וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי נגד בנט: "הבית היהודי דואג לערבים, זה לא ימין"

15.1.2015 / 19:55

יו"ר "עוצמה יהודית" תוקף את שר הכלכלה על שהסכים עם ח"כ זועבי כי יש לפעול להגברת תעסוקה בקרב נשים ערביות, ופרסם סרטון המציג את השניים כאחים. "הוא פופוליסט בלי קבלות, לא מנע שחרור מחבלים"

צילום מסך
"בנט מתעלם מהאיום הנשקף מצד ערביי ישראל"

מפלגת עוצמה יהודית של מיכאל בן ארי יצאה בקמפיין נגד יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. בסרטון שפרסמה המפלגה נראה בנט נואם בכנסת על הכישלון בתכנית להגברת תעסוקה בקרב נשים ערביות, בכובעו כשר הכלכלה. בנט השיב בדבריו לחברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) ואמר כי בהרבה דברים הוא אמנם לא מסכים עמה, אך בנקודה זו הם רואים עין בעין. בסוף הסרטון נראים השניים יחד, עם הכיתוב "בנט זה אח וזועבי היא אחות", צמוד ללוגו של מפלגת הבית היהודי. לדברי בן ארי, מטרת הסרטון היא להראות שבנט מתעלם "מהאיום הנשקף מצד ערביי ישראל", וכי כל מטרתו היא קידום אישי ולהתחבב על פני כמה שיותר בוחרים.

שר הכלכלה, כפי שהוא נראה בסרטון, הצהיר כי הוא יתמקד באוכלוסייה זו מאחר שמדובר בנושא חשוב למשק, אולם יפעל לטובתן לא בגלל זהותן הלאומית, אלא כי הן "תותחיות", כלשונו. לדבריו, רק אם נחיה ביחד נוכל לחיות כבני זוג באותה מדינה והוא מקווה שהגזענות תיעלם וכל אדם ייבחן לא על פי מוצאו, כי אם בהתבסס על פי כישורי עבודתו.

"הסרטון בא לומר שיש פה למעשה התעלמות וניסיון להפוך את המציאות ולצייר ולתאר אותה מחדש", מסביר בן ארי. "להתעלם מהאויב הפנימי שמתעורר עלינו פה במדינת ישראל. זה בדיוק כמו הביטוי של הנאמנות של בנט, שלפיו 99% מהציבור הערבי הם נאמנים - וזה לא נכון. יש פה קולקטיב שהולך ומתארגן כאן, שטוען שהמדינה הזו היא לא שלו. הוא אומר שהזהות שלו היא פלסטינית וההזדהות שלו היא עם הפלסטינים ועם אויביי ישראל".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי באירוע אזכרה לרב כהנא בירושלים, נובמבר 2011. עומר מירון
"הנאום של בנט הוא שקר". בן ארי/עומר מירון

לדברי בן ארי, גם זוהיר בהלול, שנבחר למקום ה-17 ב"מחנה הציוני" בהתאם לתוצאות הפריימריז בעבודה, מייצג תופעה זו. "הוא עבד בתקשורת הישראלית, ניזון ממנה והוא פשוט 'תותח', אלוף העברית, שכרגע נבחר להנהגה של מדינת ישראל להיות בכנסת. אותו אדם אומר שהזהות וההזדהות שלו היא עם הפלסטינים ולא עם המדינה היהודית. לדבריו הוא קודם כל פלסטיני, אבל זה לא בא אחד אחרי השני, אלא זה דבר שבא אחד נגד השני. אתה לא יכול להזדהות עם הפלסטינים וגם להיות ישראלי, זה לא יכול להיות. אם אתה אומר שאתה קודם פלסטיני זה אומר שאתה טוען שאנחנו כבשנו את הפלסטינים ושגזלנו את האדמות שלהם. שסתם המצאנו המנון ודגל שהוא כפלסטיני לא יכול להזדהות אתו, ובחזונו הוא רואה מציאות אחרת. עכשיו הוא קיבל כלי שהוא יכול להשתמש בו כדי לקדם את חזונו: שלא תהיה פה מדינה יהודית. ונפתלי בנט, שהוא מנהיג ישראלי כאילו מהימין, אומר 'לא, זה בסדר, אתם טובים'. יש כאן התעלמות מהאיום הזה".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד:
ארבע נשים בעשירייה: הרשימה המלאה של כחלון נחשפת
עוד בכיר פורש? השר יאיר שמיר לא הגיש מועמדות בישראל ביתנו
בנט על תוצאות הפריימריז: "קרב היום שבו ננהיג את ישראל"

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לו אידיאולוגיה". נפתלי בנט וינון מגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן ארי מדגיש כי דבריו לא נועדו לפגוע בציבור הערבי. "אני אומר את כל זה מתוך כבוד לערבים; מי שמזלזל בהם זה בנט, שחושב שאם הוא יתן להם עבודה ואם הוא יתן להם העדפה מתקנת - הם יצדיעו לדגל שלנו. למעשה, יש כאן זהות אחרת שלא מקבלת את הזהות שלנו. אין פה עניין של ימין או שמאל, אלא השאלה היא אם אתה מזהה את האתגרים של היום והמחר. הנאום שלו הוא שקר עצמי, והמסר שלנו לבנט הוא שלא על הלחם לבדו יחיה האדם ושזה לא נכון לחשוב שרק אם הוא ידאג לערבים לפרנסה ואוניברסיטה הם יסתפקו בזה, ולא ידרשו לממש את מאווייהם הלאומיים", אמר.

גם עם אישה חילונית בפסגה: הבית היהודי אינה ליברלית

הוא המשיך בדבריו ולעג לססמאות של הבית היהודי. "בנט מדבר על כך שהוא לא מתנצל וכולם מקובלים בתנאי שהם ציונים, אך למעשה זה משחק כפול. אני מצפה מבנט שיוכיח במעשים שהוא לא מוכן לקבל את הקולקטיב הערבי. למשל, שהייתי בכנסת, העלתי הצעת חוק שתוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק. ואני שואל אם בנט: 'אם אתה באמת מתכוון לכך, היכן החוק שהעברת בעניין הזה?'.

לדבריו, "שבנט יגיד לערבים: כפרטים תקבלו את כל הזכויות, אבל כקולקטיב אתם לא יכולים להיות קיימים. שיראה לי בנט משהו אחד כזה שהוא עשה. יותר מכך, אני לא מכיר תנאי אחד שלו שבגללו הוא לא יכנס למשל לקואליציה. גם לא יהיה כזה. אין פה שום אידאולוגיה, יש פה רק פופוליזם. הנאום הזה הוא התגלמות הפופוליזם. אם אתה טוען להיות מנהיג הימין, אתה צריך להראות קבלות - ואין לו".

אתה לא חושב שהוא מנע דברים שחשובים לימין, למשל אי שחרור מחבלים?
"הוא אומר שהוא מנע, אבל אני שואל אותו אם מנעת את שחרור המחבלים, למה לא מנעת את שלוש הפעימות הראשונות? זה היה בכוחו. מתי הוא עשה את זה? לאחר הסכם הפיוס הפלסטיני שהוא הבין שאין לפעימה הרביעית היתכנות, אז הוא נהיה גיבור גדול. אם הוא גיבור גדול כל כך, למה הוא לא מנע זאת קודם לכן? הסיבה היא שלבנט אין גבולות. האידאולוגיה היחידה שלו זה נפתלי בנט. אני לא יודע במה הוא מאמין ובמה לא. אין לי מושג היכן הוא יהיה מחר".

בנושא הבנייה בהתנחלויות לא היו להם הישגים?
"מנעו? איפה? איפה יש מכרזי בנייה? לך לנאום של אורי אריאל במועצת תקומה, שבו הוא מנסה לשכנע אותם לא ללכת עם בנט. הוא תיאר בפניהם שהוא דיבר עם בנט על הקפאת הבנייה בירושלים ושזה לא עניין אותו, זה אורי אריאל אומר את זה, לא אני".

לטענתך בנט זה בכלל לא ימין?
"אני אומר את זה בצורה מפורשת: בנט הוא מפלגת אופנה. 'לא מתנצלים' זו אמירה מאוד כללית וריקה. זה כמו 'בנט זה אח', אין בה כלום. מה בשבילו ייהרג ובל יעבור? הוא אמר שהוא יכול לשבת גם עם יצחק הרצוג בממשלה. מה שהוא אומר זה תן לי להיות שר, תן לי להתראיין ב-CNN. הוא לא רוצה שיעסיקו אותו בדברים החשובים. הוא עושה סקר ומבין שהרוב נגד נישואים בין בני אותו מין, אז הוא עושה סרטון וזה כאילו סוג של עמדה. ככה הם עובדים: רואים בשבשבת לאן הרוח נושבת, ולשם הם הולכים. אין שום עקרון שהוא נלחם עבורו. חשוב שהציבור יבין שבנט הוא לא ימין. עוצמה יהודית היא ימין".

בבית היהודי סירבו להתייחס לדברים.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully