וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: נתניהו והרצוג צמודים בראש, כחלון וליברמן יורדים

לפי סקר שפורסם בערוץ 10, העבודה-התנועה זוכה ל-22 מנדטים, בעוד שהליכוד ל-21 מנדטים. 38% מעדיפים את נתניהו כראש ממשלה, ו-32% את הרצוג. כחלון איבד 4 מנדטים בשבועיים, ליברמן איבד שניים

בנימין נתניהו ויצחק הרצוג. דרור עינב
צמודים בצמרת. הרצוג ונתניהו/דרור עינב

סקר שפורסם אמש (שלישי) בחדשות 10, קובע כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרשימה המשותפת לעבודה ולתנועה הייתה זוכה ל-22 מנדטים, בעוד שהליכוד היה זוכה ל-21 מנדטים. עוד עולה מהסקר, שנערך בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס, כי גם בשאלת ההתאמה לראש הממשלה, הרצוג נצמד לראש הממשלה; 38% טענו כי מבין השניים, נתניהו הוא המועדף עליהם לתפקיד, בעוד ש-32% אמרו שהם מעדיפים את יו"ר האופוזיציה הרצוג. 30% לא קבעו בין השניים מועמד מועדף.

באשר למפלגות האחרות, חלו בהם שינויים משמעותיים בשבועיים שחלפו מהסקר הקודם של פרופ' פוקס. לפי הסקר, הבית היהודי בראשות בנט תזכה ל-17 מנדטים, שניים יותר מבסקר הקודם. לעומת בנט, ישראל ביתנו של ליברמן נחלשת מ-11 מנדטים בסקר הקודם, לתשעה בלבד בסקר הנוכחי, וגם "כולנו" בראשות משה כחלון, שנחלשת מ-13 מנדטים לתשעה בלבד. יש עתיד שומרת על עשרת המנדטים שלה מהסקר הקודם, וגם יהדות התורה (7) ומרצ (6) שומרות על כוחן מהסקר שנערך לפני שבועיים. ש"ס שלאחר הפיצול מתרסקת וזוכה לארבעה מנדטים – מספר מנדטים זהה ל"העם איתנו" של אלי ישי. רע"ם-תע"ל זוכה לשישה מנדטים, וחד"ש לחמישה מנדטים. בל"ד, לפי הסקר, לא עוברת את אחוז החסימה, אך היא צפויה להצטרף לאחת הרשימות הערביות האחרות.

בחירות 2015 || כותרות נוספות:
צפו: חרדי משחית מודעת בחירות של אלי ישי בירושלים
אתם הכרעתם: הנושא החשוב בבחירות - חברה וכלכלה
כשברקע ההתחזקות בסקרים: הרצוג עובר לנסוע ברכב משוריין

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
עלה בשני מנדטים. נפתלי בנט/ראובן קסטרו

בתוך כך, אמש תקף ראש הממשלה את יושבי הראש של התנועה ושל העבודה ציפי לבני ויצחק הרצוג, שביקרו בכותל ביום ראשון והבטיחו כי הוא יישאר בריבונות ישראלית. בפתח חידון התנ"ך למבוגרים שהתקיים בירושלים אמר נתניהו: "שמעתי מאנשים שהם מוכנים לתת לפלסטינים בירה בירושלים. שמעתי מישהו, מישהי, אומרים שהכותל יישאר בידינו. איך הוא יישאר בידינו? כמובלעת בשטח הפלסטיני? ואיך נגיע אליו? בשיירות? בהליקופטרים? בנגמ"שים? לא חזרנו לכותל אחרי אלפיים שנה כדי להגיע אליו בנגמ"שים".

לאחר ביקורה שלשום בכותל יחד עם הרצוג, כתבה לבני בדף הפייסבוק שלה: "הצנחנים שבכו בכותל בזמן שחרור ירושלים היו דתיים, מסורתיים וחילונים, בני עיר ובני קיבוץ ומושב, מהמרכז ומהפריפריה - כולנו בכינו איתם בכי של התרגשות, בכי של עם שחוזר הביתה.

"השמחה וההתרגשות עטפו את כולנו כמו טלית של אושר שמכסה כל יהודי בארץ ובעולם", הוסיפה לבני. "כך הרגשתי גם שנים אחר כך בטקס השבעת בני הצנחן בכותל. כאן זה המקום בו אנחנו מאוחדים וכך נשאר. המקום הקדוש הזה, המקום ההיסטורי הזה, המקום אליו אנחנו מחוברים במעמקי נשמתנו יישאר בריבונות מדינת ישראל לעד".

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully