וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' אחרי הניצחון: "אעמוד לצד הרצוג, בעתיד הקרוב"

14.1.2015 / 12:48

יו"ר העבודה לשעבר, שהגיעה למקום הראשון בפריימריז, אמרה כי ניהלה קמפיין חיובי לחלוטין: "אני לא מאמינה ברשימות, בדילים ובחיסולים". ח"כ סתיו שפיר, שהגיעה למקום השני: "מצפים למהפך אמיתי בשלטון בעוד חודשיים"

צילום: יותם רונן, טל אנגלנדר, אבי כהן, ערוץ הכנסת; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

המנצחת הגדולה של הפריימריז במפלגת העבודה, שתוצאותיהן פורסמו הבוקר (רביעי), היא היו"ר לשעבר, ח"כ שלי יחימוביץ', שהגיעה למקום הראשון עם 22,865 קולות, שהם 80.6% מהקולות. "חברי העבודה הלכו וסימנו בקלפי מה שהם חושבים שהיו צריכים לסמן", אמרה יחימוביץ' במשדר וואלה! חדשות. "במהלך כל מערכת הבחירות אני חושבת שהובלתי קמפיין שהוא חיובי לחלוטין. לא רק הקמפיין, זוהי תפיסת העולם שלי. אני לא מאמינה ברשימות, בדילים ובחיסולים".

יחימוביץ' התייחסה גם להפסד שלה להרצוג בבחירות לראשות המפלגה ב-2013. "זו הייתה שנה מאוד משמעותית בחיים שלי. גם אישית, זה לא פשוט להפסיד", היא ציינה. "ההחלטה הראשונה שקיבלתי יום אחרי ההפסד עיצבה את המשך השנה הזאת, וזו הייתה ההחלטה שלא לשרוף את המועדון אלא להתייצב מאחורי הנציג הנבחר שלנו". בנוגע להמשך דרכה, היא הוסיפה: "לכל אדם פוליטי יש שאיפות פוליטיות, אך אני מתחייבת כאן לעמוד לצדו של הרצוג, לפחות בעתיד הקרוב".

עוד על הפריימריז לעבודה:
פרשנות | עם הצעירים מהמחאה קשה לסחוף את הימין
הימין על רשימת העבודה: "אבות התנועה מתהפכים בקברם"
כבל אחרי התוצאה המאכזבת: "יש לנו נבחרת מצוינת"

ח"כ שלי יחימוביץ' בבית סוקולוב לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות למפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"אין אישה שיכולה להתעלם מהעוצמה". יחימוביץ' אחרי ההכרזה על התוצאות/ראובן קסטרו

כעת שהסתיימו הפריימריז, הצעד הבא לדברי יחימוביץ' הוא "להסתער על הבחירות" במטרה להביא לקץ שלטונו של נתניהו. "זו מטרה קריטית ביותר לעתידה של מדינת ישראל ולהסרת הסגר מעל המדינה, להביא ימים של חזון ופרנסה טובה לאנשים", טענה. "כל עוד נתניהו יהיה ראש ממשלה, מי שיהיה תחתיו של קבלן ביצוע שלו. המטרה שלנו היא להחליף אותו. זוהי מטרה אסטרטגית ולא פרסונלית".

היא התייחסה גם לייצוג הנרחב של נשים ברשימה, והדגישה את העובדה ששלוש מהנשים כלל לא נזקקו לשריון, אלא נבחרו בכוחות עצמן. "בחמישייה הפותחת יש שלוש נשים (יחימוביץ' עצמה, סתיו שפיר ומרב מיכאלי - ע"נ) שזה מדהים ומעיד גם על ההתחדשות וגם על המימוש האמיתי של ערך השוויון", ציינה. "זו קריאה לנשים בישראל: אין אישה שיכולה להתעלם מהעוצמה הזו שניתנה לנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סתיו שפיר לפני הבחירות למפלגה, חנואר 2015. ראובן קסטרו
סתיו שפיר בגני התערוכה, אתמול/ראובן קסטרו

ח"כ סתיו שפיר, שהגיעה במפתיע למקום השני אחרי יחימוביץ' עם 21,588 קולות, 76.1% מכלל הקולות, התייחסה להישגה המרשים ואמרה: "אני נרגשת מאוד על האמון שניתן בי, ומבטיחה להמשיך ולעבוד הכי קשה שרק אפשר למען תיקון עמוק בישראל - לשמור על כספי המיסים שלנו, להילחם בשחיתות ולפעול לקידומם של צדק חברתי ושינוי סדר העדיפויות הלאומי".

עוד אמרה שפיר כי "תוצאות הבחירות הבוקר הן סמל לאמון החדש שבני ובנות הדור שלי מביעים בפוליטיקה, לגיבוי הגדול שאזרחי ישראל נותנים למלחמה שלנו למען שקיפות ומנהל תקין, ולציפייה של כולנו למהפך אמיתי בשלטון בעוד חודשיים. חברי מפלגת העבודה בחרו אתמול בנבחרת מרשימה ומעוררת תקווה, שתוביל למהפך בבחירות 2015".

ח"כ איציק שמולי ומזכ"ל המפלגה חיליק בר בבית סוקולוב לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות למפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"המאבקים שניהלנו – אנשים ראו את זה". שמולי עם מזכ"ל המפלגה חיליק בר/ראובן קסטרו

עוד חבר כנסת שחוגג את תוצאות הפריימריז הוא איציק שמולי, שהגיע למקום השלישי וישובץ במקום החמישי ברשימה לכנסת. במשדר וואלה! חדשות שיבח שמולי את התוצאות ואמר כי נבחרה רשימה מאוד לוחמנית ואיכותית. "זה נותן תקווה להמשך הדרך בפוליטיקה", אמר שמולי. כשנשאל אם המיקום הגבוה שלו ושל סתיו שפיר ברשימה מסמל את הניצחון של תנועת המחאה החברתית, הוא השיב: "בוודאי הרקע שממנו הגענו, שפיר ואני, וגם עבודת השטח המאוד מאומצת שעשינו בשנתיים האחרונה, וזה גם שהסתכלו על העבודה שעשינו בשנתיים האחרונות והמאבקים שניהלנו – אנשים ראו את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למקום הרביעי בפריימריז הגיע ח"כ עמר בר-לב. אחריו מדורגת ח"כ מרב מיכאלי, שתוצב במקום התשיעי ברשימה לכנסת, וחברה ל"דיל" איתן כבל, שדובר כמי שעשוי לנצח את הפריימריז – ידורג רק במקום העשירי.

אראל מרגלית, שותפם של השניים לדיל, הגיע רק למקום השביעי בפריימריז, כך שידורג במקום ה-12 ברשימה הסופית. מיקי רוזנטל, שהוזכר כמי שעלול להיפלט מהרשימה, הצליח להגיע למקום ה-13. לעומתו, חברי הכנסת נחמן שי ומשה מזרחי נדחקו לאחור, והגיעו למקום ה-20 וה-29 בהתאמה, אך הראשון עדיין עשוי להיכנס לכנסת הקרובה. מי שתפסו את מקומם הם רויטל סוויד, שהפתיעה ותזכה למקום ה-14 בזכות הבטחת הייצוג לנשים, ודחקה לאחור את חברת הכנסת מיכל בירן, שמדורגת במקום ה-19. דני עטר הגיע למקום ה-15 בזכות הבטחת הייצוג למושבים ולקיבוצים, וזוהיר בהלול זכה בהבטחת הייצוג לערבים במקום ה-17, על חשבון הח"כ לשעבר ראלב מג'אדלה. מי שקיווה להתברג ברשימה והתאכזב הוא אלדד יניב, שהגיע רק למקום ה-30.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

סקר זריז - מה אתם אומרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully