף פעולה", הבהיר היום שלח. לדבריו, "התקיימו שיחות בין יאיר לפיד לציפי לבני, ובין יצחק הרצוג לציפי לבני על חבירה של לבני לאחת המפלגות. אנו עוד צריכים לראות מה טוב לגוש הזה ועוד נראה מה תהיה הצורה הטכנית שהוא ילבש".

שלח הדגיש כי "יש ציפייה גדולה בציבור שהאופציה הרעה הזו, כלומר שבנימין נתניהו יישאר ראש הממשלה וההרכב של הממשלה שלו יהיה מורכב מהימין הקיצוני והחרדים, אכן יתממש". בתשובה לשאלה אם הוא לא פוסל שבסוף תהיה רשימה משותפת של הרצוג, לבני ולפיד, הוא ענה: "אני לא פוסל שום דבר שיביא לתוצאה שאנחנו רוצים בבחירות האלה. כל דבר שיעזור לנו להשיג את המטרות שלנו ולהגשים את התכניות שרצינו להגשים גם בקדנציה הזו ולא הצלחנו - כל דבר כזה אנחנו נלך עליו".

(עדכון ראשון: 18:05)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully